سد سلیمان تنگه ساری ، مازندران | Sari

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

سد سلیمان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره سد سلیمان تنگه ساری صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این سد زیبا و تفریحی در شهر ساری در ادامه با ما همراه باشید.

سد شهید رجایی که از آن با عنوان سد سلیمان تنگه نیز یاد می‌شود در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی ساری واقع در بخش دودانگه و در نزدیکی روستای افراچال می‌باشد و یکی از دیدنی های استان مازندران است.

در سال ۱۳۷۹ و با راه‌اندازی امکانات برای مسافران و بازدیدکنندگان، این سد به یکی از جاذبه‌های گردشگری در مازندران تبدیل شد. از جمله امکانات گردشگری سد سلیمان تنگه می‌توان به ویلاهای شخصی و اردویی، سالن‌های اجتماعات سرپوشیده و روباز، رستوران‌ها و سالن‌های غذاخوری متنوع، زمین ورزش و پارک بازی، پیست تپه‌پیمایی و جنگل‌نوردی و همچنین آلاچیق‌های متعدد اشاره کرد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


سد سلیمان تنگه ساری
سد سلیمان تنگه ساری

قایقرانی، اسکی روی آب، اتوبوس دریایی، پدال‌رو در اسکله شیرین‌رود، بازدید از تاج سد (با تهیه بلیط) و نیز ماهیگیری از فعالیت‌های محبوب در این منطقه هستند. بلیط ورودی سد را که بگیرید می‌توانید از بالای تاجش، چشم‌اندازی زیبا از کوه‌های اطراف را ببینید و صدای گوش‌نواز آب را بشنوید. شب‌ها می‌توانید در اطراف رود تجن (که دودانگه شاخه‌ای از آن محسوب می‌شود) اقامت کنید و در دهکده آرامش سد شهید رجایی، کلی خاطره شیرین داشته باشید.

سد سلیمان تنگه ساری
سد سلیمان تنگه ساری

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

وجود ویلاهای دو خوابه، چهار خوابه، اردویی، سالن‌های اجتماعات سر پوشیده و روباز، رستوران‌ها و سالن‌های غذا خوری به سبک‌های مختلف، زمین ورزش و پارک بازی، پیست تپه پیمایی و جنگل نوردی، آلاچیق از دیگر امکانات و پتانسیل‌هایی است که این مجتمع تفریحی، سیاحتی برای استفاده گردشگران تدارک دیده‌است.

سد سلیمان تنگه ساری
سد سلیمان تنگه ساری

نیروگاه متوسطی که در محل سد شهید رجایی احداث شده‌است و آب مورد نیاز آن از این سد تأمین می‌شود نیز با نام شهید رجایی خوانده می‌شود. این نیروگاه مخزنی-روزمینی که در تیرماه سال ۱۳۸۸ وارد مدار شده با ظرفیت ۱۳/۵ مگاوات می‌تواند سالیانه ۳۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی تولید کند.

ساخت این سد با 138 متر ارتفاع در سال 1370 آغاز شد و در سال 1375 نیز ساخت آن به اتمام رسید. درست است که اهداف بسیار مهم و متعددی برای ساخت این سد وجودداشته است اما امروزه به یکی از نقاط گردشگری بسیار جذاب و محبوب و با امکانات عالی تبدیل شده است.

آدرس سد شهید رجایی ساری (سد سلیمان تنگه): مازندران، ساری، بزرگراه 70 آسیا، جاده فریم

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨