کلیسای آنتوان مقدس نور ، مازندران | Nur

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کلیسای آنتوان مقدس نور

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره کلیسای آنتوان مقدس نور صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این جاذبه دیدنی در شهرستان نور در ادامه با ما همراه باشید.

نور، یکی از شهرستان‌های استان مازندران است که در سمت شمال با دریای زیبای خزر هم‌مرز است. با این وجود، خزر تنها پهنه‌ی آبی این شهرستان نیست و می‌توان دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیادی را در آن مشاهده کرد. جدا از ساحل و جنگل های بسیار زیبا، این شهر جاذبه های دیدنی متعددی نیز دارد. یکی از این مکان های دیدنی کلیسای آنتوان مقدس نور است که در ادامه با آن آشنا می شویم.

کلیسای آنتوان مقدس در دهکده ساحلی هایکاشن و در فاصله بین شهرهای نور و رویان (علمده) در استان زیبای مازندران واقع شده است. این کلیسای زیبا و دیدنی به واسطه مردم ارامنه کاتولیک مذهب در ایران ساخته شده که کار ساختمان آن در سال 1974 میلادی به اتمام رسید و توجه بسیاری از گردشگران به سوی خود جلب کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این بنا لزوما فقط مورد توجه مسیحیان و ارامنه نیست. بلکه همه مسافرانی که به شمال کشور و استان مازندران سفر می کنند می توانند از دیدن این بنای زیبا و معماری جذابش که بسیار چشم نواز است لذت ببرند.

دیوارهای خارجی کلیسا با سیمان و دیوارهای داخلی آن با گچ پوشانده شده و دارای پلانی به ‌شکل هشت ضلعی است که بر روی بعضی از اضلاع آن یک جفت نورگیر کم عرض تعبیه شده است.

کلیسای آنتوان مقدس نور
کلیسای آنتوان مقدس نور

کلیسا بر روی صفحه ای به ارتفاع پنج متر قرار داده شده است و برای ورود به آن پلکان‌هایی در مقابل ناقوسخانه کلیسا ساخته شده است. سقف کلیسا که به‌ شکل گنبد است در قسمت میانی خود دارای گنبد کوچکتری با ساقی هشت ظلعی و به ارتفاع 5/1 متر با هشت نورگیر است. ناقوسخانه در جلوی درب ورودی بنا شده و دارای گنبدی با شش ستون است.

همانطور که بر روی نقشه مشخص است این کلیسا در حدود 4 کیلومتری غرب شهرستان نور قرار گرفته است. شما می توانید برای داشتن یک سفر خاطره انگیز و یک اقامت دلنشین به شهر زیبای نور سفر کنید و سپس از این جاذبه دیدن کنید.

کلیسای آنتوان مقدس نور
کلیسای آنتوان مقدس نور

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨