دریاچه شورابیل اردبیل ، یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه شورابیل اردبیل

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دریاچه شورابیل اردبیل صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این دریاچه زیبا در اردبیل در ادامه با ما همراه باشید.

استان اردبیل از نظر جاذبه های تاریخی و گردشگری بی مثال است طبیعت زیبا و مردم خونگرم و مهمان نواز و آب و هوای خنک بخصوص در فصل تابستان مسافران بسیاری را به سمت خود جذب می کند. شهری که متوسط دمایش در تابستان به ۱۹ درجه سانتی گراد می‌رسد و این یعنی برای فرار از گرما میتوان به آن پناه برد.

اردبیل، جدا از هوای خنک و بهاری‌اش در دل روزهای گرم تابستان، سرزمین دشت‌های سرسبز، دریاچه ها و آبهای گرم و گردنه حیران هم هست و علاوه بر این عسل و آش دوغش نیز بسیار محبوب است. اردبیل به جز اینکه در تابستان مورد استقبال قرار می گیرد همچنین در نوروز نیز به علت داشتن یکی از نوروزهای دیدنی کهن، گردشگران بهاری را جذب خود می کند.

اردبیل از مکان های زیبای ایران است که بیش از 1500 اثر تاریخی و باستانی در کنار صدها فرصت چشمه گردی سرد و گرم دارد که این شهر را به یکی از پایتخت های پر رونق گردشگری تبدیل کرده است. در ادامه دریاچه شورابیل اردبیل را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دریاچه شورابیل (Shorabil Lake) دریاچه‌ای در اردبیل است که در خیابان دانشگاه مسیر دانشگاه محقق اردبیلی، دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه پیام نور قرار دارد. این دریاچه یکی از جاذبه‌های طبیعی اردبیل می‌باشد که نتایج مطالعات زمین‌شناختی نشان می‌دهد که قدمت این دریاچه قدیمی‌تر از دریاچه ارومیه است.

شورابیل یکی از دریاچه‌های طبیعی داخل شهری در ایران می‌باشد. این دریاچه در گذشته بسیار شور بوده‌ است، ولی امروزه با افزودن آب شیرین به آن از شوری آن کاسته شده به‌ طوری‌ که نوعی ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می‌شود و گستردگی آن به ۱۸۰ هکتار افزایش یافته‌ است.

دریاچه شورابیل اردبیل

تا پیش از افزوده‌شدن آب شیرین به این دریاچه، ساکنان منطقه و به‌ویژه کسانی که از ناراحتی پوستی و درد مفاصل رنج می‌بردند، از گل دریاچه به پوست خود می‌مالیدند و از گل آن به شهرهای دیگر نیز می‌بردند تا مصرف کنند؛ اما از زمانی که آب شیرین به آب دریاچه شورابیل اضافه شده دیگر خاصیت درمانی خود را از دست داده‌ است.

دریاچه شورابیل در حال حاضر یکی از مکان‌های تفریحی اردبیل به‌شمار می‌رود که در کنار آن شهربازی و فضای سبز بسیاری احداث گردیده و شهر بازی سرپوشیده شهر خورشید با امکانات مدرن در سال ۱۳۹۱در ساحل دریاچه افتتاح گردید. دریاچه شورابیل امروز پس از سرعین و چشمه های آب گرمش دومین نقطه پر بازدید استان اردبیل است.

علاوه بر این موار یک پارکینگ بزرگ در ورودی مجموعه قرار دارد که به راحتی می توانید به پارک خودروی خود بپردازید. درون پارک تمامی موارد مورد نیاز از جمله سوپر مارکت، زمین بازی بچه ها، دست گاه های ورزشی، سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود دارد. در اطراف دریاچه شورابیل دو رستوران و کافی شاپ، کافی نت و سالن ورزشی درزمین های ساحل جنوبی دریاچه شورابیل ساخته شده‌ است. همچنین هنگام بازدید از این دریاچه می توانید به مرکز خرید پروما در نزدیکی آن سر بزنید.

دریاچه شورابیل اردبیل

تفریحات 

  • قایقرانی و جت اسکی

  • دوچرخه سواری
  • طولانی ترین مسیر پیاده روی در کشور

دریاچه شورابیل اردبیل

  • زیپ لاین

  • شهربازی های روباز و سرپوشیده
  • پیست کارتینگ

بهترین فصل سفر

بهترین فصل برای سفر به اردبیل بهار و تابستان می باشد. کلا سفر به اردبیل در پاییز و زمستان چندان مناسب نیست اما اگر در این فصل ها سفر کردید می توانید از دیدن منظره دریاچه یخ زده لذت ببرید.

اقامت

اطراف دریاچه شورابیل چندین هتل و اقامتگاه وجود دارد که برای اقامت می توانید روی آنها حساب باز کنید. همچنین امکان چادر زدن و کمپینگ در فضای اطراف دریاچه وجود دارد.

دریاچه شورابیل اردبیل

آدرس دریاچه شورابیل اردبیل: استان اردبیل، اردبیل، بزرگراه میلاد

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨