آذربایجان
آذربایجان

کارهایی که هرگز نباید در کشور آذربایجان انجام دهید | Azerbaijan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

نبایدها در کشور آذربایجان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با نبایدها در کشور آذربایجان آشنا خواهیم کرد. پیش از اینکه به هر کشوری سفر کنید باید نکاتی درباره فرهنگ آن کشور بدانید، پس اگر می خواهید بدانید کارهایی که هرگز نباید در کشور آذربایجان انجام دهید چیست، در ادامه با ما همراه باشید.

آذربایجان ترکیبی از عناصر فرهنگ ایرانی، ترکی و روسی را با سنت های محلی عمیق ترکیب می کند. گردشگران باید تلاش خود را برای اجتناب از انجام کارهای غیرمعقول، که ممکن است موجب تخطی یا ایجاد مشکلات برایشان شوند، انجام دهند. در اینجا چند چیز به ظاهر بی ضرر را عنوان می کنیم که یک خارجی باید از انجام آنها در فرهنگ آذربایجان اجتناب کند.

ثبت نام در سرویس مهاجرت دولتی

خارجیانی که قصد دارند بیش از 10 روز در آذربایجان بمانند، باید حضور خود را در سرویس مهاجرت کشور ثبت کنند. هتل ها و خوابگاه ها معمولا از طرف مسافران این ثبت نام را انجام می دهند. از سال 2018، این امکان وجود دارد که این کار را آنلاین انجام دهید. عدم انجام چنین کاری باعث می شود که هنگام خروج از کشور، جریمه نقدی سنگینی بپردازید.

درباره کشور ارمنستان صحبت نکنید

آذربایجان و ارمنستان در حال جنگ علیه منطقه قره باغ کوهستانی هستند. این منطقه متعلق به آذربایجان است اما توسط ارامنه حکومت می شود. صدها هزار نفر از آذربایجانی های قومی از خانه های اجدادی خود آواره شده اند. پس از درگیری در جنگ از سال 1988، تنش ها افزایش یافت. فقط  گفتن کلمه ارمنستان ممکن است برخورد ناخوشایندی از طرف آذربایجانی ها داشته باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نبایدها در کشور آذربایجان
نبایدها در کشور آذربایجان

هیچ چیز ارمنی را به کشور وارد نکنید

به دلیل درگیری، هر دو طرف به یکدیگر مشکوک هستند. مسافران با داشتن مهر ارمنی در گذرنامه خود ممکن است توسط مأمورین مهاجرتی مورد سوال و جواب قرار گیرند. کسانی که کالاهایی از کشور ارمنستان به همراه دارند ممکن از از ورودشان جلوگیری شود. هرگز با تی شرتی هایی که روی آن نوشته شده من عاشق ارمنستان هستم (I love Armenia) وارد آذربایجان نشوید.

در آذربایجان آشغال نریزید

در خیابان های باکو که راه بروید پاکیزگی آن را متوجه می شوید. سطل آشغال ها در تمام خطوط خیابان ها هستند و مردم از آنها استفاده می کنند. نه تنها به این دلیل که این کار جریمه سنگینی دارد، بلکه به این خاطر که در فرهنگ آذری آشغال ریختن یک تابو محسوب می شود. زباله ها بیشتر در مناطق روستایی و نزدیک بازارهای محلی قابل مشاهده است، اما خود پایتخت بسیار تمیز است.

نبایدها در کشور آذربایجان
نبایدها در کشور آذربایجان

چیزهای منفی در مورد آذربایجان به مردم محلی نگویید

وقتی آذربایجانی ها بهترین مهمان نوازی در جهان را ارائه می دهند، آخرین چیزی که آنها می خواهند این است که گردشگران در موردشان اظهار نظر کنند! مردم محلی مشکلات کشور خود را می دانند و نیاز ندارند که گردشگران دوباره آنها را عنوان کنند. با وجود همه دیدگاه های منفی رسانه ها، آذربایجان دارای مکان های زیبا و فرهنگ بی نظیری است.

نسبت به زنان بی ادب نباشید

در فرهنگ آذربایجان، مردان به زنان احترام می گذارند و آذری ها انتظار دارند که خارجی ها هم همین کار را انجام دهند. زنان همیشه در حمل و نقل عمومی اولویت دارند و مردان می ایستند و صندلی خود خود را به خانم ها می دهند. اگر یک زن آذربایجانی به جایی دعوت شود، مردان پول را می پردازند.

نبایدها در کشور آذربایجان
نبایدها در کشور آذربایجان

از فرودگاه آذربایجان تاکسی نگیرید

وقتی در فرودگاه حیدر علی اف راه می روید تاکسی های فرودگاه تلاش می کنند که شما را به با مبلغی بسیار گران به مرکز شهر باکو ببرند. از سوار شدن به این تاکسی ها بپرهیزید زیرا اتوبوس هایی وجود دارند که هر 30 دقیقه به سمت مرکز شهر باکو و ایستگاه متروی 28 می می روند و بلیط آنها تنها 5 درصد هزینه تاکسی است.

نبایدها در کشور آذربایجان
نبایدها در کشور آذربایجان

برای رفتن به هر جایی به تورهای گردشگری تکیه نکنید

نکته دیگری که برخی آن را نادیده می گیرند. افزایش اخیر بازدید کنندگان از خاورمیانه هزینه های تورها را به سرعت افزایش داده است. اغلب یک گشت روزانه حداقل 70 دلار برای هر فرد با یک راننده هزینه دارد. گردشگران می توانند با استفاده از حمل و نقل عمومی با مبلغ کمی چون 5 دلار به جاهای دیدنی بروند و برگردند.

فراموش نکنید که گذرنامه خود را هنگام بیرون رفتن به همراه داشته باشید

طبق قانون، خارجیان باید در همه مواقع گذرنامه خود را همراه داشته باشند. پلیس گاهی اوقات شما را متوقف می کند و هویت گردشگران را بررسی می کند. کسی که مدارک خود را همراه نداشته باشد ممکن است جریمه شود. فتوکپی از آن نیز معمولا کافی است، اما بهتر است اصل آن همراهتان باشد.

نبایدها در کشور آذربایجان
نبایدها در کشور آذربایجان

هدیه را سریع قبول نکنید

اگر کسی به شما هدیه می دهد، حالت مؤدبانه آن این است که دو بار هدیه را رد کنید و بار سوم آن را قبول کنید. همین امر وقتی کسی هدیه ای به آذری ها می دهد نیز درست خواهد بود . احترام گذاشتن، و قدردانی کردن بسیار مهم است.

علامت اوکی را با انگشت خود نشان ندهید

در غرب، قرار دادن انگشت اشاره در برابر انگشت شست و ایجاد یک دایره نماد این است که همه چیز خوب است. اما در فرهنگ آذربایجان اینطور نیست. این علامت نوعی بی ادبی و کاملا توهین آمیز است همانطور که در ترکیه اینگونه است. در حالی که در مورد موضوعی صحبت می کنید از کل دست خود برای اشارات استفاده کند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨