دیدنی های منوجان
دیدنی های منوجان

مکان های دیدنی شهر منوجان ، کرمان | Manoojān

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های منوجان

شهرستان منوجان یکی از شهرستانهای استان کرمان که در جنوب شرق کشور و در جنوب استان کرمان واقع شده است .مردم منوجان بسیار خون‌گرم و مهمان‌نواز هستند. این شهرستان بامساحت بالغ بر۴۶/۴۱۴۰کیلومترمربع در۳۸۰ کیلومتربا مرکز استان کرمان قرار دارد و از سمت جنوب با فاصله ۱۳۰ کیلومتردر همسایگی استان هرمزگان می باشد .در ادامه همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های منوجان بیشتر آشنا شوید.

قلعه تاریخی منوجان

کرمان و حوزه تاریخی آن ممتازترین منطقه باستان شناختی ایران است وجود اتلال و قلاع و ژل و بناهای تاریخی بسیار جلوه ای وصف ناشدنی به آن ارزانی داشته است. یکی از زیباترین قلاع باستانی ایران منوجان است که در این حوزه تاریخی- باستانی قرار دارد.‌ م‍ن‍وج‍‍ان‌ در ف‍‍اص‍ل‍ه‌ ۴۰۰ کی‍ل‍وم‍ت‍ر‌ی‌ ج‍ن‍وب‌ غربی ک‍رم‍‍ان‌ ق‍ر‌ار گ‍رف‍ت‍ه‌ و در دشتی گرم و مرطوب و نسبتا وسیع واقع شده است. این شهرستان در ارتفاع ۳۴۲ متر از سطح دریا قرار دارد. قلعه تاریخی منوجان هرچند توجه درخوری بدان نشده است این بنای دوره اسلامی و یکی از آثار شگرف تاریخی ایران است که می تواند نقش موثری در جذب توریسم منطقه بشمار آید.قلعه منوجان یادگاری است از عهد ساسانیان و به پندار بسیاری معمار ارگ بم معمار این قلعه بوده است.

دیدنی های منوجان
دیدنی های منوجان

باغ روضه ارم

باغ روضه ارم از دیگر جاذبه های دیدنی، سیاحتی و زیبای منوجان است که در سه کیلومتری مرکز شهر منوجان در منطقه ای کوهستانی و خوش آب و هوا واقع شده است.این باغ پوشیده از درختان قدیمی تنومندی همچون انبه، جم، نخل‌های خرما، پرتقال، لیموترش و نارنگی است، چشمه‌سارهای جاری، نهرهای آب با صدای شرشر دلنواز، آواز پرندگان، درختان سر به فلک کشیده، سایه‌سارهای باصفا، کرانه آبی آسمان، ارتفاعات صخره‌ای در کنار هوایی دلپذیر و مطبوع همه و همه مناظر بسیار دلنشینی را برای علاقه‌مندان به طبیعت و تفریح در این باغ ایجاد کرده است.دیدنی های منوجان

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


بارگاه امامزاده فضل ابن عباس(ع)

یکی از بقعه های مبترکه وجاذبه های گردشگری درشهرستان منوجان، بارگاه امامزاده فضل ابن عباس است در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی منوجان و در ۱۶ کیلومتری روستای چاه حسن (دشت عباس ) شهرستان منوجان واقع شده است.این زیارت مشتاقان زیادی را هر روزه به خصوص روزهای پنجشنبه و جمعه به خود جلب کرده وازخصوصیات این مکان متبرکه طبیعت و آب و هوای بسیار زیبا و جالب به خصوص در فصل زمستان و بهار است .بارگاه امامزاده فضل بن عباس امکانات رفاهی همچون زائرسرا، کشتارگاه، فروشگاه مواد غذایی در این مکان قرار دارد که زائرین می توانند استفاده کنند.هر هفته زائرین زیادی از سراسراستان و استان های همجوار به این مکان مقدس مشرف می شوند .دیدنی های منوجان

بند آبخیز داری کندر طول منوجان

یکی از جاذبه های گردشگری منوجان بند ابخیزداری کندر طول است که در فاصله سه کیلومتری مرکز شهر منوجان قرار دارد. اطراف این بند طبیعتی زیبا از درختان دست کاشت تا خود رو وجود دارد  ودر رودخانه پائین دست این بند آبهای جریان دارد که هر طبیعت دوستی را به سوی خودفرا می خواند.

دیدنی های منوجان



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)