دیدنی های خلخال
دیدنی های خلخال

مکان های دیدنی خلخال | Khalkhal

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های خلخال

یکی از قدیمی ترین و کهن ترین شهر های سرزمین ایران که حدود ۲۰ هزار سال قدمت دارد و در استان اردبیل، در شمال غربی ایران واقع شده است.این شهر بعد از اردبیل، دومین شهر بزرگ استان اردبیل به شمار می رود؛ حدود ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد .آب و هوای فوق العاده خوب این منطقه باعث شده تا هر زمان از سال، مسافران زیادی را در سطح شهر ببینید و همین، باعث رونق کسب و کار مردم خلخال شده است. در ادامه مطلب همراه تاپ توریست باشید تا با دیدنی های خلخال بیشتر آشنا شوید.

جاده اسالم به خلخال

سفر خود را از اینجا آغاز کنید، از رؤیایی‌ترین جاده ایران که جز ۱۰ جاده زیبای جهان نیز شناخته می‌شود، اینجا یک مسیر ۷۰ کیلومتری پیش روی شماست که شما را از زمین جدا کرده و به بهشت می‌برد. این جاده استان گیلان را به اردبیل متصل می‌کند و بهتر است به سمت تالش سفر کنید، قبل از رسیدن به آن وارد شهر اسالم شوید و به سمت خلخال حرکت کنید.

دیدنی های خلخال
دیدنی های خلخال

آبشار نوده خلخال

روستای نوده از توابع خلخال است. این روستای زیبا در دامنه کوه آق داغ قرار گرفته است. آق داغ در زبان ترکی به معنی کوه سفید است. دیدنی‌ترین جاذبه طبیعی این روستا آبشاری مرتفع با همین نام است که از بین صخره‌هایی بلند سرازیر می‌شود. آبشار نوده با ارتفاع ۳۰ متر منظره‌ای تماشایی را در برابر دیدگان گردشگران به نمایش درمی‌آورد. گیاهان دارویی بسیاری مانند کاکوتی، نعنا، پونه و گلپر در اطراف منطقه نوده وجود دارد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های خلخال
دیدنی های خلخال

منطقه ازناو ، دهکده‌ی گردشگری خلخال

طبیعت زیبای ازناو در سال‌های اخیر باعث شد تا منطقه‌ایی تفریحی برای استراحت مسافران، تفریح گردشگران و تفرج اهالی شهر در نظر گرفته شود. منطقه گردشگری ازناو از جاهای دیدنی خلخال است که تلفیقی از چشم انداز کوه، جنگل و رودخانه را به شما ارائه می‌دهد. ازناو دارای امکاناتی مانند رستوران، آلاچیق، زمین بازی و باغ‌های زیبا برای کمپینگ است. شرایط زیستی مناسب در این منطقه باعث شده تا پرندگان مهاجر بسیاری را در اطراف دریاچه ازناو ببینید.دیدنی های خلخال

قله آق داغ

قله آغ داغ، با ارتفاع ۳۳۲۲ متر، به‌عنوان دومین قله بلند استان اردبیل شناخته می‌شود. دامنه‌های این کوه را گل‌های زیبای خودرو، گیاهانی نظیر ریحان و آویشن‌های کوهی احاطه کرده‌اند و از قله آن چشم‌اندازهای بی‌نظیری دیده می‌شود. همچنین به واسطه وجود مقبره‌ای به نام امامزاده سلطان سید محمود، کوه آق داغ را، امامزاده داغی نیز می‌نامند. در مسیر این کوه نیز چشمه‌ای جاری است که آب گوارایی دارد و مردم محلی معتقد هستند که آب آن موجب هضم سریع غذا شده و برای سلامت دستگاه گوارش مفید است.

دیدنی های خلخال
دیدنی های خلخال

غار هفت خانه خلخال

غار هفت خانه ها ( يدي اولر ) در جنوب غربي شهر خلخال و شمال روستاي گرمخانه و در ارتفاع حدود ۱۶۰۰ متر از سطح دريا قرار دارد.این غار در فاصله ۲۰ کیلومتری شهر خلخال قرار دارد و به وسیله جاده آسفالته که از کیلومتر ۱۶ جاده خلخال شتجین به طرف غرب ( روستای گرمخانه ) منشعب می شود به شهر خلخال مربوط می شود.در غار هفتخانه بویژه در خانه های اولیه آثار اقامت انسانی به مدت طولانی و استخوانهای پوسیده و راهرو سنگچین که بوسیله انسان بوجود آمده است. به چشم می خورد بررسیها حاکی است که این غار پناهگاه تشی (بزرگترین جونده ایران ) و خفاش گوش دراز است.دیدنی های خلخال

دریاچه نئور

دریاچه ای که در مرز میان اردبیل و خلخال واقع شده است؛ این منطقه از دو دریاچه به وجود آمده و در فصل بهار با پیوستن هردو دریاچه به هم، مکانی بسیار عالی را برای گردشگران به وجود می آورد.

دیدنی های خلخال
دیدنی های خلخال

پل تاریخی پردیس

پل تاریخی پردیس یکی از پل‌های باقی‌مانده متعلق به دوران حکومت صفویه روی رودخانه قزل اوزن است. در حال حاضر تنها بخش کمی از این پل سالم باقی مانده است.دیدنی های خلخال

رودخانه قزل اوزن

قزل اوزن یکی از طولانی‌ترین رودخانه‌های ایران است که از کوه‌های چهل چشمه شهرستان دیواندره در استان کردستان و استان آذربایجان شرقی سرچشمه گرفته و پس از پیوستن هیرو چائی، زنجان‌رود و شاهرود به آن به دریای خزر می‌ریزد. هر قسمت از اطراف این رودخانه، فضای بسیار مناسبی را برای تفریح و لذت بردن از طبیعت زیبای قزل اوزن به وجود آورده است.

دیدنی های خلخال
دیدنی های خلخال

روستای کزج

روستای گردشگری کزج روستای کزج در ۱۵ کیلومتری شمال‌غربی هشجین در استان اردبیل واقع است. بافت سنتی، معماری خاص اماکن مسکونی، قرار گرفتن در کوهپایه، بهره‌مندی از طبیعت بکر و زیبا، جاری شدن رودخانه قزل اوزن درست از بین باغات روستا، قدمت و پیشینه تاریخی و صنایع دستی موجب گردیده‌است که این روستا به یکی از جاذبه‌های توریستی استان اردبیل تبدیل گردد.دیدنی های خلخال

تفرجگاه اندبیل خلخال

تفرجگاه اندبيل خلخال معروف به گردشگاه بيلدير بولاغي در هفت کيلومتري شهر خلخال و ۵ کيلومتري روستاي اندبيل واقع شده است و و يکي از مناطق گردشگري شهرستان خلخال محسوب مي شود. تفرجگاه اندبيل از نظر اقلیم به علت موقعیت خاص جغرافیایی به عنوان یکی از دالان‌های هوایی منطقه خلخال محسوب می‌شود که به طوری که در اولین جریان توده هوایی خزر به صورت وجود مه در این تفرجگاه مشاهده می‌شود و از شهر خلخال نیز قابل رویت است که مردم متوجه جریان مه و سردی هوا می‌شوند.

دیدنی های خلخال
دیدنی های خلخال


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)