پل طبیعت اهواز ، پلی مخصوص عابران پیاده | Ahvaz

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

پل طبیعت اهواز

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره پل طبیعت اهواز صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با پل مخصوص عابرین پیاده در اهواز، در ادامه با مجله تاپ توریست باشید.

اهواز مرکز استان خوزستان و یکی از شهرهای پر جمعیت ایران است. اهواز یکی از بهترین شهرهای ایران که جاهای دیدنی و جاذبه های گردشگری فراوانی دارد. جاهای دیدنی اهواز که یکی از شهرهای صنعتی و نفت‌خیز کشورمان است و اکثر مردمان آن به زبان عربی و فارسی سخن می‌گویند زبانزد خاص و عام است.

اهواز در گذشته و به خصوص در ۸ سال دفاع مقدس، شاهد اتفاقات و رویدادهای مهمی بوده که شاید بسیاری از آن‌ها تلخ باشد. اما امروزه این شهر بزرگ، یکی از برترین شهر‌های کشور در زمینه‌های مختلف است و مردمان غیور آن توانسته‌اند آثار خرابی حاصل از جنگ را آباد کنند.  یکی از دیدنی های اهواز که در این استان طرفداران زیادی دارد، پل طبیعت اهواز نامیده می‌شود که دو پارک مهم این شهر را به هم متصل می کند.

پل طبیعت اهواز (Tabiat Bridge) که از بالای رودخانه کارون عبور می‌کند دو پارک مهم این شهر (پارک ساحلی و پارک لاله) را به یک‌دیگر وصل می‌کند و مخصوص عابران پیاده است. پل طبیعت کیانپارس اهواز به منظور افزایش نشاط، گسترش ورزش میان مردم و به عنوان مکانی برای پیاده‌روی و گذرگاه عابر پیاده به بهره برداری رسید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


می‌توانید از پارک لاله به سمت پل بروید و با کمی پیاده‌روی به پارک ساحلی اهواز برسید و در طول مسیر از تماشای شط کارون، قایق‌ها و کشتی‌های درون آب لذت ببرید. از پل طبیعت اهواز نمای زیبایی از کارون را می‌بینید که با صدای خروشان آب و صدای پرندگان که بر روی درختان پارک‌ها لانه دارند، ترکیب دلنشینی را به وجود آورده است.

پل طبیعت اهواز
پل طبیعت اهواز

مشخصات پل

پل طبیعت اهواز با طول ۵۰۰ متر و عرض ۵ متر از خط لولهٔ انتقال آب که از رده خارج شده بودند ساخته شد تا یادآور پل‌های معروف ایام دفاع مقدس باشد. پل از سه لایه قطعات و حدود ۳۰۰ نقطه جوش تشکیل شده است تا استحکام آن تضمین شود. همچنین در سطح پل حدود ۲۵۰۰ متر مربع چوب پلاست برای کفپوش قرار گرفت.

این پل که بر روی رودخانه كارون اهواز احداث شده است و دو پارک توریستی و مهم شهر اهواز را به هم متصل می کند، در نزدیکی خود نیز فضای سبز و صندلی‌های بسیاری دارد و بدمینتون، فوتبال، ماهیگیری از تفریحات رایج در حوالی آن است.

پل طبیعت اهواز
پل طبیعت اهواز

امروزه این مکان به عنوان یکی از دیدنی‌های اهواز شناخته می‌شود که در ایام نوروز و فصل‌های پاییز و زمستان با استقبال خوبی از طرف مسافران و شهروندان مواجه می‌شود. پل پیاده راه طبیعت اهواز در کنار خیابان اصلی ساحلی قرار گرفته و به مرکز شهر نیز دسترسی مناسبی دارد، لذا می‌توانید به راحتی خود را به دیگر دیدنی های اهواز مانند پل سیاه، پل سفید، بازار عبدالحمید، گوردخمه، پارک جزیره و پارک ساحلی برسانید.

آدرس پل ظبیعت اهواز: استان خوزستان، اهواز، بزرگراه مدرس

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨