در سفر به تفلیس کجاها برویم

در سفر به تفلیس کجاها برویم؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر تفلیس بزرگترین شهر گرجستان می باشد که حدود 1.5 میلیون نفر جمعیت دارد و پایتخت گرجستان است. رود متکواری از وسط این شهر عبور می کند که در قرن 5 میلادی توسط و اختانگ یکم پادشاه گرجستان باستان یا همان ایبریا شهر تفلیس، بنیان‌گذاری شده و به سبب چشمه‌های آب گرم آن تبیلیسی نام گذاری شده است. این شهر در ۱۲۰ کیلومتری رشته کوه قفقاز و ۲۵۰ کیلومتری دریای سیاه قرار گرفته است. تفلیس به علت قرار گرفتن در محل تلاقی راههای مهم همیشه دارای اهمیت بوده و همین ویژگی‌ها سبب گسترش و توسعه شهر شده است. جاذبه های گردشگری گرجستان بسیار زیادند و ما در این مطلب جاذبه های گردشگری تفلیس گرجستان را به شما معرفی می کنیم.

 یکی از اصلی ترین و مرکزی ترین  خیابانهای شهر تفلیس  در تور تفلیس ، خیابان روستاولی می باشد که قبلا با نام گلوینی شناخته می‌شده است. تغییر نام خیابان به احترام شاعر بسیار معروف قرون وسطی گرجی یعنی شوتا روستاولی می باشد. این خیابان حدود 1.5 کیلومتری طول دارد و از میدان  تاویسوپلبا یا همان آزادی شروع و  به مترو روستاولی و خیابان کوستاوا منتهی شده است. بسیاری از مراکز مهم دولتی و غیر دولتی در این خیابان مستقر می باشند. از جمله آنها می توان به پارلمان گرجستان، اپرا و باله شهر تفلیس، دادگاه عالی، کلیسای کاشوتی، موزه مردمی گرجستان، آکادمی تئاتر روستاولی و آکادمی علوم گرجستان اشاره کرد.

منطقه قدیمی تفلیس

در منطقه قدیمی تفلیس، تعدادی از دیدنی های اصلی تفلیس واقع شده اند. این منطقه بواسطه چشمه های آبگرم طبیعی خود و حمام گوگردی که دارد، معروف است. منطقه قدیمی تفلیس در نزدیکی های خیابان شاردنی واقع شده است و در آن می توان تعداد زیادی رستوران مدرن، کافه های روباز، کلوپ های شبانه و گالری های هنری را مشاهده نمود.

در بخش قدیمی تفلیس (تفلیس قدیم)، جاذبه های گردشگری بیشتری از تفلیس جدید دارد. در باریک‌ ترین بخش از دره تفلیس، قلعه ناریکالا قرار دارد که متعلق به  قرن هفدهم است. با عبور از محله ها و خیابان های باریک و تنگ تفلیس قدیمی، با وجود مغازه‌های کوچک، احساس می‌کنید که در روستا هستید؛ با این حال که زیاد هم از مرکز شهر فاصله ندارید. در تفلیس هنوز هم می توانید دست‌ فروش‌ها را در اطراف ایستگاه مترو ببینید که محصولات ییلاقات گرجستان نظیر میوه، سبزی، پنیر و آجیل تازه را می فروشند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در سفر به تفلیس کجاها برویم

 قلعه ناریکالا تفلیس | Narikala Castle

قلعه نارین یا ناریکالا تفلیس یکی از مکان های دیدنی و تاریخی در تفلیس می باشد که تقریبا از همه جای منطقه قدیمی تفلیس قابل مشاهده می باشد. تاریخ ساخت این قلعه (که یک سازه آجری است) به قرن چهارم میلادی و همزمان با تاسیس تفلیس بر می گردد. جالب است بدانید که قلعه ناریکالا زمانی متعلق به ایران و یک قلعه نظامی ایرانی بود. این دژ در یک تپه شیب دار بین حمام های گوگرد و باغ گیاه شناسی بنا شده است و در کنار آن، پارک بسیار زیبایی به نام ریکه (Rike park) وجود دارد که مجسمه مادر گرجستان در آن واقع شده است.

در داخل حیاط این قلعه، کلیسایی به اسم سنت نیکلاس وجود دارد که یک بنای نسبتا جدید است که در سال 1997-1996 ساخته شده است. کلیسای سنت نیکلاس در واقع جایگزین کلیسای اصلی مربوط به قرن سیزدهم ساخته شده است که در اثر آتش سوزی ویران شد. برای رسیدن به قلعه ناریکالا دو راه دسترسی وجود دارد؛ هم می توانید سوار تله کابین پارک ریکه شوید و هم اینکه از میدان اسکوار (Maidan Square) بصورت پیاده از شیب تپه بالا بروید و شاهد چشم انداز عالی و بی نظیر این مسیر باشید. با تور آنکارا سفر ارزان را تجربه و خرید آنلاین کنید.

در سفر به تفلیس کجاها برویم

خیابان روستاولی | Rustaveli street

در این شهر گرجی، خیابان هایی با منظره ی مدرن اروپایی در مقابل خیابان های باریک و پیچ در پیچ قرار دارد که سبب شده، توریست هایی که به این شهر می آیند علاقه به پیاده روی در خیابان های این شهر داشته باشند. یکی از اصلی ترین خیابان های این شهر خیابان روستاولی است. در سرتاسر این خیابان همانند ولیعصر خودمان انواع فروشگاه، کافه و رستوران وجود دارد و همچنین موزه و بسیاری از ساختمان های دولتی، عمومی، فرهنگی و مراکز تجاری را می توانید با قدم زدم در سراسر این خیابان مشاهده کنید. پارلمان قدیم گرجستان، کلیسای کاشوتی، مرکز اپرای تفلیس، تئاتر باله، آکادمی تئاتر روستاولی، موزه روستاولی و آکادمی علوم گرجستان، همگی در این خیابان قرار دارند.

در سفر به تفلیس کجاها برویم

حمام های حرارتی در آبانتوبانی | Tbilisi Sulphur Baths

در این منطقه حمام هایی در ارتفاع جاده ابریشم وجود دارند که از شهرت ویژه ای در این شهر برخوردار هستند. این حمام ها در زمان امپراطوری روسیه چهرهای مشهوری همچون پوشکین و دوماس را در خود دیده اند. در آن زمان حدود ۶۳ حمام در این منطقه وجود داشته که اکنون تنها ۵ حمام با سطوح مختلف قابل مشاهده است. قدمت این حمام ها نیز به ۱۵۰۰ ساله پیش بر می گردد. نکته جالبی که وجود دارد این است که شما می توانید از هر دو حمام عمومی و یا محلی لذت ببرید و یا می توانید با صرف هزینه اندکی بیشتر حمام خصوصی خود را داشته باشید. این منطقه حمام ها به راحتی از طریق قسمت جنوبی پل متخی قابل پیدا کردن است که دارای تعداد متعددی حمام کوچک می باشد.

در سفر به تفلیس کجاها برویم



 الی گشت    

                تور کیش