منطقه گردشگری “سیاهمزگی” شفت ، گیلان | Siah Mazgi

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سیاهمزگی شفت گیلان

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با سیاهمزگی شفت گیلان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این منطقه گردشگری زیبا در شفت استان گیلان در ادامه مطلب همرا ما باشید.

منطقه گردشگری سیاهمزگی شفت گیلان (Siah Mazgi) از نقاط توریستی استان گیلان محسوب می‌شود. سیاهمزگی، منطقه ای از توابع بخش احمدسرگوراب شهرستان شفت در استان گیلان است، سیاهمزگی به معنی مسجد سیاه است. این منطقه بزرگ و معروف که در ۱۷ کیلومتری جنوب غربی شهرستان شفت قرار گرفته است. شهرستان شفت روستاهای سرسبز و دیدنی بسیاری دارد که معروف‌ترین آنها سیاهمزگی و امام‌زاده ابراهیم(ع) است.

سیاهمزگی شفت گیلان
سیاهمزگی شفت گیلان

شناخته بودن این منطقه در سراسر گیلان و بلندای نام آن، نه از روی کتابها و نوشتارها و نه به خاطر آوازۀ دانشوران و ادیبان و مدیران و حاکمان برخاسته از این سرزمین و نه به خاطر حماسه‌های آن، بلکه به خاطر «پنیر سیاهمزگی» است که محصول ویژه دامی و فرآوری شده در همین منطقه است. این پنیر مهم‌ترین سوغات شفت محسوب می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پنیر سیاهمزگی یکی از پنیرها و البته کم نظیرترین نوع پنیر در ایران از نظر طعم و مزه است که می‌تواند با بهترین پنیرهای دنیا رقابت کند . این پنیر به صورت سنتی در روستای سیاهمزگی تهیه می‌شود که طرفداران زیادی نیز دارد.

جاذبه های گردشگری شفت

این شهرستان که در منطقه ای کوهستانی در منتهی علیه شرقی کوه‌های تالش در منطقه ای بکر و زیبا در میان انبوهی از روستاها و جاذبه های طبیعی و گردشگری قرار گرفته و به نوعی روستایی‌ترین شهرستان استان گیلان محسوب می‌شود جاذبه‌های گردشگری ویژه‌ای دارد. اگر قصد سفر به منطقه سیاهمزگی را دارید دیدنی های شهرستان شفت را فراموش نکنید.

آبشار دودوزن

آبشار دودوزن در فاصله ۲۴ کیلومتری از شهرستان شفت و منطقه خرم‌کش قرار دارد. این آبشار در دل جنگل واقع شده و از زیباترین آبشارهای گیلان است. در مسیر این روستا همه جور امکاناتی مانند رستوران، قهوه‌خانه و مغازه‌هایی برای خرید وجود دارد. گردشگران زیادی این آبشار را مقصد گردشگری خود قرار می‌دهند.

دهکده چوبی شفت

مرقد امام‌زاده ابراهیم(ع) از فرزندان امام موسی(ع) و برادرامام رضا(ع) در ۳۰ کیلومتری شفت و در دهستان چوبر قرار دارد. مسیر دسترسی به این امام‌زاده نیز بسیار دیدنی و زیباست. دهکده زیبای امامزاده ابراهیم(ع) شهرت زیادی دارد و از جاذبه‌های گردشگری و زیارتی گیلان محسوب می‌شود. معماری خاص خانه‌های این روستا سبب شده که این منطقه شهرت جهانی هم پیدا کند. ساختمان‌های این روستا چندطبقه و چوبی و رنگی هستند.

سیاهمزگی شفت گیلان
سیاهمزگی شفت گیلان

بقعه امام‌زاده اسحاق (ع)

بقعه امام‌زاده اسحاق(ع) و خواهرش خیرالنسا در ارتفاع بیش از یک هزارمتری از سطح دریا و بر نوک قله سیاه‌کوه در ۲۵ کیلومتری غرب شهرستان شفت و منطقه‌ای ییلاقی واقع شده است. پوشش جنگلی و خانه‌های چوبی در مسیر امام‌زاده این منطقه را دیدنی کرده ‌است.

استخر طبیعی چماچا

استخر طبیعی در روستای چماچا از توابع شهرستان شفت واقع است. چماچا از روستاهای بسیار قدیمی این شهرستان و در نهضت جنگل یکی از پایگاه‌های جنگلی‌ها بوده ‌است.

سیاهمزگی شفت گیلان
سیاهمزگی شفت گیلان

دسترسی

اگر می‌خواهید از تهران به سمت گیلان حرکت کنید و قصد سفر به غرب این استان را دارید، می‌توانید در دوراهی رشت – سنگر از خروجی سنگر وارد جاده فومن شوید. با گذر از این جاده وارد شهرهای غرب گیلان و در ابتدا وارد صومعه‌سرا و سپس شفت می‌شوید.

و اگر از سمت رشت می خواهید به این منطقه بروید بهترین و سرراست ترین آن جاده رشت به جیرده می‌باشد که فاصله‌اش از شهر رشت نزدیک به ۱۰ کیلومتر می‌باشد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨