بلیط تهران به استانبول

چطور بلیط تهران به استانبول را با تخفیف بخرم؟

استانبول شهری مدرن، زیبا و تاریخی در دل ترکیه است که در سال‌های اخیر به‌ یکی از مقاصد جذاب و پرطرفدار گردشگری برای ایرانیان تبدیل شده ‌است. عدم نیاز به ویزا، استقبال از تسهیلات ویژه مهاجرت به شهرهای مختلف ترکیه و در پی آن، افزایش تقاضا برای خرید و استعلام قیمت بلیط تهران به استانبول آنکارا و … همگی جزو عواملی هستند که ایرلاین‌های ایرانی و خارجی را وادار کرده تا با تخصیص خطوط هوایی بیشتر و ارائه خدمات بهتر، مزیت‌های رقابتی مناسبی را برای مسافرین پروازهای ترکیه ایجاد کنند.

در بعضی از فصل‌ها یا مناسبت‌ها قیمت بلیط هواپیما افزایش چشم‌گیری پیدا می‌کند، این موضوع با نوسان قیمت ارز در ایران و تأثیر آن بر قیمت بلیط‌های پروازی، مسافران را هنگام تهیه بلیط با فشار مالی مواجه می‌کند. تاثیر این فشار است که بعضی از آن‌ها حتی از رفتن به سفر با هواپیما کاملا ناامید می‌شوند! به همین دلیل ما تصمیم گرفته‌ایم تا در این مطلب به شما بگوییم که چطور برنامه سفر خود را به صورتی مدیریت کنید که بتوانید بلیط تهران به استانبول را با تخفیف مناسب بخرید. همراه ما باشید.

بلیط تهران به استانبول

بلیط خود را برای صبح بخرید!

تاریخ، روز و ساعت پرواز، تأثیر قابل توجهی بر قیمت خرید بلیط تهران به استانبول دارد، حتما می‌پرسید چرا؟ پاسخ روشن است؛ عرضه و تقاضا دو عامل مهم در تعیین نرخ بلیط‌های هواپیما هستند؛ در نتیجه، هنگامی که متقاضی خرید بلیط برای مقصد مورد نظر زیاد شود قیمت بلیط نیز افزایش پیدا می‌کند.

جالب است بدانید که روزهای چهارشنبه تا شنبه تقاضا برای تهیه بلیط هواپیما بیشتر از روزهای وسط هفته است، همچنین به دلیل اینکه بسیاری از افراد تمایلی به پرواز با هواپیما‌ در ساعت‌های اولیه صبح ندارند معمولا نرخ قیمت بلیط در این تایم‌ها مناسب‌تر است.

البته این قانون در مورد همه مقاصد یکسان نیست؛ چرا که در مسیرهای پر تردد مانند استانبول، هرگونه تعلل در رزرو بلیط ممکن است به پیام پر شدن ظرفیت صندلی‌های هواپیما منجر شود. بنابراین اگر برای سفر به استانبول محدودیت زمانی دارید بهتر است ریسک نکنید، در غیر این صورت، رعایت همین نکات ریز کمک می‌کند تا بتوانید از فرصت استفاده کرده و بلیطی با بهای کمتر بخرید.

بلیط تهران به استانبول

در فصل‌های نامناسب بلیط بخرید!

مسلما بهای بلیط در فصول مناسب سال که شهر استانبول، آب‌وهوای مطبوع و معتدل‌تری دارد، بسیار بیشتر از فصل‌های سرد است. در واقع چون بیشتر فستیوال‌ها، جشنواره‌ها و … در فصل تابستان و بهار برگزار می‌شود تقاضا برای خرید بلیط استانبول نیز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر افزایش قیمت بلیط در این زمان‌ها و کم شدن پروازهای چارتری، شلوغی و ازدحام جمعیت نیز می‌تواند برایتان کلافه‌کننده باشد.

بنابراین اگر دوست دارید قیمت بلیط تهران به استانبول را با تخفیفی مناسب بخرید و در زمان خلوتی و ارزانی به این شهر زیبا و دیدنی بروید و سایر هزینه‌های خود را کاهش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا سفر خود را برای فصل زمستان یا اواخر پائیز به کشور ترکیه برنامه ریزی کنید. در این فصل جشنواره‌های حراج زمستانه متعددی نیز برگزار می‌شود.

تورهای لحظه آخری یا چارتری را از دست ندهید!

همانطور که در بخش‌ قبل اشاره کردیم، استانبول یکی از مسیرهای پر سفر و پر رفت‌وآمد ترکیه است که در اکثر روزهای سال به خصوص در زمان‌ تعطیلات و فواصل گرم همواره تقاضا برای سفر به این شهر وجود دارد؛ به همین علت بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی و گردشگری با آگاهی از این استقبال، برای این خطوط بلیط‌ چارتری می‌خرند.

چارتر کردن در لغت به معنای اجاره کردن و دربست کردن است. در این شیوه، آژانس‌ها تعدادی از صندلی‌های هواپیما و یا کل آن‌ها را اجاره کرده و در واقع بلیط‌ها را پیش خرید می‌کنند تا در زمان مناسب به متقاضیان بفروشند؛ بنابراین اگر تا موعد مقرر نتوانند ظرفیت‌های خریداری شده را تکمیل کنند متحمل ضرر و زیان می‌شوند.

بلیط تهران به استانبول

از این‌رو تورهای لحظه آخری یا چارتری، دقیقا در آخرین لحظات پرواز به توریستی‌ترین مقاصد همانند استانبول، به‌منظور جلوگیری از زیان چارترکننده فروخته می‌شوند. در واقع با کاهش تقاضا و تعداد مسافر، نرخ بلیط چارتر به صورت پله‌ای ارزان می‌شود، اینجاست که چارترکنندگان با تخفیف‌های شگفت‌انگیز و وسوسه‌کننده مسافران را به سفر با هواپیما تشویق می‌کنند.

تورهای چارتری منفعتی دو جانبه برای مسافر و شرکت هواپیمایی برگزارکننده دارند، پس خرید این تورها بهترین فرصت برای استعلام قیمت بلیط تهران به استانبول و استفاده از ترانسفر فرودگاهی، بیمه مسافرتی و خدمات اختصاصی تشریفات فرودگاه و … با بهترین آفرها است. برای آگاهی از زمان فروش پروازهای چارتری بهترین کار، استفاده از تقویم قیمتی سایت‌های آنلاین و معتبر فروش بلیط است.

جمع بندی

مکان‌های تفریحی و جاذبه‌های مختلف، طبیعت بکر، پیشینه‌ تاریخی، حضور برندهای معتبر جهانی، پاساژها و مراکز خرید متعدد و… سفر به استانبول را رویایی و هیجان‌انگیز کرده ‌است. به همین علت در طول سال، پروازهای هوایی مختلفی از سرتاسر دنیا به این شهر بزرگ و زیبا انجام می‌شود. از آنجایی‌که رزرو و خرید بلیط یکی از این هواپیماها از جمله کارهای مهمی است که قبل از سفر به استانبول باید انجام دهید، ما در این مطلب شیوه استعلام قیمت خرید بلیط تهران به استانبول با تخفیف‌های مناسب را آموزش دادیم.