آشنایی با موزه پرا استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

موزه پرا استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با موزه پرا استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این موزه معروف در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

موزه پِرا (Pera Müzesi) یک موزه هنری است که در استانبول، ترکیه و در منطقه بی اغلو واقع شده‌ است. این موزه در سال ۲۰۰۵ میلادی توسط سونا و اینان کوچ تأسیس شد. این موزه توجه خاصی به آثار نقاشی مرتبط با نگارگری عثمانی، هنر شرق‌شناسی در سده ۱۹ میلادی و آثار برجسته مرتبط با کاشی و سرامیک چینی دارد.

موزه پرا استانبول
موزه پرا استانبول

برخی از گردشگران علاقه دارند با سر زدن به موزه های استانبول در مورد تاریخ، هنر، فرهنگ و شیوه زندگی مردمان آن اطلاعات کسب کنند و برای ساعتی خود را مشغول سازند. یکی از گزینه های مناسب برای این افراد موزه پرا استانبول است که در خیابان مشروطیت شماره 65 واقع شده و فاصله اندکی تا میدان تکسیم دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


موزه پرا در استانبول در واقع کلکسیونی ارزشمند از مجموعه های هنری مختلف از قبیل مجموعه نقاشی، مجموعه ابزار اندازه گیری، مجموعه عکس های استانبول قدیم، مجموعه سرامیک و موزاییک است و هر چند وقت یکبار در این موزه نمایشگاه های هنری نیز برگزار می گردد. در این موزه نقاشی های زیبا و آثار هنرمندان مشهور جهان موجود می باشد که توجه گردشگران تور استانبول را به خود جلب می کند.

طبقات اول و دوم موزه برای نمایش سه مجموعه شخصی متعلق به بنیاد Suna and Inan Kirac اختصاص یافته است. سالن‌های نمایش چند منظوره در طبقه سوم قرار دارند. تالارهای کنفرانس در طبقات چهارم و پنجم قرار دارند. سالن اجتماعات مجموعه در زیرزمین واقع شده و پذیرش، فروشگاه آثار هنری و کافه پراما نیز در طبقه همکف قرار دارند.

موزه پرا استانبول
موزه پرا استانبول

همانگونه که بیان شد موزه پرا استانبول در منطقه پر جنب و جوش بی اوغلو بازگشایی شده و خیابان استقلال که خود مملو از فروشگاه، گالری هنری، کلیسا، مسجد، رستوران و کافه های متنوع است در نزدیکی آن قرار گرفته است. این موزه که از جاذبه های گردشگری استانبول می باشد در ساختمانی 5 طبقه که در گذشته متعلق به هتل بریستول بوده واقع شده است. ساختمان موزه Pera خود جالب و دیدنی است چرا که در سال 1893 ساخته شده و در طی بازسازی که بین سال های 2003 تا 2005 بر روی آن انجام شده نمای خارجی آن تغییر نکرده ولی فضا و دکوراسیون داخلی آن تماما بازسازی و تعمیر شده است.

آدرس: Asmalı Mescit, Meşrutiyet Cd. No:65, 34430 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

ساعت بازدید: همه روزه از ساعت 11:00 الی 18:00 ، یکشنبه ها از ساعت 12:00 الی 18:00 ، دوشنبه ها تعطیل است. (بازدید از موزه پرا در روزهای جمعه از ساعت 18 الی 22 رایگان است و این مجموعه ارزشمند روز اول تعطیلات مذهبی و روز اول ژانویه تعطیل می باشد).

هزینه ورودی: برای بزرگسالان 20 لیر و برای مراجعه کنندگان زیر 12 سال و بالای 65 سال 12 لیر

شماره تماس: 902123349900+

وبسایت رسمی موزه: www.peramuseum.org

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨