فرودگاه بین المللی چانگی
فرودگاه بین المللی چانگی

فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور | Singapore

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

فرودگاه بین المللی چانگی

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با فرودگاه بین المللی چانگی سنگاپور آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

فرودگاه چانگی سنگاپور (Singapore Changi Airport) یکی از زیباترین فرودگاه های جهان به شمار می رود که از 20 نوامبر 2020 امکان همکاری با بیش از 100 شرکت هواپیمایی در 400 شهر و حدود 100 کشور و سرزمین در سراسر جهان را فراهم کرده است. بر اساس آخرین تحقیقات هر هفته حدود هفت هزار چهارصد پرواز از فرودگاه چانگی به مقصد خود می رسد، امروزه این فرودگاه به عنوان هفتمین فرودگاه پرتردد از نظر ترافیک مسافران بین المللی در جهان و سومین فرودگاه شلوغ در آسیا شناخته می شود. فرودگاه چانگی همچنین از زمان تأسیس خود تا به امروز موفق به دریافت بیش از 620 جایزه به عناوین مختلف شده است.

فرودگاه بین المللی چانگی

فرودگاه چانگی در سال 1981ساخته شده است و تحت نظارت شرکت هواپیمائی سنگاپور و شرکت تابعه ی سیلک ایر  SILKAIRارائه می شود. این فرودگاه با مساحت 13 کیلومتر مربع توسط گروه فرودگاه چانگی اداره می شود که امروزه به عنوان پاکیزه ترین و هفتمین فرودگاه پرتردد در جهان خطاب می شود. همچنین یک فرودگاه همگانی و نظامی مسافربری با کد یاتا SIN است که باند فرود آسفالت دارد و طول باند آن ۴۰۰۰ متر است و در ارتفاع ۷ متری از سطح دریا واقع شده‌ است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


معماری فرودگاه چانگی

معماری باشکوه و بینظیر فرودگاه چانگی سبب شده تا عموم افراد در مورد طراح فرودگاه چانگی سنگاپور کنجکاو شوند، بر اساس آخرین تحقیقات معمار و طراح فرودگاه چانگی سنگاپور شخصی به نام موشه صفدی است که به عنوان معمار ارشد این فرودگاه شناخته می شود.

فرودگاه بین المللی چانگی

ترمینال های فرودگاه چانگی

۴ ترمینال مسافربری اصلی در فرودگاه چانگی وجود دارد که به شکل یو (U) برعکس سازمان‌دهی شده‌اند.  معماری زیبا، عملکرد خوب و تسهیلات پیشرفته و لوکس از جمله دلایلی هستند که باعث رضایت مسافران از این فرودگاه می‌شوند. می‎توانید از باغ کاکتوس، استخر، جکوزی و باغ نیلوفر آبی در ترمینال ۱ و «باغ پروانه» و سرسره‌ی بلند در ترمینال ۳ آن بازدید کنید.

مجموعه‌ی گل‌های ارکیده و آفتاب‌گردان، سینمای رایگان و ایکس باکس و وای فای رایگان مجموعه‌ی تفریحی آن نیز در ترمینال 2 قرار دارند. بخش «جوئل» (Jewel) که به معنی «جواهر» می‌باشد، بیرون ترمینال ۱ قرار دارد؛ یعنی جایی که قبلاً از آن به عنوان پارکینگ استفاده می‌شد. ساخت این قسمت را از سال ۲۰۱۴ شروع کردند و قرار است تا سال ۲۰۱۹ به پایان برسد. این بخش ۱۰ طبقه دارد که نصف آن زیر زمین است و ۳۰۰ فروشگاه و رستوران و بیش از ۱۳۰ اتاق استراحت را دربرمی‌گیرد.

این مجموعه به نام «jewel» در سه طبقه مجزا و زیبا به نام‌های پارک کانوپی (Canopy Park)، دره جنگلی و گرداب بارانی ساخته شده است و آبشار نیز در مرکز آن قرار دارد.

فرودگاه بین المللی چانگی

پارک کانوپی (Canopy Park) مساحتی بیش از ۱۴ هزار متر مربع دارد، شامل باغ‌ها و پارک‌های زیبایی است و دو راهروی معلق برای پیاده‌روی دارد که در ارتفاع ۲۵ متری سطح زمین ساخته شده‌اند. این راهروهای معلق، دو هزارتوی زیبا دارند که مسافران می‌توانند برای گذراندن وقت خود به‌خصوص در بین پروازهایی که مدت زمان طولانی ترانزیت دارند، حسابی سرگرم شوند.

ظاهراً آبشار فرودگاه چانگی ، بلندترین آبشار سرپوشیده در جهان به حساب می‌آید. همچنین کانوپی پارک آن به قسمت‌های گوناگونی از جمله باغ گیاه‌شناسی، پیچ راه پرچین‌ها، تور معلق و بخش قدم زدن میان درخت‌ها تقسیم می‌شود که به شکل حیوانات آراسته شده‌اند. در «پل کانوپی» و بعضی بخش‌های دیگر پارک، مه و بخار به بیرون فرستاده می‌شود تا کودکان تصور کنند در حال بازی میان ابرها هستند.

فرودگاه بین المللی چانگی

دسترسی

راه های دسترسی به فرودگاه چانگی سنگاپور بسیار متنوع است، از جمله راه های دسترسی به این فرودگاه میتوان به اتوبوس 6 تا 11 شب با بهای 2 دلار، اتوبوس رایگان، اجاره خودرو بدون راننده، ترانسفر فرودگاهی، قطار، تاکسی های عمومی، رزورو تاکسی آنلاین، کرایه لیموزین و … اشاره کرد که کم هزینه ترین وسیله حمل نقلی برای دسترسی به فرودگاه چانگی اتوبوس و پرهزینه ترین وسیله حمل و نقلی مربوط به کرایه لیموزین است؛ اما امن ترین گزینه برای دسترسی به فرودگاه چانگی استفاده از قطار می باشد.

آدرس: انتهای شرقی شهر سنگاپور واقع در 20 کیلومتری خلیج مارینا، بلوار فرودگاه



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)