دیدنی های اسلام آباد ، پایتخت سرسبز پاکستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دیدنی های اسلام آباد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست دیدنی های اسلام آباد را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری شهر لاهور در کشور پاکستان در ادامه با ما همراه باشید.

پاکستان با نام رسمی جمهوری اسلامی پاکستان، کشوری در آسیای جنوبی واقع در غرب شبه قاره هند است. پایتخت آن اسلام‌آباد و بزرگترین شهر آن کراچی نام دارد. زبان رسمی پاکستان انگلیسی و اردو است. وقتی به پاکستان فکر می کنید، تمام چیزی که به ذهن شما می آید تروریسم، افراط گرایی، فرقه گرایی، فساد و تورم است، اما برخلاف تمام این موضوعات، این کشور بسیار زیبا و دیدنی است و طبیعت زیبا و بی نظیری دارد. اکثر شهرهای پاکستان دارای آثار تاریخی زیبایی هستند که سبب جذب توریست می شوند. سالانه گردشگران زیادی که عاشق سیر و سفر و کشف ناشناخته ها هستند به پاکستان سفر می کنند.

اسلام‌آباد (Islamabad) شهری در شمال جمهوری اسلامی پاکستان قرار گرفته و پایتخت این کشور است. البته از نظر تاریخی این منطقه بخشی از ناحیه پنجاب به ‌شمار می‌آید.  تابستان های این شهر گرم است و باران‌های شدید موسمی در ماه‌های مرداد و شهریور می‌بارد. در زمستان هوای شهر سرد و گاه زیر صفر است و در تپه‌های اطراف، مانند پیر سوهوا و مرگالا برف نیز می‌بارد. اسلام آباد به عنوان پایتخت پاکستان، زیباترین و شگفت‌انگیزترین شهر شناخته شده این کشور به شمار می‌آید که دارای مکان‌ها و دیدنی های برجسته فرهنگی، مذهبی و تاریخی است. در ادامه با ما باشید تا با دیدنی های اسلام آباد بیشتر آشنا شویم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این شهر بسیار سبز و تمیز است به طوری که وقتی گردشگران پاکستان از این شهر دیدن می‌کنید، نمی‌توانند تصور کند که این شهر در این حد تمیز و با منظره‌های سرسبز تزیین شده است. در حالی که کراچی و لاهور با بیلبوردهای عظیم و ساختمانی پر شده‌اند و جذابیت آنها به اندازه اسلام آباد نیست. پیشنهاد می‌کنیم از این شهر در فصل موسم بارندگی بازدید کنید، چرا که باران در تپه‌های شگفت‌انگیز آن باعث می شود که نمای فوق‌العاده زیبایی را در مقابل چشمانتان مشاهده کنید.

جاهای دیدنی اسلام آباد

مسجد شاه فیصل – Faisal Masjid

مسجد شاه فیصل که با نام مسجد فیصل نیز شناخته می‌شود، از بزرگ‌ترین و زیباترین مساجد دنیا به ‌شمار می‌رود. این مسجد در اسلام آباد پاکستان واقع شده است و گنجایش حدود ۳۰۰ هزار نمازگزار را دارد. طرح ابتدایی این بنا را از بین ۱۷ معمار معتبر، یک معمار ترک ارائه داد. به این دلیل که بانی و سرمایه‌گزار اصلی این بنای باشکوه شاه فیصل بوده است، مسجد و خیابان مجاورش نام او را دارند.

دیدنی های اسلام آباد

یادبود پاکستان – Pakistan Monument

یادبود پاکستان هم در اسلام آباد قرار دارد و از دیدنی‌های این شهر به حساب می‌آید. این یادمان ملی در غرب دره شکرپریان قرار گرفته و نمادی از اتحاد مردم و خلق‌های کشور پاکستان است. این بنا دارای چهار گلبرگ اصلی است که نشان دهنده ۴ ایالت (پنجاب، سند، بلوچستان و خیبر پختونخوا) می باشد. در حالی که سه گلبرگ کوچکتر آن به سه حوزه (کشمیر آزاد، گیلگت بلتستان و مناطق قبیله نشین فدرال) اشاره دارد.

موزه یادبود پاکستان – Pakistan Monument

همانطور که گفتیم یادبود پاکستان از دیدنی‌های مهم این شهر به حساب می‌آید. این یادمان ملی علاوه بر بنای یادبود، محوطه ای بزرگ را شامل می شود که موزه یادبود یکی از مهمترین ساختمان های آن است.

دیدنی های اسلام آباد

خیابان هفتم اسلام آباد – 7th Avenue

خیابان هفتم یک خیابان بسیار زیبا و سرسبز در شهر اسلام آباد است. این خیابان از تقاطع خیابان اقبال (جاده مارگالا) در کنار باغ وحش اسلام آباد شروع میشود و در تقاطع بزرگراه کشمیر به پایان میرسد. ساخت این خیابان حدود 70 میلیون روپیه پاکستان هزینه برده است.

موزه لوک ویرسا اسلام آباد – Lok Virsa Museum

این موزه مجموعه ای از صنایع دستی و دست سازه های جالب و بامزه پاکستانی است که میتوانید علاوه بر دست سازه ها از بناها و مجسمه های یادبود داخل مجموعه هم دیدن کنید. برای استراحت و رفع خستگی هم میتوانید در کافه ای که در محوطه ی مجموعه قرار دارد نوشیدنی میل کنید.

موزه تاریخ طبیعت پاکستان – Pakistan Museum of Natural History

موزه تاریخ طبیعت پاکستان پس از 29 سال آزادی نزدیک شکر پریان اسلام آباد ساخته شد. در این مکان تفریحی موارد قابل ملاحظه ای وجود دارد. این مکان در موقع تاسیس تنها موزه تاریخ طبیعت آسیا بوده است. همچنین جز 10 موزه تاریخ طبیعت جهان طبقه بندی می شود. در این موزه، تاریخ شکل گیری کره زمین تا تمدن های انسانی به شکل مجسمه وجود دارد. موزه تاریخ طبیعت پاکستان اسلام آباد به طور مداوم باز است.

دیدنی های اسلام آباد

پیر سوهاوا – Pir Sohawa

پیر سوهاوا در میان ساکنان اسلام آباد و بازدید کنندگان خارجی بسیار معروف است. این مکان دارای تعدادی از رستوران ها و جایی است که بازدید کنندگان می توانند از غذا و منظره آن لذت ببرند. این مکان با منظره جنگل ها و درختان Margalla Hills جذابیت و محبوبیت زیادی دارد.

تپه های مارگالا – Margalla Hills

اگر به کوهنوردی و طبیعت گردی در اسلام آباد علاقه دارید بهتر است این فضا را از دست ندهید. این تپه ها چشم انداز فوق العاده زیبایی دارد که اگر شما به بالاترین نقطه ی این تپه ها بروید به صورتی است که انگار شهر زیر پای شماست. این فضا طبیعتی بی نظیر دارد که برای عکاسی فوق العاده است.

دیدنی های اسلام آباد

دامن کوه – Daman-e-Koh

دامن کوه یه نقطه با منظره شهر و در تپه ای سبز در شمال اسلام آباد است. این نقطه در وسط تپه های مارگالا قرار گرفته است. این نقطه 2400 فوت از سطح دریا و 500 فوت از شهر اسلام آباد ارتفاع دارد و یکی از جذاب ترین نقاط برای دیدن منظره سرتاسری شهر است.

پارک شکرپریان اسلام آباد – Shakarparian

شکر پریان یک مکان تفریحی سیاسی مهم در اسلام آباد است که بازدیدکنندگان زیادی را به دلیل شکوه و عظمت شگفت انگیزش به سوی خود جذب می نماید. این مکان بخشی از پارک ملی اسلام آباد پاکستان است که به نشانه دوستی کشورها و گسترش صلح و دوستی، سران کشورها، روسای جمهوری یا نخست وزیرانی که به پاکستان و اسلام آباد سفر می کنند، در آن نهال می کارند. شکر پریان در منطقه‌ای بلند واقع شده است و گردشگران می توانند نمایی زیبا از چهارگوشه شهر اسلام آباد و راولپندی را در این مکان تفریحی تماشا کنند.

دیدنی های اسلام آباد

روستای سید پور – Saidpur Village

روستای سیدپور در نزدیکی اسلام آباد، در مناطق پایین کوهستان قرار دارد و مربوط به زمان مغول است و دارای چند مکان تفریحی تاریخی است. زیبایی های این روستا از همان بدو ورود نمایان می شود. روستای سیدپور شبیه یک اثر تاریخی است. این روستا ترکیبی ایده آل از فرهنگ عادی را با شیوه زندگی فعلی نشان می دهد. در اینجا شما می توانید از غذاهای خوشمزه سنتی لذت ببرید.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨