دریاچه الندان ساری ، مازندران | Alendan lake

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

دریاچه الندان ساری

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره دریاچه الندان ساری صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این دریاچه زیبا در نزدیکی شهر ساری در ادامه با ما همراه باشید.

دریاچه الندان یکی از جاذبه های طبیعی و زیبا در مازندران است. این دریاچه فوق العاده زیبا با مساحت ۱۷ هکتار که در هنگام بارندگی به ۳۰ هکتار می‌رسد در روستای الندان بخش چهاردانگه‌ی شهرستان ساری واقع می‌باشد. دریاچه الندان (به نام آببندان پله ازنی هم شناخته می شود) و نام خود را از این روستا گرفته است.

روستای ازنی در 65 کیلومتری جنوب شهر ساری و 20 کیلومتری کیاسر در دهستان چهاردانگه در بخش چهاردانگه شهرستان ساری و در دامنه ی کوهی به نام ازنی کوه در جاده ساری ـ سمنان (جاده کیاسر) واقع شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جالب است بدانيد آب اين آب بندان فقط از طريق نزولات آسماني تامين مي شود و هيچ رود خانه اي به سمت آن جريان ندارد. نحوه قرار گيري و نوع خاك آن باعث شده است در اثر اندك باراني تمام آب هاي باران و برف به سمت آن جريان پيدا كند و عدم نفوذ پذيري خاك آن باعث شده است ماندگاري آب را در اين آب بندان زياد نمايد.

دریاچه الندان ساری
دریاچه الندان ساری

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

این دریاچه در فصل زمستان محل سکونت و زندگی اردک های وحشی است و همینطور اخیراً با رها کردن ماهی در آن به کاربردهای آن افزوده شده است. پیرامون دریاچه را جنگل‌های پهن‌برگ فرا گرفته که در بهار رویشگاه گل بنفشه و الزی (پیازچه‌ی وحشی) و گونه‌های سبزی‌های خوش رایحه و دارویی است. در پاییز درختچه‌های ازگیل و ولیک و تلکا محصول می‌دهند.

دریاچه الندان ساری
دریاچه الندان ساری

در آن سوي آب بندان پله رود خانه اي جريان دارد كه آب گواري آن براي نوشيدن بسيار مناسب است ، چون از سرچشمه ي اين رودخانه تا محل اتصال آن به زمين هاي كشاورزي هيچگونه سكونت گاه انساني وجود ندارد تا آب آن را آلوده نمايد. آب اين آب بندان منبع اصلي تامين آب شاليزيري روستاهاي ازني، مازارستاق، لسفرم، كنتا، ديدو ،زلم و… مي باشد.

دسترسی به دریاچه 

چنانچه محل حرکت شما از ساری بوده بعد از حدود شصت کیلومتر سپری کردن به پمپ بنزینی در طرف چپ خود می رسید رو به روی آن یعنی سمت راست شما تابلوی الندان نصب شده است آن را انتخاب کنید و این را بدانید که ابتدای مسیر آسفالت و پس از آن تقریبا هفت کیلومتری خاکی است که باید با سرعت پایین بروید البته خاکی بودن آن از جنبه ای خوب است تا از سرعت خود بکاهید و با دیدن زیبایی های مسیر لذت دو چندان ببرید.

دریاچه الندان ساری
دریاچه الندان ساری

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨