مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

مکان های عجیب ایران را بیشتر بشناسید | iran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مکان های عجیب ایران

در این مقاله از وب سایت پردشگری تاپ توریست شما را با مکان های عجیب ایران آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

در ایران، مناطق عجیبی برای گردشگری وجود دارد که علاقه‌مندان می‌توانند به آن‌ها سفر و صحت مطالبی را که درباره‌شان مطرح می‌شود، بررسی کنند. هدف همه‌ی گردشگران از سفر، فقط تماشای مناظر دیدنی و خوش‌گذرانی نیست، بلکه برخی هم هستند که برای برطرف کردن احساس کنجکاوی، کسب دانش و … سفر و مقصد خود را انتخاب می‌کنند.مناطقی در ایران وجود دارد که افراد کنجکاو می‌توانند برای کشف آن‌ها سفر کنند.

تالاب ارواح در میان جنگل

این دریاچه که به تالاب ارواح نیز شهرت دارد در ۵ کیلومتری شمال روستای چلندر از توابع نوشهر واقع است. دریاچه در میان جنگل انبوه پهن برگ در منطقه ملا کلا قرار گرفته است. طول دریاچه در حدود ۷۰۰ متر و عرض آن ۳۰۰ متر است. در درون دریاچه درختان خشک شده ای قرار دارند که منظره جالبی ایجاد کرده اند.برای دسترسی به این دریاچه در کیلومتر ۱۲ مسیر نور به نوشهر پس از جاده ونوش، باید وارد جاده فرعی روستای چلندر و صلاح الدین کلای سفلی شد و بعد از عبور از روستا به محیط بانی خواهید رسید. بعد از انجام اقدامات اداری لازم در محیط بانی جاده شمالی را به طول ۱۰ کیلومتر ادامه دهید. پس از مشاهده تابلوی دشت و بند ممرز وارد جاده فرعی شوید. این جاده فرعی شما را به دریاچه بند ممرز ( تالاب ارواح ) خواهد رساند. توجه داشته باشید عبور از جاده فرعی نیاز به خودروهای کمک دار دارد و به دلیل بکر بودن منطقه امکان مواجهه با حیات وحش بسیار زیاد است.

مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

باغ سنگی درویش خان

این باغ معروف که بی شک از آن عکس های زیادی تا به حال ممکن است دیده باشید در ۴۰۰ کیلومتری سیرجان قرار دارد. گویا داستان از این قرار است که صاحب این باغ به خاطر اصلاحات اراضی، بسیاری از باغات و البته میوه هایش رو از دست می دهد و به همین خاطر به نشانه ی اعتراض و شکایت، تمامی درخت هاغی باغش را از زمین می کند و به این محل می آورد و به جای میوه به آن ها سنگ آویزان می کند!شاید باورتان نشود اما تمامی این سنگ ها از دشت و کوهپایه توسط خود این باغدار که اتفاقا میانسال هم بوده آورده و به درخت ها وصل شده اند. با این که کار این مرد هدف دیگری را دنبال می کرده اما امروزه این باغ نمایی ترسناک و خوف انگیز به خود گرفته است و جز جاذبه های ترسناک دسته بندی می گردد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

جنگلی که جیغ میکشد

از عجیب ترین مکان های ایران جنگلی در روستای سربرج طرقبه در استان خراسان رضوی موسوم به جنگل جیغ است. اگر شب هنگام از کنار این جنگل عبور کنید صداهای  وحشت آور و عجیبی شبیه جیغ از میان درختان به گوشتان می رسد. این صداهای عجیب باعث رعب و وحشت ساکنان و افرادی است که در حال  عبور از آن هستند. صداهای جیغ مانند به محض تاریک شدن هوا شنیده می شوند و هیچ شباهتی به صدای جیرجیرک یا وزش باد ندارد. زمانی که صدای جیغ شنیده می شود حتی یک برگ هم بر اثر وزش باد تکان نمی خورد.

مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

کویر ریگ جن

«ریگ جن» یا «مثلث برمودای ایران» ، شگفت انگیز ترین، اسرار آمیز ترین و ترسناک ترین منطقه ایران است، با باتلاق های سهمگین که مرگ را برای هر موجودی زنده ای به ارمغان می آورد. اتفاقات بی پاسخ و توجیه نشده بسیاری در این منطقه روی داده است و نمکزار های این منطقه محل قتل و دفن موجوات زنده بسیاری بوده است.
کویر «ریگ جن» با وسعتی حدود 3800 کیلومترمربع، در جنوب غربی و غرب دشت کویر، جنوب سمنان، قرار گرفته است. هیچ گونه چشمه یا چاه آبی در این منطقه وجود ندارد. نبود منابع آب در گستره وسیع ریگ جن به همراه وجود موانع طبیعی از جمله باتلاق های نمک و تپه های ماسه ای مرتفع، عواملی است که این منطقه را در طول قرن ها از دسترسی انسان دور نگه داشته است. این منطقه، پوشش گیاهی و جانوری ندارد و تا کنون گزارشی درباره ی حیواناتی که احتمال دارد در اینجا زندگی کنند، ارائه نشده است. شن زارهای گسترده ی این منطقه و باتلاق های آن، هر انسانی را به وحشت می اندازد. اگر کسی بدون تجهیزات لازم به این منطقه سفر کند، گرفتار گل و لجن های بیابان می شود و به قولی، به کسانی می پیوندد که در این بیابان ناپدید شده اند.

مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

قلعه آدم خوار

قلعه و منطقه باستانی بوینی یوغون واقع در روستای کور عباسلو اردبیل یکی دیگر از دست ساخته‌های متروک و مهجور‌ مانده بشر، و محلی برای داستان‌سرایی و قصه‌پردازی است.می‌گویند مردمانی که در قدیم به بازدید این قلعه باستانی می‌رفتند به طور مرموزی ناپدید می‌شدند گویی که قلعه زنده است و آنها را می‌بلعد.کم کم با ناپدید شدن آدم‌ها این قلعه به «قلعه آدم‌خوار» مشهور شد و داستان‌های بی‌شماری از آن دهان به دهان در میان مردم پیچید.

مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

خرابه های پرقصه

دست ساخته های متروک شده انسان، به مرور زمان مکان هایی برای شکل گیری قصه ها و افسانه های عموما ترسناک می شوند. قلعه های تاریخی و متروک، یکی از مهم ترین آن ها هستند. از این دست قلعه ها که حالا قصه هایی تقریبا شبیه به هم دارند و در افسانه های محلی، عموما این قلعه های متروک را خانه جن و ارواح دانسته اند، قلعه «زاهدان کهنه» در 27 کیلومتری شرق زابل و هفت کیلومتری شمال شهرستان «زهک»  تا سال های محلی برای این نوع قصه بوده است.

مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

گورستان جن ها

در روستای تیس در نزدیک چابهار، یک قبرستان قدیمی وجود دارد که با سنگ قبرهای عجیب مزین شده اند. مردم محلی بلوچ به این مکان جن سنط یا همان قبرستان جن ها می گویند. همگی این گورها در یک ردیف و بر روی سطح صخره ای به صورت مستقیم کنده شده اند!همانطور که متوجه شدید شکل این قبرها با تمامی قبرهایی که تا به حال دیده اید، متفاوت است. اهالی این شهر معتقدند که اینجا گورستان جن هاست و مخصوصا در زمان شب نباید از این مکان گذر کرد و در غیر این صورت عذاب سختی درانتظار شخص خاطی است.

مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران

دره ای که محل گذر ارواح است 

جزیره قشم فارغ از تمام زیبایی های شگفت انگیزش با روایت ها و حکایت های مردم بومی آن منطقه، قصه هایی دارد که جذابیت بسیاری از این جاذبه ها را دو چندان می کند؛ یکی از آنها “دره ستاره ها” است. این دره یکی از ژئوسایت های جزیره است که در پنج کیلومتری ساحل جنوبی قشم و بعد از روستای “برکه خلف” قرار دارد. داستان های وهم انگیزی درباره این دره که شبیه عمارتی ویران شده با دالان های تو در تو و شکاف ها و حفره های بسیار است، روایت می شود؛ به طوری که محلی ها با تاریک شدن آسمان گذرشان به این دره نمی افتد و معمولا با لبخند مسافران غریبه را برای رفتن به این دره در تاریکی منصرف می کنند و می گویند:اجنه و ارواح شب ها به آن رفت وآمد دارند.

مکان های عجیب ایران
مکان های عجیب ایران


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)