جنگل دالخانی رامسر ، مازندران | Ramsar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جنگل دالخانی رامسر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره جنگل دالخانی رامسر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این جنگل زیبا در رامسر در ادامه با ما همراه باشید.

شهر رامسر که پیش از این سخت سر نام داشت، از سمت شرق با تنکابن، از غرب با چابکسر، از جنوب با رشته کوه‌های البرز و از سمت شمال با دریای خزر همجوار است.رامسر یکی از زیباترین شهرهای استان مازندران است که در شمال ایران قرار گرفته است و دارای زیبایی های بکر و مناطق دیدنی بسیاری است. رامسر با برخورداری از جاذبه های گردشگری فراوان و امکانات تفریحی برای توریست ها در دامنه جنگل های سرسبز و زیبای البرز و سواحل دریای خزر از مهم ترین قطب های گردشگری کشور است. یکی از جاهای دیدنی و طبیعی بکر و بی نظیر جنگل دالخانی است که در ادامه به آن میپردازیم.

جنگل دالخانی از بکرترین جنگل های ایران است که به دالان بهشت نیز معروف شده است. دالخانی روستایی است از توابع بخش مرکزی شهرستان رامسر در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر که در دهستان چهل شهید قرار دارد. دالخانی با آب و هوای بی نظیر و طبیعت بکر از دل انگیزترین و دیدنی ترین جنگل های منطقه است که به دلیل همجواری با جنگل های ۶۰۰ هزارمتر مربع رامسر، دالخانی نام گرفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نکته ی جالب تر آن است که این جنگل فاصله ی بسیار کمی از دریا حدود ۱۰ کیلومتر دارد در نتیجه در ارتفاعات دالخانی که قرار بگیرید، چشم اندازی بی نظیر از دریا خواهید داشت. محور این جنگل از ابتدای جاده میرزا کوچک خان شروع می  شود و در ادامه ی این مسیر به ییلاق های زیبایی مثل گلین می رسید.

جنگل دالخانی رامسر
جنگل دالخانی رامسر

بیشتر روزها مه غلیظی جنگل را می‌پوشاند که صحنه‌های سرسبز آن‌را رویایی‌تر هم می‌کند. تصور کنید رانندگی در جاده‌ای که دو طرفش درختان بلند و سبز باشد، چه حس و حال خوبی دارد. می‌توانید در کلبه‌های چوبی و آلاچیق‌های کنار جاده بساط پیک‌نیک را برپا کنید و با اشتهایی که حتما چند برابر شده، دور هم غذایی بخورید.

دکه‌های چوبی در مسیر چای و آش هم می‌فروشند. کنار جاده رستوران هم هست. محلی‌ها در این جاده عسل، میوه‌هایی که از جنگل یا از باغشان چیده‌اند و ماهی‌ پرورشی هم می‌فروشند.

اقامت در جنگل دالخانی

در ابتدای جاده جنگل دالخانی و همچنین در انتهای مسیر در روستاهای گرسماسر و جنت رودبار می توانید اتاق یا ویلا کرایه کنید و شب در آنجا بمانید. در مسیر جنگل نیز تعدادی کلبه جنگلی وجود دارد که می توانید برای شب مانی از آن استفاده کنید. همچنین در جای جای شهر رامسر و تنکابن نیز می توانید خانه یا ویلا بگیرید یا از هتل ها و سوئیت های مختلف استفاده کنید.

 

با توجه به نوع جنگل، سرمای شب هنگام و حیوانات وحشی مانند شغال و همچنین حشره های مختلف، به شما توصیه می کنیم که تا جای ممکن از کمپ زدن در این مکان خودداری کنید؛ به ویژه اگر با خانواده به این جنگل سفر می کنید.

دسترسی

شاید بهترین مسیر به خصوص از کسی که از شهر دیگری به این منطقه می خواهد برود مسیری که از سمت رامسر به آن منتهی می شود باشد چون سر راست ترین مسیر است. برای رسیدن به دالخانی باید بعد از اینکه به شهر رامسر رسیدید به جاده رامسر به تنکابن وارد شوید، بعد از طی مسافتی ۷ کیلومتری به سه راهی جنت رودبار می رسید و بعد از طی مسافتی حدود ۲۲ کیلومتر هم به این جنگل خواهید رسید.

فاصله رامسر تا جنگل دالخانی

آدرس: استان مازندران، شهرستان رامسر، جاده ییلاق جنت رودبار

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: بازدید از این جنگل رایگان است.

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨