دیدنی های داکا ، پایتخت بنگلادش | Dhaka

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های داکا

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های داکا را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاهای دیدنی پایتخت کشور بنگلادش در ادامه با ما همراه باشید.

بنگلادش با نام رسمی جمهوری خلق بنگلادش کشوری است واقع در جنوب قارهٔ آسیا و شرق هند، پایتخت آن داکا و جمعیت آن ۱۶۴ میلیون نفر است. واحد پول بنگلادش تاکا بنگلادش نام دارد و زبان رسمی آن بنگالی است. زبان بنگالی از ریشه زبان‌های هند و آریایی است و خط ویژه خود را دارد. بنگلادش هشتمین کشور پرجمعیت جهان و از پرتراکم‌ترین کشورها از نظر جمعیت است. کشور بنگلادش در ابتدا به نام پاکستان خاوری در جهان معروف بود، اما در پی جنگ هایی که در این کشور به وقوع پیوست بنگلادش در سال ۱۹۷۱ به کمک هند از پاکستان باختری (پاکستان امروزی) جدا شد و کشوری مستقل شناسایی شد.

داكا (Dhaka) پایتخت بنگلادش به‌ دلیل تعدد مراكز اسلامی، عنوان شهر مساجد و به واسطه معماری بی‌نظیر و رودخانه‌اي كه به گنگ میرسد، به ونیز مشرق زمین شهرت دارد. داكا با بیش از 500 هزار ریشكا (وسایل حمل و نقل شبیه به کالسکه و دوچرخه) به پایتخت ریشكای دنیا هم شهرت دارد. این شهر دومین شهر پر جمعیت آسیای جنوبی بعد از دهلی است و در كنار بمبئی و كراچی یكی از مهم ترین مراكز مالی این منطقه به شمار میرود. اگر به‌ دنبال یك شهر آرام می گردید داكا مقصد شما نخواهد بود. شهری كه با بیش از 17 میلیون جمعیت، پر سر و صدا، پر هرج و مرج اما پر انرژی است. در ادامه با دیدنی های داکا آشنا می شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جاهای دیدنی داکا

دریاچه دانموندی – Dhanmondi Lake

این دریاچه یکی از جاذبه‌های کشور بنگلادش است که در پایتخت این کشور داکا قرار دارد. این دریاچه برخلاف هیاهوی فراوانی که در شهر وجود دارد محیطی دنج و بسیار آرام است؛ بنابراین اگر علاقه‌مند هستید در محیطی دنج یک چای یا قهوه عصرانه را نوش جان کنید و از فضای سبز محیط اطرافتان لذت ببرید، حتما هنگام سفر به بنگلادش سری به این منطقه بزنید.

دیدنی های داکا
دیدنی های داکا

پارک رامنا – Ramna Park

پارک رامنا یک پارک بزرگ است و در قلب داکا واقع شده است. پارک با بسیاری از درختان سرسبز و دریاچه در مرکز خود جایگاه شگفت انگیزی دارد. این پارک یکی از مشهورترین پارک ها در بنگلادش است، جایی که می توانید صبح و عصر در میان تمام درختان سبز راه بروید و از آن استفاده کنید. رامنا محلی عالی برای پیاده روی و استراحت است.

منطقه سادارگات – Sadarghat

این جاذبه بازدید از عرض رودخانه در یک منطقه پر جمعیت و شلوغ است و علاقمندان از قایق سواری در آن لذت خواهند برد. سوژه بسیار جالبی برای عکاسی محسوب می شود. تفریحی هیجان انگیز و شاد بوده وحس زندگی و زنده بودن را به آدمی می بخشد.

دیدنی های داکا
دیدنی های داکا

عمارت آهسان منزیل – Ahsan Manzil

عمارت و بنای زیبایی است که درسفر به داکا مورد توجه علاقمندان قرار می گیرد. مکانی زیبا برای بازدید به همراه خانواده و دوستان است که می توانید از آن لذت ببرید. این بنا در اواخر قرن ۱۹ ساخته شده و اقامتگاه رسمی فرماندار داکا بوده است. بعد از گذشت نزدیک به ۱۵۰ سال از ساخت آن هنوز زیبا و دیدنی است.این مکانی با معماری مدرن بوده که در سال های قبل مورد بازسازی قرار گرفته است.

قلعه لالباغ – Lalbag Fort

قلعه لالباغ یک قلعه ناتمام امپراتوری گورکانی هند است که قدمت آن به قرن هفدهم میلادی می‌رسد و واقع در بخش قدیمی و جنوب غربی شهر داکا در کنار رود بوری‌گانگا قرار دارد. این قلعه شامل بناهای متععد از جمله مسجد، مقبره بی بی پاری و دیوانیه است. مقبره بی‌بی پاری در بخش میانی قلعه قرار دارد و مهمترین بنای قلعه به‌ شمار می‌رود.

دیدنی های داکا
دیدنی های داکا

معبد داکشواری – Dhakeshwari Mandir

معبد ملی داکشواری یک معبد هندو در داکا، پایتخت بنگلادش است. دولت بنگلادش این معبد را “معبد ملی” بنگلادش می داند. نام داکشواری به معنی “الهه داکا” است. این معبد یکی از جاذبه های دیدنی برتر در بنگلادش است.

دروازه داکا – Dhaka Gate

دروازه داکا که به دروازه میرجملا یا دروازه رامنا نیز معروف است، بنای یادبودی است که گمان می رود توسط میرجملا دوم ساخته شده و به عنوان یکی از قدیمی ترین معماری مغول در داکا ثبت شده است. این دروازه یکی از اجزای لاینفک تاریخ داکا محسوب می شود.

دیدنی های داکا
دیدنی های داکا

تاج محل بنگلادش – Banglar Taj Mahal

تاج محل بنگلادش یک نسخه کامل از تاج محل اصلی در هند است که در 16 کیلومتری شرق داکا، پایتخت بنگلادش، در سونارگاون واقع شده است. برخلاف نسخه اصلی کار بر روی این ساختمان فقط پنج سال به طول انجامید.

موزه ملی بنگلادش – Bangladesh National Museum

موزه استقلال در داکا، بنگلادش، مبارزات استقلال بنگلادش را به تصویر می کشد. این موزه تاریخ ملت را از زمان تصرف مغول تا استقلال در سال 1971 نشان می دهد. این موزه اولین و تنها موزه زیرزمینی در کشور بنگلادش است.

دیدنی های داکا
دیدنی های داکا

بازار جدید داکا – Dhaka New Market

نیو مارکت یک بازار و مکان تجاری در منطقه Azimpur شهر داکا است. در این بازار همه چیز یافت می شود، از کتاب و لباس و لوازم آرایشی گرفته تا چمدان و کفش و فروشگاه های مواد غذایی. مسیرهای این بازار بسیار شلوغ و آشفته است و هیچ سرویس بهداشتی عمومی در آن وجود ندارد.

مسجد ستاره – Star Mosque

مسجد ستاره مسجدی است که در منطقه Armanitola، داکا، بنگلادش واقع شده است. این مسجد دارای نقوش آراسته و تزئین شده با نقش ستاره های آبی است. این بنا در نیمه اول قرن نوزدهم توسط میرزا گلم پیر ساخته شده است.

دیدنی های داکا
دیدنی های داکا

مسجد کاکریل – Kakrail Mosque

این مسجد در نزدیکی پارک رامنا، شهر داکا واقع شده است. اینجا مرکز فعالیت های تبلیغی در داکا محسوب می شود. شعار این مسجد این است که همه مردم باید در صلح و آرامش زندگی کنند. در اینجا بیشتر گردشگران مذهبی از این مسجد بازدید می کنند.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨