آشنایی با روستای زیبای دره تخت ازنا ، لرستان | Azna

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای دره تخت ازنا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای دره تخت ازنا آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای زیبا و دیدنی در شهرستان ازنا استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

روستای دره تخت ازنا (Daretakht) یکی از روستاهای زیبا و دیدنی است که در کوهپایه‌های سر به فلک کشیده اشترانکوه در بخش مرکزی شهرستان ازنا و ۱۰ کیلومتری جنوب این شهرستان قرار گرفته‌ است. این روستا که نامزد توسعه گردشگری سازمان گردشگری ایران قرار گرفته است دارای حدود ۸۳۰ نفر جمعیت می‌باشد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


طبیعت زیبای این روستا و قرار گیری آن در مجاورت بلندترین قله های اشترانکوه از جمله سن بران، گل گل، کول جنو و میرزایی سبب محبوبیت آن در بین طبیعت گردان و کوهنوردان شده و هر ساله طیف وسیعی از مردم سراسر ایران و حتی خارج از ایران را جذب خود می کند.

در ضلع شمالی دره تخت رشته کوه سفید کوه کوچک که از جمله مناطق حفاظت شده محسوب می شود قرار دارد و ضلع جنوبی توسط کوههای اشترانکوه محصور شده است. این روستا یکی از زیباترین روستاهای طبیعی منطقه و نزدیک‎ترین و آسان‎ترین مسیر دسترسی به منطقه حفاظت شده اشترانکوه است.

روستای دره تخت ازنا
روستای دره تخت ازنا

رودخانه مابره از این روستا سرچشمه میگیرد که پس از پیوستن به رودخانه سزار در شهرستان دورود و پس از آن رودخانه بختیاری به رود دز می ریزد. شغل اغلب مردم آن دامداری و کشاورزی است. ساکنان آن از ایل بختیاری و اکثرا از طوایف سالاروند و حاجیوند هستند.

دره تخت به علت قرار گرفتن در کوهپایه اشترانکوه و بهره مندی از آب دائم و روان در ارتفاع، نیروگاه تولید برق دارد که علاوه بر تامین برق روستاهای همجوار به شبکه سراسری برق نیز وارد می شود. این روستا دارای مزرعه های متعدد پرورش ماهی قزل آلای رنگین کمان با ظرفیت‌های گوناگون است. همچنین این روستا دارای کندوهای عسل فراوان و گل های زیبای صادراتی می باشد.

روستای دره تخت ازنا
روستای دره تخت ازنا

آدرس: ایران، استان لرستان، 10 کیلومتری جنوب شهرستان ازنا

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨