محله پلاکا آتن
محله پلاکا آتن

معرفی محله پلاکا در آتن ، یونان | Plaka District

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

محله پلاکا آتن

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با محله پلاکا آتن پایتخت زیبای کشور یونان آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

محله پلاکا (Plaka District) | آتن

منطقه پلاکا قدیمی‌ترین بخش آتن بوده و آن را با نام محله خدایان می‌شناسند. لحظه‌ای که شروع به پیاده‌روی در خیابان‌های سنگ‌فرش‌شده اینجا بکنید، حس می‌کنید در زمان به عقب برگشته‌اید. هیچ کس نمی‌داند این محله نامش را از چه چیزی گرفته است اما بر طبق عقیده رایج به خاطر تخته سنگ بزرگ و مسطحی بوده که در این محله قرار داشته است.

با رفتن به محله پلاکا می‌توانید حال و هوای اصیل این سرزمین را با تمام وجود حس کنید، جایی که مسحور زیبایی ساختمان‌هایش با رنگ‌های نئو کلاسیک، معماری، باغ‌های قدیمی و اتمسفر خاص و شیک محله خواهید شد. نبود اتومبیل باعث شده هوای این محله هم با طراوت و روح‌بخش باشد. اگر در تور آتن از منطقه پلاکا بازدید کردید همراه خود یک نقشه داشته باشید، چرا که کوچه‌پس‌کوچه‌های پلاکا مانند یک هزارتو است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در پلاکای آتن، رستوران های متنوع با انواع قیمت ها وجود دارد که بازدید کننده ها می توانند بنا بر میل و سلقه ی خود و بودجه ای که دارند، از بین آنها یکی را انتخاب کنند. اما طبق تجربه، بهترین رستوران های این منطقه ی آتن عبارتند از Daphne’s، ۲mazi که فقط غذاهای یونانی را سرو می کند و رستوران گیاهی Avocado.

محله پلاکا آتن
محله پلاکا آتن

پلاکا مرکز خرید و فروش هم هست و یکی از بهترین مراکز خرید آتن و مراکز خرید یونان به شمار می رود. پلاکا و مغازه هایش  آدم را شگفت زده میکند. در هر دالان و پس کوچه ای دست فروشی نشسته و به فروش کالاهایش میرسد. در پلاکا به فکر خرید لباس آنچنانی نباشید .اینجا باید “النگ دولنگ” های آتنی بخرید و کیف کنید. به داخل مغازه ها که بروید دیگر نمیتوانید دست خالی برگردید. صنایع دستی آتنیها فوق العاده زبباست از پارچه های گلدوزی شده تا انواع زیورآلات زنانه فلزی.

محله پلاکا آتن
محله پلاکا آتن

جاذبه های دیدنی پلاکا

میدان فیلوموسوس اتریا

انجمنی برای ترویج مطالاعات یونانی و حفظ گنجینه های باستانی آتن در اینجا قرار دارد. این میدان پر از قهوه خانه، رستوران و کلوب با موزیک زنده می باشد.

موزه کودکان

واقع در خیابان کداتینائون و بهشتی برای کودکان می باشد. در این موزه اتاقی پر از مبلمان قدیمی، رادیو و اجاق های قدیمی دیده می شود. که به آن اتاق پدربزرگ و مادربزرگ گفته می شود و بچه ها برای ورود برخی رفتارهای سنتی را انجام می دهند! گالری نقاشی، اتاق اسباب بازی، زمین بازی و کتابخانه هم از دیدنیها این موزه هستند.

آنافیوتیکا

یک روستای زیبا و یکی از ديدني هاي يونان در دامنه صخره های آکروپلیس! یک منطقه منحصر به فرد و دیدنی که در لغت به معنای مردم آنافی می باشد.

موزه دانشگاه آتن

ساختمانی در خیابان تولوس، که امروزه به موزه دانشگاه تبدیل شده است و آثار باستانی را به نمایش می گذارد.

یادمان «لیسیکراتس» (Lysicrates)،

این یادمان برای گرامیداشت حامی مالی اجراهای هنری تئاتر دیونیزوس ساخته شد. در آتن باستان، تمام اجراهای تئاتری توسط شهروندان ثروتمند حمایت مالی می‌شدند که به آن‌ها «کوریگی» (chorigoi) یا حامی مالی می‌گفتند. به حامی برترین اجرا جایزه‌ای داده می‌شد. «لیسیکراتس» مردی غنی بود که جایزه سال ۳۳۴ قبل از میلاد را برنده شد. او تصمیم گرفت یک یادمان برای نگهداری جایزه‌اش بسازد. این یادمان که در خیابان باستانی «تریپودس» (Tripodes) قرار دارد امروزه قابل بازدید برای عموم است. در سال ۱۶۵۸ صومعه «کاپاکینوس» (Cappuccinos ) در آنجا ساخته شد و در سال ۱۶۶۹ این خانواده یادمان را خریداری کردند. «لرد بایرون» در سفر دومش به یونان در این صومعه اقامت داشت.

محله پلاکا آتن
محله پلاکا آتن

رفتن به محله پلاکا 

پلاکا در زیر آکروپولیس قرار دارد و تقریبا تا سینتاگما ادامه پیدا کرده است. دو خیابان اصلی مختص عابران پیاده که با هم تقاطع دارند را به نوعی مرکز این محله می‌دانند. دسترسی به این دو خیابان (Kydathineon و Adrianou) از مناطق مختلف آتن به راحتی امکان‌پذیر است. به هر کدامشان که برسید می‌توانید گردش خود را در این محله دوست‌داشتنی شروع کنید.

محله پلاکا آتن
محله پلاکا آتن



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)