مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

امروزه افراد بسیاری به دنبال اخذ اقامت آلمان از طریق ازدواج هستند و قصد دارند تا با ازدواج با یک فرد تبعه ی آلمان بتوانند اقامت این کشور را دریافت کنند. حتی برخی از افراد به دنبال ازدواج صوری برای کسب اقامت این کشور می باشند. اما سوالات بیشماری ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد: دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج چه شرایطی دارد؟ مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟ این روش مهاجرتی چه مراحلی دارد؟ برای دریافت اقامت این کشور پس از ازدواج به چه مدارکی نیاز دارد؟

ما در ادامه این مقاله قصد داریم تا به تمامی سوالات شما در زمینه ی مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج پاسخ دهیم. اما در صورتی که در این مسیر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، حتما به وبسایت اپلای فور جرمنی مراجعه کنید.

شرایط کلی ازدواج در آلمان

ازدواج در کشور آلمان پروسه ی پیچیده ای ندارد، اما اگر یکی از زوجین خارج از اتحادیه اروپا باشد، این کار کمی پیچیده می شود. در این کشور دفاتر رسمی ثبت احوال می توانند ازدواج ها را به صورت قانونی ثبت کنند، اما افراد می توانند در کنار آن برای داشتن ازدواج مذهبی نیز برنامه ریزی کنند. داشتن برخی قوانین برای ثبت ازدواج در این کشور الزامی است که در ادامه به مهم ترین آن ها می پردازیم.

  1. داشتن سن بالای 18 سال (افراد با 16 سال سن می توانند با رضایت والدین ازدواج کنند)؛
  2. امکان ازدواج با خویشاوندان خونی در این کشور وجود ندارد؛
  3. باید نام شاهدان مراسم ازدواج خود را از حداقل 8 روز قبل به مسئولین ثبت احوال اعلام کنید.

مهاجرت به آلمان

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


قوانین دریافت اقامت آلمان از طریق ازدواج

ازدواج با یک تبعه ی آلمانی نمی تواند به تنهایی شما را به یک شهروند آلمانی تبدیل کند؛ اما در صورتی که با یک فرد آلمانی مقیم در این کشور زندگی کنید، می توانید در ابتدا اقامت 3 ساله ی آلمان را دریافت نمایید. پس از گذشت 3 سال و در صورتی که در این مدت بتوانید به نیازهایتان برای زندگی در این کشور از جمله زبان آلمانی پاسخ دهید، می توانید درخواست خود برای دریافت اقامت دائم آلمان را ارائه کنید.

ارائه ی درخواست برای اخذ شهروندی آلمان پس از گذشت سه سال اقامت قانونی در این کشور و گذشت دو سال از ازدواج امکان پذیر است. شما برای این کار باید شرایط و پیش نیازهای لازم از جمله زبان، تست ملی شدن و وضعیت مالی مطمئن داشته باشید.

اگر فردی که شما با اون ازدواج می کنید، شهروندی و تابعیت آلمان را داشته باشد، دریافت شهروندی این کشور برای شما نیز با رعایت شرط های لازم امکان پذیر است. اما در صورتی که همسر شما تنها اقامت این کشور را داشته باشد، با داشتن دانش اولیه زبان آلمانی می توانید برای سه سال در این کشور اقامت داشته باشید.

مدارک لازم برای مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج

اگر قصد دارید تا با یک فرد تبعه ی آلمان ازدواج کنید و از این طریق برای زندگی در این کشور اقدام کنید، باید پیش از هر چیزی به سراغ ارائه ی مدارک لازم برای این کار بروید. مدارک شما باید مربوط به کمتر از 6 ماه گذشته باشند و نیز به صورت رسمی و به زبان آلمانی ترجمه شده باشند. برخی از مهم ترین این مدارک به شرح زیر است:

  • پاسپورت زوجین؛
  • بیانیه رسمی اقامت؛
  • اصل گواهی تولد؛
  • تکمیل پرسشنامه ازدواج؛
  • سوگندنامه مبنی بر مجرد بودن دو طرف؛
  • گواهی تولد فرزندان در صورت وجود؛
  • تاییدیه ی تغییر نام در صورت وجود؛
  • گواهی ازدواج پیشین در صورت وجود؛
  • گواهی فوت همسر قبلی در صورت وجود.

ازدواج فرد ایرانی با تبعه آلمان

یکی از نکات قابل توجه و تفاوت قوانین ازدواج در کشور آلمان با ایران این است که قوانین ازدواج و دریافت اقامت از این طریق برای خانم ها و آقایان تفاوتی ندارد و شما در صورت ازدواج با یک زن یا مرد آلمانی می توانید از تمامی این قوانین استفاده کنید و اقامت این کشور را دریافت کنید.پس از سه سال شما می توانید برای دریافت تابعیت آلمان درخواست دهید؛ اما در صورت طلاق و جدایی در این زمان، دیگر امکان ارائه ی درخواست و دریافت شهروندی این کشور وجود نخواهد داشت. در صورتی که شما با یک شهروند آلمانی ازدواج کنید، می توانید از تمامی مزایای کار و تحصیل در این کشور بهره مند شوید.

مهاجرت به آلمان

شرایط حقوقی تابعیت پس از ازدواج

اولین حقی که فرد پس از ازدواج با یک تبعه ی آلمانی می تواند از آن برخوردار باشد، اخذ اقامت سه ساله در این کشور است. درصورتی که افراد بتوانند پس از پایان سه سال تمامی شرایط موردنیاز را برآورده کنند، می توانند برای تمدید این مدت زمان درخواست دهند.

همچنین طبق قوانین این کشور، پس از گذشت حداقل سه سال از اقامت و دو سال از ازدواج، افراد می توانند برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کنند. البته دریافت تابعیت به سادگی امکان پذیر نیست و شما باید تمامی شرایط موردنیاز برای شهروندی و اخذ تابعیت این کشور را داشته باشید و در تست های مربوطه قبول شوید.

ازدواج صوری برای اقامت آلمان

این روزها افراد زیادی به دنبال دریافت اقامت و سپس تابعیت آلمان به روش های مختلف هستند. یکی از این روش ها، مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج است. این موضوع باعث شده است تا افراد به ازدواج صوری برای دریافت اقامت این کشور فکر کنند. اما این روش ریسک بالایی دارد و در صورتی که مقامات آلمانی به دلیل ازدواج شما پی ببرند، امکان دیپورت شما و یا همسرتان و ترک آلمان وجود دارد.

به دلیل رواج ازدواج صوری برای اخذ اقامت این کشور، پروسه ی دریافت اقامت آلمان برای همسر فرد تبعه ی آلمان کمی سخت شده است. اداره مهاجرت این کشور پیش از هر چیزی برای اطلاع از میزان صداقت شما و اطمینان از ازدواج واقعی افراد، به تحقیق در این زمینه می پردازند. مقامات اداره مهاجرت از دوستان و همسایگان شما در این رابطه سوال می پرسند و نیز با شما مصاحبه می کنند. همچنین شما باید مدارکی را مبنی بر مدت زمان نامزدی، آشنایی و … به آنان ارائه دهید تا ثابت کنید که قصد زندگی واقعی با یکدیگر را دارید.

مهاجرت به آلمان

مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟

با توجه به حجم بالای تقاضا برای دریافت ویزای آلمان و مهاجرت به آلمان، دریافت ویزای ازدواج آلمان در حدود 6 ماه زمان می برد. البته این زمان در صورتی است که شما مدارک خود را به طول کامل و به درستی به سفارت این کشور ارائه دهید. پس از مهاجرت به این کشور و دریافت اقامت موقت، شما می توانید پس از سه سال زندگی در آلمان برای دریافت اقامت دائم و یا تابعیت آلمان درخواست دهید.

سخن پایانی

این روزها مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج بسیار در بین افراد محبوب و همه گیر شده است. ما در این مطلب به برخی از سوالات شما از جمله قوانین ازدواج در آلمان چیست؟ مهاجرت به آلمان از طریق ازدواج چقدر طول میکشد؟ مدارک لازم برای ازدواج با فرد تبعه آلمان چیست؟ و بسیاری سوالات دیگر پاسخ دادیم. در صورتی که قصد دارید تا برای دریافت اقامت یا تابعیت این کشور از طریق ازدواج اقدام کنید، ما موسسه اپلای فور جرمنی را به شما پیشنهاد می کنیم.



 الی گشت    

                تور کیش