امامزاده نوح نوشهر ، مازندران | Nowshahr

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

امامزاده نوح نوشهر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره امامزاده نوح نوشهر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این جاذبه در نزدیکی نوشهر در ادامه با ما همراه باشید.

بنای امامزاده نوح مربوط به دوره قاجار است و در شهرستان نوشهر، بخش کجور، روستای چلندر واقع شده است. این اثر در تاریخ ۱۰ خرداد ۱۳۸۲ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بر اساس يک افسانه رايج در ميان مردم استان مازندران، نسب و اصالت امامزاده را از خانواده پيامبر نوح مي دانند و مردم بومي اعتقاد دارند کشتي حضرت نوح در البرز آرميده است.

در تابلوی درب ورودی امامزاده نوح قید شده است؛ بقعه مبارکه امامزاده نوح ابن امام موسی کاظم، در حالیکه اهالی معتقدند امامزاده نوح اصل و نسبش به حضرت نوح می رسد! درب محوطه آرامستان و امامزاده نوح از شمال می باشد و غسالخانه (مرده شورخانه) خارج از محوطه و در جنوب غربی خیابان اصلی ساخته شده است. در بازدید از این امامزاده می توانید سری هم به آبشار چلندر بزنید و از طبیعت اطراف آن لذت ببرید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


امامزاده نوح نوشهر
امامزاده نوح نوشهر

معماری

ساختمان اصلی بنای امامزاده بصورت هشت ضلعی و با سقف شیروانی است که قدمت آن به دوره قاجار می رسد. تمامی بار سقف بر روی ستون چوبی مرکزی می باشد. پیش ورودی (ایوان) امامزاده نوح به مساحت حدود ۲ با ۸ پایه چوبی در ابتدای ورودی امامزاده وجود دارد. در آرامستان امامزاده نوح قبرها دارای نظم خاصی نبوده و نکته جالب آنکه سنگ قبرها هم هر کدام بک جهت گذاشته شده اند.

در داخل بنای امامزاده نوح ۶ طاقچه در اطراف دیده می شود که هر کدامشان یک سری از وسایل بر روی آنها قرار گرفته است و سه نور گیر مشبک چوبی در غرب ، شرق و جنوب آن دیده می شود. مشبک نور گیرها از تکرار زنجیر وار یک طرح چند ضلعی در ردیفهای عمودی و افقی پدید آمده است. اهالی می گفتند قبلا دو ضریح چوبی در داخل امامزاده بوده که یکی از آنها به سرقت رفته است.

دسترسی

برای رسیدن به امامزاده نوح چلندر، یک تابلو در جاده ساحلی نوشهر به نور که از طرف سازمان اوقاف و امور خیریه نصب شده است، شما را برای رسیدن به امامزاده راهنمایی می کند و بهترین راه این است که دیوار نویسهای مسیر آبشار چلندر را دنبال کنید تا به نتیجه برسید. بعد از حدود ۳ کیلومتر رانندگی به انتهای جاده آسفالته که رسیدید در قسمت چپ جاده تابلوی امامزاده نوح را مشاهده خواهید کرد.

امامزاده نوح نوشهر - Photo: www.aliakbargonbad.com
امامزاده نوح نوشهر – Photo: www.aliakbargonbad.com

آدرس: استان مازندران، ۱۸ کیلومتری جاده نوشهر به نور، بخش بلده کجور ،روستای چلندر

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨