آشنایی با روستای زیبای دربند لرستان | Darband

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

روستای دربند لرستان

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با روستای دربند لرستان آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این روستای سرسبز در ازنا استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

لرستان سرزمینی کوهستانی است و غیر از چند دشت محدود، سراسر آن را کوه‌های زاگرس پوشانده‌ است. لرستان، استانی با تاریخ غنی و دیدنی ها و طبیعت زیبا است، اگر به این شهر زیبا سفر کردید حتما از بهترین جاهای دیدنی آن بازدید کنید. یکی از دیدنی های این استان روستای دربند لرستان است که در ادامه آن را معرفی می کنیم.

روستای دربند دهستانی بزرگ و سرسبز و بسیار زیبا در جلگه شمالی اشتران‌کوه در 15 کیلومتری شهرستان ازنا در استان لرستان است که به خاطر وجود ایستگاه راه‌آهن در آن از این روستا بنام «ایستگاه دربند» هم یاد می‌کنند. از چشم‌انداز کوه اشتران کوه این روستا دیده می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دربند روستایی پر درخت و سبز است که باغ‌های میوه در آن به وفور یافت می‌شود. رودخانه‌ای که ازین روستا می‌گذرد بسیار پرآب و زلال و دارای آبی گواراست. این رود خروشان از کوه‌های اشترانکوه سرچشمه می‌گیرد و با عبور از میان روستا طراوت و سرسبزی را با خود به ارمغان می‌آورد. رودی که ‌اهالی روستای دربند و بعضی از مردم آن‌ را به ‌اسم چهل‌چشمه می‌شناسد. از طبیعت زیبای این روستا می‌توان به درخت‌های بیدستان اشاره کرد.

روستای دربند لرستان
روستای دربند لرستان

بعضی از خانه‌های روستا به‌همان صورت کاهگلی هستند. اگر شما در روزهای بارانی به این روستای زیبا بروید، می‌توانید بوی کاهگل باران خورده را حس کنید. کناره‌های خیابان اصلی می‌توان مغازه‌های کوچک و پرمهر مردمان روستا را که ازطریق فروش محصولات محلی خود همچون: کره، شیر، دوغ، ماست، پنیر و… کسب درآمد می‌کنند، دید.

روستای دربند لرستان
روستای دربند لرستان

اگر قصد خرید سوغاتی و هدیه به دوست و آشنا را دارید، چه چیزی بهتر از محصولات ‌لبنی ‌محلی و میوه‌های حاصل از تلاش مردم زحمت‌کش روستای دربند است. میوه‌هایی مثل سیب و زردآلو که محصول باغ‌های خودشان به‌شمار می‌آید.

روستای دربند لرستان
روستای دربند لرستان

از جلوه‌های دیدنی این روستا ساختمان قدیمی ایستگاه و لانه لک لک‌هایی که ده‌ها سال روی یکی از دودکشهایش لانه کرده‌اند می‌باشد. برای دیدن چاه تیان و رودخانه‌ ماربره باید از دربند بگذرید. این روستا خیلی سرسبز است و رودخانه‌ پرآبی هم دارد. شیلات در این روستا رونق دارد و بازار ماهی آن گرم است. در ادامه تصویر ایستگاه راه آهن دربند در سال ۱۳۵۴ را میبینید.

روستای دربند لرستان
روستای دربند لرستان

همچنین چشمه قلقل يا چشمه قلقلي يكي از آثار طبيعي روستاي دربند شهرستان ازنا است كه از آب آن براي كشاورزي و … استفاده مي شود و در ايام تعطيل و تفريح محل گردش و استراحت گردشگران و مسافران است.

چگونه به روستای دربند برویم

این روستای زیبا یکی از ده‌های روستای خوش آب‌وهوای لرستان محسوب می‌شود. روستای دربند واقع‌در استان لرستان 15 کیلومتر بعد از شهر ازنا و 20 کیلومتر مانده به شهر دورود (روستایی میان دو شهر ازنا و دورود) در جلگه شمالی ‌سرسبز اشترانکوه است.

اشترانکوه معروف‌ترین و مرتفع‌ترین قله این استان به‌شمار می‌آید. در فصول‌ بهار و تابستان می‌توان در دامنه این کوه مرتفع شاهد لاله‌‌های‌واژگون شگفت‌انگیز بود که بیشتر آن‌ها به رنگ قرمز و تعداد اندکی به رنگ زرد هستند.

روستای دربند لرستان
روستای دربند لرستان

مقالات بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨