دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

آشنایی با جاهای دیدنی ویتنام | Vietnam

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های ویتنام

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های ویتنام آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید.

ویتنام یکی از زیباترین کشورهای منطقه جنوب شرقی آسیاست. از شمال با چین و لائوس، از غرب با کامبوج همسایه است و از شرق و جنوب به دریای شرق و اقیانوس آرام منتهی می‌شود. این کشور 86 میلیون نفر جمعیت با ۵۴ نوع نژاد گوناگون دارد. مذاهب بودیسم، مسیحیت ،کائو دائیسم و هوائیسم در ویتنام پیروانی دارند. البته اکثر مردم در این کشور پیرو بودیسم هستند.

هم اکنون تعداد زیادی از معابد و کلیساها از جمله جاذبه های گردشگری برای جهانگردان به شمار می روند. گذشته از تاریخ، فرهنگ، طبیعت، معماری و دیگر سرگرمی های موجود، «ویتنام» کشوری هست که جاذبه های زیادی دارد. کشور ویتنام می تواند پذیرای مسافران زیاد و متفاوتی باشد. از کسانی که به دنبال سواحل آرامش بخش هستند تا کسانی که می خواهند پیاده روی کرده و یا به دنبال ماجراجویی می باشند. مکان های مختلف ویتنام باعث می شود تا شما تجربه ای فراموش نشدنی در این کشور داشته باشید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هانوی پایتخت کشور ویتنام (Hanoi)

پایتخت ویتنام محبوب‌ترین مقصد گردشگری این کشور محسوب می‌شود. این شهر بسیار زیبا است و لقب پاریس شرق را یدک می‌کشد. از ویژگی‌های این شهر می‌توان به پارک‌ها، دریاچه‌ها و بناهای تاریخی بازمانده از دوران استعمار فرانسوی‌ها یاد کرد. همچنین رویدادهای فرهنگی بی‌شمار، تئاترها، سالن‌های کارائوکه (نوعی هنر خوانندگی ژاپنی) و سرگرمی‌های متنوع لذت سفر به این شهر را دوچندان می‌کنند. هانوی یکی از مقرون‌به‌صرفه‌ترین و هیجان‌انگیزترین شهرهای جهان برای سفر کردن به شمار می‌رود که همیشه جز برترین شهرهای جهان محسوب می‌شود.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

خلیج Ha Long کشور ویتنام

هم برای ماجراجویان و هم برای توریست ها مکان بسیار مناسبی است. «هولانگ بی» احتمالاً یکی از بهترین و جذاب ترین مقاصد توریستی در کشور ویتنام باشد. شاید بپرسید که چرا دیدن این منطقه این گونه مورد توجه است؟! تعداد زیادی جزایر کوچک به صورت خوشه ای در دور این خلیج کوچک وجود دارند. از ویژگی های برجسته ی این جزایر، می توان به موارد زیر اشاره کرد: صخره هایی صاف که برای صخره نوردان ماجراجو مناسب است ، سواحل زیبای شنی ، هزاران جاذبه و سرگرمی مانند: پرواز با کایت و هلی کوپتر ، سوار شدن بر قایق های تفریحی به نام «سامیان ریچ» برای جمعیتی که به دنبال ماجراجویی زیادی نیستند. همچنین وجود مکان های اسکان درجه یک، از جمله ی عواملی هستند که جمعیت کثیری را به «هولانگ بی» روانه می کند.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

خلیج Bai Tu Long ویتنام

خلیج هالونگ یکی از محبوب ترین مناطق در کشور ویتنام شمالی است. با اینحال این خلیج تنها خلیج زیبایی نیست که می توانید در این ناحیه به کاوش آن بپردازید. خلیج Bai Tu Long در مجاورت هالونگ واقع شده و دارای فلات سنگ آهگی در حال غرق شدن، آب‌های آبی زیبا و جزایر کوچک فراوان است. در حقیقت بیشتر افراد سفر به این خلیج را ترجیح می دهند زیرا بسیار محبوب است. بهترین روش برای رفتن به این خلیج از طریق قایق است.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

آبشار پانگور (Pongour Waterfall)، دا لات

دا لات به خاطر مناظر دراماتیک، دره‌های زیاد، چشمه‌های آب گرم، دریاچه‌ها و تپه‌های کاج شهرت دارد. در میان آبشارهای مختلف این ناحیه، پانگور در میان جنگل بزرگ بکری احاطه شده است که زیبایی آن را دو چندان می‌کند. ارتفاع این آبشار ۴۰ متر و پهنای آن ۱۰۰ متر است. شیب‌های صیقلی اطراف آن مانند یک آمفی تئاتر طبیعی به نظر می‌رسند. تعداد این شیب‌ها هفت عدد است و با سقوط حجم قدرتمندی آب از روی آن‌ها فضا پر از صدایی باشکوه می‌شود. این آبشار بسیار باشکوه است، اما ترسناک به نظر نمی‌رسد. زیبایی آن شاعرانه است و مردم محلی به علاوه‌ی گردشگران آن را می‌ستایند.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

هندوها در مای سان کشور ویتنام

مای سان واقع شده در ساحل مرکزی ویتنام در نزدیکی روستای Duy PHU به عنوان سایت باستان شناسی مهمی شناخته می‌شود.این مکان یکی از برجسته‌ترین سایت‌های باستان جنوب شرقی آسیا است. مای سان زمانی مرکز عمده مراسم مذهبی هندو بوده است که در آن به  پرستش خدا یعنی شیوا، بین قرن ۴ تا ۱۴ می‌پرداخته‌اند.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

 روستای ساپا ویتنام

همانطور که در اول گفتار گفتیم، یکی از جاهایی که بهتر است در ویتنام گردی مشاهده کرد، روستای Sapa در دره مونگ هوا است. شالیزار های تراسی شکل برنجی روستای ساپا معروف است و مقصد مزرعه گرد ها در این کشور به شمار می رود. پارک ملی هوانگ لین که شما را به شالیزار گردی می برد، نزدیک این منطقه قرار دارد. برای خیلی ها، یکی از دیدنی ترین نقاطی که در کره زمین دیده اند،‌ مناظر این شالیزار های طلایی رنگ است.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

معبد ادب و هنر کشور ویتنام

به معبد ادب و هنر بروید و از نمونه های معماری و فرهنگ آن جا دیدن کنید. ویتنام دارای تعداد زیادی معابد محافظت شده ی قدیمی می باشد که به عنوان شاهدانی عینی، چرخش و تغییر فرهنگ در حلول صدها سال را دیده اند. معبد ادب و هنر در «هانوی» الهامی از «کنفوسیوس، -فیلسوف چینی-» است. این محل به صورت عمومی محل دانش پژوهی بوده است. در سال ۱۰۷۰ میلادی ساخته شده و اولین دانشگاه ویتنام می باشد. لوح های سنگی زیادی جهت به یاد داشتن دستاوردهای بزرگی که در طی سال های زیادی به دست آمده اند، در این مکان وجود دارد و به راستی مکان با ارزشی محسوب شده و باید حفظ شود. این معبد از مکان های منحصر به فرد تاریخی و نمونه ای عالی است. معبد ادب و هنر، نشانه ی فرهنگی قابل دسترسی برای دانش جویان و تاریخ نویسانی هست که به دنبال پژوهش درباره ی فرهنگ، ادب و هنر ویتنام می باشند.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

غار سون دونگ ویتنام

سون دونگ بزرگ‌ترین غار جهان و بسیار عمیق است. این غار به قدری عمق دارد که می‌شود در آن ساختمانی ۴۰ طبقه ساخت. همچنین طول ۹ کیلومتری غار سون دونگ یک جنگل و رودخانه را درون خود جای داده است. کاوشگران این جنگل را که محل زندگی میمون‌ها و روباه‌های پرنده است، باغ ادام (Garden of Edam) می‌نامند. غار سون دونگ مملو از مروارید غار  است، بلورهای کلسیتی را که در طول قرن‌ها شکل گرفته‌اند مروارید غار می‌نامند. همچنین فسیل‌هایی با قدمت ۳۰۰ میلیون سال در این مکان پیدا شده است. به علاوه تاکنون چندین گونه‌ی گیاهی جدید در اطراف رودخانه و آبشار غار کشف شده است. شما می‌توانید یکی از پیشگامان بازدید از غار باشید و از فرصت گشت و گذار در محلی بکر استفاده کنید.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

بازارهای شناور هوشی مین ویتنام

بازارهای شناور رنگارنگ ، باغ‌های میوه، شالیزارها، باغ نیشکر، پناهگاه پرنده‌ها و روستاهای عجیب و جالب همه‌ی آن چیزی است که بسیاری را به دلتای مکونگ در جنوب غربی کشور ویتنام می‌کشاند. دلتای مکونگ با نام مستعار “سبد برنج ویتنام”، منطقه کشاورزی توسط هزارتوی کانال‌ها و نهرهایی حاصلخیز شده که به وسیله رودخانه مکونگ تغذیه می‌شوند. دلتای مکونگ که گستره آن از خلیج تایلند تا شهر هوشی مین است، بیش از یک سوم این کشور از مزارع غنی، باغ‌ها، شالیزارها و مزارع پرورش ماهی آن تغذیه می‌شود.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

بان گیوک (Ban Gioc) کشور ویتنام

آبشار کوچک و تماشایی بان گیوک مرز بین دو کشور چین و کشور ویتنام است. بان گیوک در واقع دو آبشار است که به خاطر وجود صخره‌ها از هم جدا شده‌اند. بان کیوگ چهارمین آبشار دنیا پس از آبشارهای دیوساگو، ویکتوریا و نیاگارا است که نشانه‌ی مرزی محسوب می‌شود. تعداد زیادی از گونه‌های گیاهی محلی در این منطقه رشد می‌کنند. بهترین نمای آبشار دوگانه‌ی بان گیوک در طرف ویتنامی قرار دارد، اما از سمت چین هم قابل دسترس است.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

تفرجگاه Ninh van ویتنام

خیلجی رویایی در کشور ویتنام وجود دارد که تفرجگاه نین وان بر روی آن واقع شده است. از طرفی  به دریا و از طرفی مشرف به جنگل انبوه است. البته این تفرجگاه در جزیره ای دور از مرکز شهر هانوی واقع شده و شاید خاطره انگیز بودن سفر به این نقطه و آرامش آن نیز به دلیل فاصله از مرکز باشد. اگر از ماساژ ویتنامی با سنگ های داغ و لوسیون های گیاهی این دیار چیزی شنیده اید، اینجا عملی آن را درک خواهید کرد.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

هوی آن (Hoi An) کشور ویتنام

هوی آن مکانی تاریخی در ساحل دریای چین جنوبی است که یکی از میراث‌های جهانی یونسکو به شمار می‌رود. این مکان مهم تاریخی نماینده‌ی فرهنگی قرن پانزدههم تا نوزدهم آسیای جنوب‌شرقی است. مکان‌هایی مانند پل فیل تا به امروز به خوبی حفظ شده‌اند. سواحل سفید شنی و اقلیم گرم، گردشگران زیادی را به سوی این ناحیه جذب می‌کنند. هوی آن همچنین به خاطر تولید فانوس‌های ابریشمی شهرت زیادی دارد.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

مرکز تجاری BITEXCO

آسمان خراشی که الهام گرفته از لوتوس (لاله مردابی) که مظهر ویتنامی ها است، یکی از مقصد های پاساژ گردی معروف در آسیا به شمار می رود. اگر به دنبال ارتفاع گردی هیجانی در کشور ویتنام هستید، سفر به سکوی فضای باز این آسمان خراش را توصیه می کنیم که همچون سکوی باز برج میلاد تهران، شهری از نور را از فراز آن شاهد خواهید بود. توجه داشته باشید که یکی از دیدنی ترین بنا های آسیا، همین مرکز تجاری بیتکس است. در کشور ویتنام آن را FINANCIAL TOWER هم می گویند.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام

پارک ملی «فونگ»

قدیمی ترین پارک ملی ویتنام «فونگ» است. این پارک دارای طبیعتی خارق العاده و طبیعت وحشی متمایزی است که شما می توانید روزهای زیادی را در آن به گشت و گذار بپردازید. کوه های «لایم استون» و زندگی مملو از گیاهان که بالغ بر ۲۰۰۰ نوع گیاه، بیش از ۲۵۰ نوع خزنده و پستاندار و بیش از ۳۰۰ نوع پرنده در آن وجود دارد؛ آن جا را به عنوان اولین مکان برای دوست داران طبیعت و طبیعت شناسان معرفی کرده است.

با سفر به میان جنگل، دیدن حیوانات جالب و عجیب وغریب و گشت و گذار در غارها؛ انسان هایی را در آن جا خواهید یافت که در این نواحی بالغ بر ۷۰۰ سال پیش زندگی می کردند. تعداد زیادی از فسیل های مربوط به خزندگان، با قدمت ۲۰۰ میلیون سال پیش نیز در این منطقه وجود دارد. قبیله ی بومی «مونگ» هنوز در خانه های خود ساکن هستند. بر روی زمین های خود زندگی می کنند و محصولات مورد نظر خود را با روش های ساده تولید می کنند.

دیدنی های ویتنام
دیدنی های ویتنام



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)