مسجد حیدر باکو ، آذربایجان | Baku

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مسجد حیدر باکو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با مسجد حیدر باکو آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این مسجد زیبا و دیدنی در کشور آذربایجان در ادامه با ما همراه باشید.

مسجد حیدر (Heydar Mosque) مسجدی واقع در حومه بینه‌قدی باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان می‌باشد. مسجد حیدر در ۲۶ دسامبر سال ۲۰۱۴ به بهره‌برداری رسید.

مسجد در مساحتی ۱۲۰۰۰ متر مربع ساخته شده‌است، که مساحت داخلی آن به ۴۲۰۰ متر مربع می‌رسد. نمای ساختمان با استفاده از سنگ‌های خاصی که از اجزاء سبک معماری شیروان آب‌شوران آذربایجان تلقی می‌گردد، پوشانیده شده‌است. مسجد نه تنها بزرگ‌ترین مسجد در منطقه قفقاز محسوب می‌شود، بلکه بزرگ‌ترین فرش ماشینی را داراست.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


مسجد حیدر باکو
مسجد حیدر باکو

مسجد حیدر با ظرفیتی چهار هزار نفره، واجد چهار مناره می‌باشد، که ارتفاع هر یک از آن‌ها به ۹۵ متر می‌رسد. بنای مسجد شامل دو گنبد- گنبد اصلی و فرعی است، که هر یک از آن‌ها به اندازه ای به ترتیب ۵۵ و ۳۵ متر ساخته و روی آن‌ها آیات قرآنی نوشته شده‌اند. تزئین مسجد حیدر به نحو استادانه‌ای انجام گرفته، بطوریکه تنوع زیور آلات تزئینی، هارمونی و هماهنگی خاصی را در معماری مسجد به وجود آورده است.

مسجد حیدر باکو
مسجد حیدر باکو

دسترسی

براي رفتن به اين مسجد كه معمولا تور ليدرها هم خیلی آن را نميشناسند می توانید در ايستگاه متروي nesimi پياده شوید و با يك پياده روي ١٠-١٥ دقيقه اي به مسجد حیدر خواهید رسید. زیبایی و معماری این مسجد شما را شگفت زده خواهد کرد بنابراین بازدید از آن را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

مسجد حیدر باکو

آدرس مسجد حیدر: Hamza Babashov, Baku, Azerbaijan

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨