دیدنی های نورسلطان ، پایتخت قزاقستان | Nur-Sultan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های نورسلطان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های نورسلطان را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری نورسلطان، پایتخت کشور قزاقستان در ادامه با ما همراه باشید.

قزاقستان با نام رسمی جمهوری قزاقستان کشوری در آسیای میانه است. پایتخت این کشور در سال ۱۹۹۸ از آلماتی در جنوب که بزرگ‌ترین شهر این کشور است به نورسلطان (آستانه) در شمال منتقل شد. قزاقستان جزو بزرگترین کشورهایی است که تقریبا هیچ مرز آبی ندارند. حدود ۷۰ درصد از مردم این کشور مسلمان هستند.

نورسلطان (Nur-Sultan) که قبلا آستانه نام داشت، پایتخت کنونی قزاقستان، شهری است بسیار سرد و بادخیز که دمای هوا در زمستان در آن به منفی ۴۰ درجه می‌رسد. نور سلطان دومین شهر بزرگ قزاقستان است که از لحاظ اقتصادی نیز بسیار پیشرفته است. شهری بزرگ با جاذبه های گردشگری متنوع و طبیعت بکر و زیبا.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی نورسلطان

شهر نورسلطان (آستانه)

دومین شهر بزرگ قزاقستان، آستانه است که از لحاظ اقتصادی نیز بسیار پیشرفته است. درست است که این شهر در گذشته شهری کوچک بود که بیشتر مردمان آن به معدن کاری مشغول بودند، اما حالا شهری بزرگ و پیشرفته با ساختمان‌های متنوع و معماری مدرن است. مغاز‌ها و فروشگاه‌های زیادی در این شهر وجود دارد که کار خرید کردن را برای گردشگران راحت‌تر کرده است.

دیدنی های نورسلطان
دیدنی های نورسلطان

برج بایترک – ‏Bayterek ‎

‏‏‏‏برج بایترک نماد شهر آستانه به شمار می رود. این برج 105 متر ارتفاع دارد که عرشه تماشای آن به احترام سال 1997 که آستانه ‏پایتخت قزاقستان شناخته شد در ارتفاع 97 متری قرار گرفته است. در این برج، گالری هنری، یک آکواریوم بزرگ و یک ‏رستوران وجود دارد.

مرکز تفریحی خان شاطر – Khan Shatyr

خان چادر (یا خان شاطر) یک ساختار چادر شکل شفاف است که در هفتادمین سالروز تولّد رئیس جمهور قزاقستان رونمایی ‏گردید. تولد شهر آستانه نیز در این زمان می‌باشد. انواع امکانات سرگرمی‌های جدید مانند سینما، رستوران، بوتیکها و حتی پارک ‏آبی در زیر این سقف قرار گرفته، با توجه به تابستانهای گرم و خشک و زمستانهای سرد و خشن منطقه در سقف آن پوشش شفاف ‏و فضایی پر از گیاهان سبز وجود دارد تا فضای داخل این چادر عظیم همیشه مطبوع باشد.‏‏‏ ‏ ‏

دیدنی های نورسلطان
دیدنی های نورسلطان

مرکز تفریحی دومان – Duman Entertainment Centre

مرکز تفریحی و سرگرمی دومان یک مکان بسیار عالی برای وقت گذراندن به همراه خانواده است. در این مرکز سرگرمی امکانات بسیار خوبی فراهم شده است. این مرکز یکی از نقاط معروف نورسلطان برای تفریح به خصوص برای جوانان است. یکی از مهمترین بخش های این مرکز تفریحی آکواریوم دومان است.

‏آکواریوم دومان – Duman Aqua Park

آکواریوم دومان نورسلطان که جدیدا به مرکز تفریحی آیلند (Ailand) تغییر نام داده است یکی از مکان های تفریحی مهم نورسلطان است. این آکواریوم اقیانوسی در دل سرزمین کویری قزاقستان است و در نوع خود اولین آکواریوم دور از اقیانوس در جهان شناخته می شود. فاصله آن از نزدیکترین اقیانوس بیشتر از 3000 کیلومتر است و به دلیل همین ویژگی نام آن در کتاب گینس ثبت شده است.

دیدنی های نورسلطان
دیدنی های نورسلطان

موزه ملی جمهوری قزاقستان ‏‏- National Museum of the Republic of Kazakhstan

این ساختمان بزرگ شیشه ای که بدنه آن مرمرهای آبی و سفید به کار رفته ، تاریخ و فرهنگ قزاقستان را از دوره باستان تا مدرن ‏در بر دارد. این موزه در سال 2014 افتتاح شده است. ‏ ‏ ‏

کاخ ریاست جمهوری آک اردا – ak orda presidential palace

کاخ ریاست جمهوری آک اردا، محل کار رسمی رئیس جمهور قزاقستان، در پایتخت آستانه است. کاخ ریاست جمهوری آکوردا طی مدت سه سال توسط گروه Mabetex ساخته شد و رسما در سال ۲۰۰۴ افتتاح شد. یکی از چیزهای جذاب در مورد آک اُردا، گنبد آبی و طلایی‌ آن است که مناری مخروطی در بالای آن قرار گرفته‌ است و خورشیدی با ۳۲ پرتو نورانی در رأس خود دارد. یک عقاب صحرایی هم در زیر خورشید پرواز می کند.

دیدنی های نورسلطان
دیدنی های نورسلطان

کاخ صلح – ‏Palace of Peace‏ ‎

کاخ صلح یا هرم صلح ساختمانی هرمی شکل است که بین سالهای 2004 و 2006 ساخته شده است. این ساختمان یکی از جذاب ‏ترین ساختارهای هرمی جهان است که در معماری آن هنر مدرن و باستانی با هم ترکیب شده اند. در این ساختمان یک سالن ‏اوپرای 1500 نفره ، امکانات تحصیلی و یک سالن کنفرانس برای گروههای زیست محیطی وجود دارد. ‏ ‏ ‏ ‏ ‏ ‏

سالن کنسرت مرکزی – Central Concert Hall‏

‏‏سالن کنسرت مرکزی در سال 2009 ساخته شده است که محل برگزاری کنسرت ها ، نمایش ها و برنامه های مختلف است. این ‏ساختمان سه سالن موسیقی ، چند رستوران و فروشگاه دارد. سالن اصلی این ساختمان با داشتن ظرفیت 3500 نفر ، بزرگترین ‏ساختار از نوع خود در جهان می باشد. ‏ ‏‏‏‏ ‏ ‏

دیدنی های نورسلطان
دیدنی های نورسلطان

مسجد نور‏‏ – Nur Astana Mosque

مسجد نور آستانه سومین مسجد بزرگ در آسیای مرکزی است که ظرفیت 5000 نفر را دارد. بدنه این مسجد از شیشه ، گرانیت و ‏بتن ساخته شده است. ‏این مسجد معماری بسیار زیبایی دارد.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨