دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

دیدنی های لنگرود ، شهر زیبا و سرسبز گیلان | Langarud

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های لنگرود

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دیدنی های لنگرود آشنا خواهیم کرد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید .

شهر زیبای لنگرود قدمت تاریخی زیادی دارد و نام آن از سال ۵۱۲ هجری قمری در کتب تاریخی آمده است. لنگرود از طرف شمال به دریای خزر، از غرب به شهرستان لاهیجان، از طرف شرق به شهرستان رودسر و از طرف جنوب به شهر املش (از شهرهای رودسر) منتهی می شود. مردم آنجا به زبان گیلکی با لهجه بیه پیش صحبت می کنند؛ در بخش‌هایی از این شهرستان و علی‌ الخصوص در منطقه چمخاله جمعیت زیادی از کردهای زنگنه کرمانشاه زندگی می کنند که در گذشته به این منطقه تبعید شده‌اند.

کشاورزی در لنگرود همچون مناطق دیگر استان گیلان از رونق برخوردار بوده و از محصولات عمده آن می توان به انواع برنج، چای و صیفی جات اشاره کرد. ماهیگیری نیز از جمله فعالیت هایی است که در این منطقه رایج است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

پل خشتی لنگرود

پل خشتی لنگرود که با نام محلی «خشته پورد» شهرت دارد، در مرکز شهر و روی رودخانه سفید رود واقع شده است. این پل تاریخی از آجر و خشت احداث شده است. این پل معروف‌ترین نبای تاریخی و نماد شهر لنگرود است. برخی از بومیان ساخت این پل را به عهد تیموری و ایلخانیان نسبت می‌دهند که البته مدرک معتبری از آن در دست نیست؛ اما در کتاب دارالمرز ولایت گیلان نوشته رابینو ساخت آن را مربوط به دوران صفویه می‌دانند. پل از یک سطح میانی و دو بخش جانبی شیب‌دار تشکیل شده است.

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

منزل قدیم منجم باشی

این خانه، که در فشکالی محله لنگرود، میباشد، یکی از “آثار قدیمی و تاریخی لنگرود”محسوب میشود. خانه منجم باشی در فشکالی محله و جنب سبزه میدان لنگرود از املاک این خاندان، می‌باشد؛ که تا امروز باقی مانده و در اصل شامل بیرونی، اندرونی، خلوت خانه، مسجد، حمام و اصطبل بوده است .

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

بام لنگرود

این بام  بسیار سرسبز بوده و دارای آب و هوای تمیز می باشد که دید بسیار خوبی به بخش کومله، لنگرود، روستاهای اطراف، باغ های چای منطقه و حتی شهر شلمان و چمخاله دارد. طبیعت این منطقه با وجود مسافران و مهمانان زیادی که همواره برای دیدن و تفریح حضور پیدا می کنند دست نخورده مانده است و یکی از زیبایی های لنگرود به شمار می رود.

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

لیلا کوه

لیلا کوه از مناطق ییلاقی و گردشگری سبز خطه شمال ایران است. لیلاکوه در جنوب غرب لنگرود واقع شده  که به دلیل داشتن قلیان‌سراهای بسیار، به قطب قلیان‌سرای استان گیلان شهرت دارد که معروف‌ترین آن قهوه‌خانه دیشلمه است. این منطقه که در میان ارتفاعات و جنگل قرار دارد، یکی از منطقه‌های جذاب برای طبیعت‌ دوستان به شمار می‌رود.

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

دریاچه کومله

دریاچه یا استخر طبیعی کومله  در استان گیلان قرار دارد که دارای سه آبگیر مجزا است، در جنب این رودخانه امکانات تفریحی نظیر قایق سواری و رستوران تدارک دیده شده است. در اطراف دریاچه شالیزار های کاشت برنج و مزارع چای بوفور چشم انداز زیبایی را ایجاد کرده است و این دریاچه میزبان پرندگانی است که عمدتا برای فرار از سرمای زمستان به این منطقه مهاجرت کرده اند.

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

مسجد بازار لنگرود

مسجد حاج علي/مسجد بازار (لنگرود) اين بنا در محله بازار لنگرود واقع گرديده و نوسازي شده است . مسجد به غير از در منبت زيباي مورخ ۱۲۴۱ه-.ق، فاقد اثر تاريخي و هنري است .

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

تالاب کیاکلایه

یکی از غنی ترین تالاب های گیلان به خاطر تنوع گونه های حیاتی می باشد. این تالاب با ارزش که در گذشته محل زمستان گذرانی پرندگان مهاجر بود اما به دلیل بی توجهی شهرداری در انجام اقداماتی نظیر ریختن زباله های شهری و بیمارستانی، ایجاد کمربندی جدید در بخشی از تالاب، ایجاد پیست موتور سواری و آلودگی صوتی و مزاحمت برای پرندگان، ساخت پروژه بوستان بازار لنگرود این مکان رو به نابودی رفته است.

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود

دوازده امامزاده- دوازده‌ تن

این بقعه مدفن ۱۲ تن از سادات كیایی است كه بر بخش شرقی گیلان حكومت می‌كردند و چون موطن سادات كیایی ملاط بود به سادات ملاطی نیز معروف هستند طبق شجره‌نامه‌ای كه در بقعه موجود است این دوازده‌ تن عبارتند از سید علی و سید محمد، پسران امام سجاد(ع) و سید یوسف، سید یونس، سید حسن، سید مظفر، سید موسی، سید حیدر، سید صالح، سید اسكندر، سید خاور و سید ابوذر پسران امام محمدباقر (ع). بنابه روایت مرعشی نخستین كسی بود كه در ملاط دفن شد و بعدا برای او بارگاه ساختند زن سید محمد كیا بود كه در سال ۸۲۰ قمری درگذشت و سلطان دستور داد برای او مقبره بزرگی بسازند بعد خود نیز در همانجا مدفون شد روستای ملاط را سابق بر این مشهد سر نیز می‌گفتند.

دیدنی های لنگرود
دیدنی های لنگرود


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)