بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی

راهنمای صفر تا صد خرید بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی

اولین موضوعی که در مورد سفر ارزان می توان به آن پرداخت، مسئله روش سفر تا مقصد مورد نظر می باشد. روش های زیادی برای کاهش هزینه سفر موجود است  اما یکی از مواردی که می تواند تاثیر زیادی بر هزینه نهایی سفر شما داشته باشد، خرید بلیط ارزان هواپیما می باشد. اما آیا با وجود قیمت های بالا، می توان بلیط هواپیما ارزان خرید؟ در این مطلب قصد داریم راجع به نحوه یافتن و خرید بلیط هواپیما ارزان توضیح دهیم.

بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی

بهترین زمان برای خرید بلیط هواپیما ارزان

یکی از موارد مهم که می تواند بر روی قیمت بلیط ارزان هواپیما بسیار تاثیرگذار باشد، زمان تهیه بلیط است. شما برای اینکه بتوانید ارزانترین بلیط هواپیما را بخرید باید در زمان هایی سفر خود را انجام دهید که بلیط مقصد متقاضی کمتری داشته باشد. به طور مثال زمانی که در ایام شهادت حضرت علی (ع) بخواهید به نجف سفر کنید با قیمت های بسیار بالایی روبه رو خواهید شد در صورتی که برای خرید بلیط ارزان می توانید در زمانی دیگر به نجف سفر کنید که تقاضا برای سفر پایین بوده و می توانید بلیط هواپیما ارزان خریداری کنید.

در نتیجه باید برای خرید بلیط هواپیما ارزان روز و تاریخی که قرار است سفر کنید را در نظر گرفت. معمولا سفر در روزهای تعطیل و روزهای عید باعث می شود که مبلغ بیشتری را در زمان خرید پرداخت کنید. همچنین برخی فصول به دلیل بعضی جاذبه های گردشگری مقصد موردنظر ممکن است بازدید کننده ی بیشتری داشته باشد. مثلا در استانبول که فصل های بهار و تابستان فصل های شلوغ این شهر است، نمی توانید بلیط ارزان هواپیما را در این بازه زمانی بیابید. پس بهتر است قبل از انتخاب مقصد، نسبت به زمان های پیک سفر در آن شهر اطلاع پیدا کنید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


خرید بلیط هواپیما ارزان چند روز قبل از سفر

برای اینکه بتوانید بلیط ارزان تهیه کنید، ترجیحا در چند روز قبل از سفر خود وب سایت های مختلف را چک کنید و قیمت ها را بررسی نمایید. وقتی در آخرین لحظات به دنبال خرید بلیط هستید، انتخاب های شما محدود شده و بلیط ها گران تر می شوند و گاهی حتی به دلیل فروخته شدن بلیط ها ممکن است نتوانید سفر خود را انجام دهید. ترجیحا سعی کنید حتی اگر در برخی مناسبت ها میخواهید سفر کنید، از چندین روز قبل از اینکه قیمت ها به صورت صعودی رشد کنند، بلیط خود را تهیه کنید.

بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی

خرید بلیط هواپیما ارزان با خرید بلیط های چارتری و لحظه آخری

ممکن است در سفرهای خود به کلماتی همچون لحظه آخری و چارتر برخورد کرده باشید. چارتر اصطلاحا به بلیط هایی گفته می شود که توسط چارتر کننده و آژانس هواپیمایی یا دفاتر خدمات مسافرتی خریداری و اجاره شده و سپس توسط آن آژانس به فروش می رسد. بلیط های لحظه آخری نیز آن دسته از پروازهای چارتری هستند که به ساعات سفر خود نزدیک شده اند. اگر بتوانید بلیط های لحظه آخری که زمان کمی تا سفر دارند را پیدا کنید، می توانید بلیط های بسیار ارزان تری حتی با دو یا یک سوم قیمت اصلی پیدا کنید.

توجه به ایرلاین در زمان خرید بلیط ارزان

ایرلاین ها ممکن است در شرایطی قیمت های متفاوتی در یک پرواز ارائه دهند. برخی ایرلاین ها با کاهش برخی خدمات پرواز توانسته اند بلیط های ارزان تر ارائه کرده و آن را در خدمت مسافران قرار دهد. این کاهش خدمات از سمت این ایرلاین ها به این دلیل است که برخی مسافرین تنها چیزی که در بلیط هواپیما احتیاج دارند، جابه جایی سریع می باشد که این ایرلاین ها نیز با درک نیاز مسافرین، توانستند نتیجه بسیار خوبی داشته و بلیط هواپیما ارزان به فروش برسانند.

به طور مثال در زمان سفر به شهر مشهد، شاید نیازی که مسافر به یک هتل مناسب دارد بسیار بیشتر از داشتن بلیط هواپیما با امکانات کامل است. این مسافر برای اینکه بتواند بلیط ارزان مشهد را تهیه کند، می تواند از ایرلاین هایی استفاده کند که بلیط هواپیما ارزان داشته باشند. البته این موضوع در پروازهای خارجی بیشتر صدق می کند و ایرلاین هایی همچون پگاسوس مثالی از این نوع ایرلاین های ارزان قیمت می باشد.

بلیط هواپیما ارزان داخلی و خارجی

در صورتی که قصد سفر به مقصدی خارجی را دارید، ترجیحا از ایرلاین های ایرانی استفاده کنید. ایرلاین های ایرانی گاهی اوقات بلیط هواپیما را با قیمتی پایین تر از ایرلاین های خارجی به فروش می رسانند. همچنین اگر هیچ ایرلاین ایرانی در مقصدی که شما می خواهید سفر کنید پرواز ندارد، ترجیحا از بلیط ایرلاین هایی استفاده کنید که مربوط به کشور مقصد شما می باشند، چراکه معمولا بلیط ارزان تری نسبت به دیگر ایرلاین ها داشته و از پرواز مستقیم استفاده می کنند.

توجه به کلاس پروازی در زمان خرید بلیط هواپیما ارزان

کلاس پروازی نیز تاثیر بسیار زیادی در قیمت بلیط هواپیما ارزان خواهد داشت. کلاس های پروازی به سه دسته اکونومی، بیزنس و فرست کلاس تقسیم می شوند. بلیط ها با کلاس پروازی اکونومی کمترین قیمت را در میان بلیط های هواپیما دارند. بلیط های دیگر همچون بیزنس و فرست کلاس دارای خدمات بیشتر و فضای شخصی بیشتری هستند که امکانات بهتری را ارائه داده و مسلما قیمت بیشتری نیز دارند.

البته این را نیز در نظر داشته باشید که اگر سفر شما داخلی بوده و کمتر از 2 ساعت در هواپیما هستید توجیهی برای خرید بلیط های بیزنس کلاس نیست، چراکه نمی توانید در این زمان کوتاه از امکانات و خدمات این پرواز همچون غذاهای مختلف و… استفاده کنید. پس بهتر است  اگر به دنبال خرید بلیط ارزان هستید و سفری کوتاه مدت دارید، از بلیط های اکونومی استفاده کنید.

همیشه پروازهای رفت و برگشت انتخاب نکنید

برای خرید بلیط هواپیما ارزان می توانید این روش را زمانی انجام دهید که از زمان برگشت سفر خود مطمئن باشید. در صورتی که اینطور است، برای خرید بلیط خود به صورت رفت و هم رفت و برگشت اقدام کنید و هر دو را مقایسه کنید. گاهی ممکن است با رزرو پرواز رفت و برگشت بتوانید بلیط ارزان خریداری کنید.

البته این موضوع به زمان برگشت شما نیز بستگی دارد. اگر زمان برگشت شما با روزهای شلوغ سال مصادف می شود، بهتر است بلیط برگشت را نیز خریداری کنید. اما در غیر این صورت خرید بلیط برگشت به صرفه نیست. به طور مثال اگر در ماه های سرد سال به کیش سفر می کنید، به دلیل تقاضای بالا معمولا بلیط های رفت و برگشت به ویژه در روزهای نزدیک به پرواز افزایش می یابد که با خرید بلیط برگشت می توانید در مجموع قیمت بلیط رفت و برگشت کیش را کاهش داده و پرواز تقریبا ارزان تری داشته باشد.

از سرویس های اطلاع رسانی قیمتی برای خرید بلیط هواپیما ارزان استفاده کنید

برخی آژانس های هواپیمایی در سایت خود، امکانی با نام اطلاع رسانی و یا آگاه سازی مسافر از قیمت ها دارند. این موضوع به گونه ای است که وقتی می خواهید بلیطی را خریداری کنید و قیمت آن برای شما مناسب نیست، می توانید قیمت خود را برای خرید آن تعیین کنید. با استفاده از این سرویس پس از تعیین قیمت، در صورتی که بلیط در لحظات آخر خود به قیمتی که شما میخواهید برسد، یک پیامک به خط شما ارسال می شود تا بتوانید بلیط هواپیما ارزان خود را خریداری کنید.

تهیه بلیط ارزان سیستمی در زمان شلوغی پروازها

شاید بدانید که پرواز های چارتری بلیط ارزان تری نسبت به پروازهای سیستمی در روزهای عادی ارائه می دهند. اما این موضوع را هم باید توجه داشته باشید که گاهی ممکن است بلیط های چارتری در زمان شلوغی سفر (High Season)  هزینه بیشتری حتی نسبت به بلیط های سیستمی داشته باشند. پس دقت داشته باشید و بلیط خود را در زمان اوج سفر به صورت سیستمی خریداری کنید. اینگونه خواهید توانست در روزهای اوج سفر نیز بلیط هواپیما ارزان خریداری کنید.



 الی گشت    

                تور کیش