دریاچه چورت ساری
دریاچه چورت ساری

آشنایی با دریاچه چورت ساری

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه میانشه یا دریاچه چورت ساری

در این مقاله از وب سایت تاپ توریست درباره دریاچه چورت ساری که یکی از بی نظیرترین دریاچه های شمال کشور است سخن خواهیم گفت پس در قصد سفر به استان مازندران و ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر درباره این دریاچه بدانید

 

مختصری درباره دریاچه چورت بدایند :

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دریاچه میانشه که به خواهر خوانده دریای خزر شهر دارد در فاصله 10 کیلومتری روستاری چورت حد فاصل ساری تا کیاسر قرار دارد . این دریاچه در فاصله 350 کیلومتری شهر تهران و در جنگل های بکر روستای چورت ساری که در 50 کیلومتری این شهر است قرار دارد

وسعت این دریاچه حدود 2.5 هکتار است علت نام گذاری این دریاچه بخاطر نزدیک بودن به روستای چورت است . این دریاچه در سال ۱۳۱۸ خورشیدی بر اثر زمین‌ لرزه و رانش زمین و در پی آن بسته شدن مسیر آب چشمه‌ای که در کنار دریاچه قرار دارد، بوجود آمده‌ا ست. هنگام کاهش آب، پدیدار شدن باقیمانده درخت‌ هایی که در محل پیدایش دریاچه بوده‌اند منظرهٔ ویژه‌ای را ایجاد می‌کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌ های جنگلی بکر و درختان قدیمی دربر گرفته‌ است. شکل هندسی دریاچه به شکل بیضی کشیده بوده و ژرفای آن با توجه به میزان بارش‌ های فصلی متغیر است. ماهی‌ های موجود در دریاچه توسط افراد محلی به دریاچه انداخته شده‌ است.

فصل‌های بهار، تابستان و پاییز بهترین زمان برای دیدار از دریاچه‌ ی چورت هستند. با این وجود اگر تحمل سرمای زمستان را داشته باشید و بتوانید با سختی مسیر نیز کنار بیایید، قطعا با حال و هوای متفاوت‌تری در این فصل از این دریاچه دیدن خواهید کرد. اگر در تورها ثبت نام کنید در این مورد کمک زیادی به شما می‌کنند.

دریاچه چورت ساری

چرا سفر به چورت؟


  • دریاچه چورت مقصدی بکر در طبیعت استان مازندران است که زیبایی چشم نوازی دارد.
  • این دریاچه در قلب یک جنگل انبوه واقع شده است و همین امر بر جذابیت آن برای طبیعت گردان می افزاید.
  • مسیر دسترسی به دریاچه یکی از مسیرهای مورد علاقه آفرودرهاست و بسیاری برای تجربه این تفریح هیجان انگیز به سراغ این مسیر می روند.
  • چورت یکی از معدود دریاچه هایی است که به صورت طبیعی به وجود آمده و در نتیجه احداث سد خاکی ایجاد نشده است.
  • فضای مه‌ آلود، سکوت و آرامش، صدای پرندگان و حضور درختانی که تنها نیم تنه آنها از آب بیرون زده است، ترکیب بی نظیری است که در چورت انتظارتان را می کشد.

دریاچه چورت ساری


مقالات بیشتر بخوانید :


 



 الی گشت    

                تور کیش