دریاچه کوه گل سی سخت

دریاچه زیبای کوه گل ، سی سخت | Kuh Gol Lake

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه کوه گل سی سخت

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با دریاچه کوه گل سی سخت آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

پس از گذر از جاده ی بی نظیر یاسوج به سمت شهر سی سخت می رویم، این دریاچه ی زیبا در شمال شرقی سی سخت قرار دارد و فاصله ی آن تا سی سخت 8 کیلومتر است، که بخشی از آن را باید پیاده پیمود. همان طور که در عکس ها ی کوه گل سی سخت می بینید، کوه گل بخشی از طبیعت کوهستانی دنا محسوب می شود. کوه دنا با ارتفاع 4409 متر با شکوهی منحصر به فرد از دوردست ها خود نمایی می کند و منطقه ی سی سخت تمام شهرت خود را مدیون جاذبه های این کوه افسانه ای است.

دریاچه کوه گل سی سخت

در این منطقه دامنه های پر از گل، چشمه ها و دریاچه های فصلی گوناگونی وجود دارد، که در میان آن ها، دریاچه ی کوه گل با وسعتی در حدود نیم هکتار و عمق 15 متر مثل جواهری در این منطقه می درخشد و در کنار زیبایی های چشم نواز این منطقه دلربایی می کند، بی جهت آن را کوه گل ننامیده اند، گیاهان وحشی و خودرو مانند بابونه، آویشن، پونه و نعنای کوهی سراسر این منطقه را زینت بخشیده اند، و در فصل بهار و تابستان همه جا را با عطر دل انگیز خود، عطرآگین می کنند.

دریاچه کوه گل سی سخت

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آبشار تنگه نمک، از دیگر جاذبه های این منطقه است و از تنگه ای به همین نام سرازیر می شود، و پس از سرازیر شدن در رودخانه کوه گل جاری می شود.چشمه های سرد، طوف و میشی نیز چشمه های خنک و گوارای این منطقه هستند. چشمه ی میشی که بزرگ ترین و پر آب ترین چشمه ی منطقه است، در گردنه ی بیژن قرار دارد.
منطقه ی دنا که یک منطقه ی حفاظت شده و زیستگاه جانوران و پرندگان مختلف است، زیبایی این منطقه را دوچندان کرده، و منظره ای عالی برای گرفتن عکس و ثبت خاطرات به یاد ماندنی را به وجود آورده است.

دریاچه کوه گل سی سختبهترین زمان بازدید: بهترین زمان بازدید از این مکان اردیبهشت ماه می باشد.

دسترسی: دسترسی به این جاذبه شگرف طبیعی از طریق یاسوج مرکز استان کهکیلویه و بویر احمد امکان پذیر است، از یاسوج با پیمودن مسیر 35 کیلومتری به طرف شمال غربی این شهر به سی سخت می رسید. از آنجایی که دریاچه در ارتفاعات تپه ای قرار گرفته از این رو برای رسیدن به آن باید از تپه بالا رفت و یک پیاده روی نیم ساعتی انجام داد. پوشیدن کفش مناسب را به هیچ وجه فراموش ننمایید.



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)