جاهای دیدنی گالیکش
جاهای دیدنی گالیکش

گالیکش ، شهری با قدمت 300 سال | Galikesh

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی گالیکش

در این مطلب از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی گالیکش آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید تا با جاهای دیدنی این شهر زیبا بیشتر آشنا شوید.

استان گلستان یکی از زیباترین استان‌های شمال کشور با ۴ اقلیم جنگل، دشت و دریا و بیابان‌های وسیع چشم هر بیننده‌ای را در تمام فصول سال جلب می‌کند، استانی که هر گوشه آن با هزار رنگ نقاشی شده و زیبایی اش حیرت انگیز است و با داشتن جاذبه‌های فراوان تاریخی و طبیعی به رنگین کمان ایران زمین معروف است که هر سال بویژه در ایام نوروز پذیرای گردشگران است.

گالیکش یکی از شهرستان‌های استان گلستان است که با شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، مینودشت همجوار و از سوی دیگر هم به استان‌های خراسان شمالی و سمنان متصل است.این شهرستان از یک سو به جنگل‌های انبوه و از سوی دیگر به دشت‌های هموار و حاصلخیز متصل است و رودخانه‌های بزرگی و پرآبی مانند قوقان و قلی تپه بخش کوچکی از این دشت را سیراب می‌کند.

شهرستان گالیکش با قدمتی حدود ۳۰۰ سال و با داشتن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی بکر و بی نظیر مانند غارکیارام هر ساله گردشگران بسیاری را به سمت خود جذب میکند .

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان قدیمی‌ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و یکی از قدیمی‌ترین پارک‌های ملی جهان به‌شمار می‌رود. با حدود ۹۰۰ کیلومتر مربع مساحت، این پارک ۱۳۵۰ گونه‌ی گیاهی و ۳۰۲ گونه‌ی جانوری را در خود جای داده است.

برخی از حیوانات و پرندگان ساکن در پارک ملی گلستان شامل پلنگ، خرس قهوه‌ای، گرگ، مارال، شوکا، گوسفند وحشی، بز وحشی، آهوی ایرانی، گراز، قوچ، میش اوریال، عقاب طلایی، جغد، دارکوب و سینه سرخ می‌شود. به علاوه چندین رودخانه، جویبار و آبشار از این منطقه‌ی بسیار وسیع و ارزشمند مقصدی جذاب برای عاشقان طبیعت ساخته است.جاهای دیدنی گالیکش

آبشار لوه

یکی از زیباترین مناطق استان گلستان، روستای لوه و آبشار دیدنی مجاورش است که به صورت پلکانی و پنج طبقه در دل طبیعت خودنمایی می کند. آبشار دیدنی و کم نظیر لوه 75 متر ارتفاع دارد و همجواری آن با پارک ملی گلستان و بزرگراه ارتباطی مشهد، ارزش توریستی ویژه ای به آن بخشیده است.

این آبشار در داخل دره ای به عمق 35 متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا توسکا و در 20 کیلومتری گالیکش قرار دارد. آبشار زیبای لوه در فصول بهار و تابستان، با داشتن محیطی مطبوع و دلپذیر برای استراحت مشتاقان طبیعت، پذیرای گردشگران بسیاری است.جاهای دیدنی گالیکش

آبشار آق سو

آبشار آق سو در مرز استان های گلستان و خراسان شمالی واقع شده است و با ارتفاع تقریبی ۱۵ متر، یکی از آبشارهای خزه ای ایران محسوب می شود . مسیر آب به تنگه ای باریک با صخره های بلند می رسد که برای عبور از آن باید وارد رودخانه شد و دل و جان را به آب زد.دیواره های بلند و شگفت آور این تنگه، شما را به پیش می کشاند

.مردم شرق استان گلستان از این آبشار به عنوان یکی از تفرجگاه های خود استفاده می کنند. عدم رعایت گردشگران و مسافران عبوری در بعضی قسمت های آبشار، متاسفانه نمایی زشت به طبیعت آن داده است.جاهای دیدنی گالیکش

چشمه لال

چشمه لال مجموعه‌ای بسیار زیبا و دیدنی می‌باشد. این چشمه در فاصله بیست و هفت کیلومتری شرق شهرستان گالیکش و در حاشیه جاده بین‌المللی گالیکش-مشهد قرار دارد.

دلیل نام‌گذاری چشمه به چشمه لال به این دلیل است که آب این چشمه در سکوت کامل از درون کوه بیرون آمده و بدون صدا از وسط جنگل پس از طی مسیری کوتاه به رودخانه دوغ که از پارک ملی گلستان سرازیر می‌شود پیوسته و پس‌ازآن به سد گلستان می‌ریزد. در سر چشمه ، در گودالی عمیق آب چشمه جمع می‌شود برکه ای را فراهم ساخته که می‌توانید در آن تنی به آب بزنید.جاهای دیدنی گالیکش

منطقه ییلاقی پاکندس

منطقه ییلاقی پاکندس در گالیکش همان جایی است که سالیانه گردشگر زیادی را از مناطق مختلف به سوی خود می خواند تا آنها را با زیبایی های کم نظیر آفریدگار هستی بیشتر و بهتر آشنا کند.

یکی از ویژگیهای این منطقه آب و هوای بسیار عالی و مطبوع، وجود چشمه های خنک، مراتع سرسبز ضمن وجود گل ها و گیاهان دارویی است که بر جذب گردشگران منطقه افزوده است.جاهای دیدنی گالیکش

دشت شقایق‌ گالیکش

دشت شقایق‌ های وحشی پادلدل شهرستان گالیکش یکی از دشت‌های شقایق نادر در شمال کشور است که در اراضی جنوبی این روستا واقع‌شده است و در صورت ایجاد زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی، می‌تواند در فصل بهار به‌ویژه در اردیبهشت هرسال طبیعت گردان بسیاری را به‌سوی خود جذب کند.

هرساله در اردیبهشت‌ماه همزمان با جلوه گری مناظر طبیعی در سراسر کشور، روستاهای دهستان نیلکوه و بخصوص روستای پادلدل شاهد رویش شقایق‌های سرخ است.در بهار اراضی پادلدل یکسره سرخ است که چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند.جاهای دیدنی گالیکش

آبشار و چشمه پیرغار گالیکش

این جاذبه در 18 کیلومتری شهر گالیکش و در 4 کیلومتری روستای فارسیان قرار دارد. و چشمه طبیعی در دل کوه با حدود 6 اینچ آب دهی می باشد. آب آن سرد و معدنی است. آبشار زیبای آن ، ارتفاع بیش از 500 متر دارای چشم انداز زیبایی می باشد.

جنگل دانه گالیکش

این جنگل در 5/2 کیلو متری شمالی شهر گالیکش و در انتهای جاده معروف جاده سلامت قرار دارد . جنگل دانه پوشیده از تنوع درختان انبوه و کهنسالی است. از میان جنگل رودخانه اوغان عبور می کند. این رودخانه تقریبا دائمی است ، و در فصل تابستان و در حاشیه آن محل استراحت خانواده ها و شنای جوانان می باشد.

پارک جنگلی فارسیان در ابتدای این جنگل قرار گرفته است. و دارای امکانات مناسب اقامت و تفریح موقت را دارد. آب و هوای لطیف ، مناظر زیبا و رودخانه اوغان و … از ویژگی های منحصر به فرد آن است.جاهای دیدنی گالیکش

غار سيد رشيد

در حدود يک کيلومتری جنوب شرقی روستای سر حمام در دهستان فارسيان بخش گاليکش شهرستان مينودشت قرار دارد.اطراف غار سيد رشيد دارای پوشش جنگلی بوده و بر نماي ورودی آن چشم انداز زيبايی وجود دارد.جاهای دیدنی گالیکش

روستای پادلدل

روستای پادلدل با حدود ۵۰۰ نفر جمعیت در قالب ۱۳۵ خانوار در فاصله ۳۲ کیلومتری جنوب شرقی گالیکش قرار دارد. کلیه اراضی کشاورزی روستا به صورت دیم است و بیشتر گندم، جو و عدس کاشت می شود. با توجه به جاذبه های گردشگری موجود ذر این روستا می توان در بحث پذیرش مسافر و توریست فعالیتهای زیادی انجام داد.

از ویژگیهای برجسته اینست که در این روستا از دیرباز کسی سیگار نمی کشده وساکنان روستا می گویند ما تا به یاد داریم، پدر و اجدادمان نیز گفته اند سیگاری نداشتیم و نداریم.

با اینکه تا بحال هیچ گونه امکانات فرهنگی، ورزشی و.. برخودار نشده است، روستای پادلدل یک روستای پاک است . در مغازه های ایین روستا هیچ سیگاری پیدا نمی شود.

جاهای دیدنی گالیکش
جاهای دیدنی گالیکش

بقعه متبرکه بابا تکیه گالیکش

این بقعه شریف در دامنه شمالی نیلکوه و در حاشیه جنوب غربی روستای پاسنگ بالا از توابع شهرستان گالیکش واقع شده است ، و با شهر گالیکش حدود 12 کیلومتر فاصله دارد. برابر با شجره نامه موجود در این بقعه ، بابا تکیه همان آصف برخیا ، وزیر و جانشین حضرت سلیمان نبی (ع) است.

اطراف بقعه مزار مسلمین و شهیدان انقلاب اسلامی و درختان نذرکرده و درخت کهنسال وجود دارد ، و این زیارتگاه از امکانات آب ، برق و جاده آسفالته و زائرسرا برخوردار است.جاهای دیدنی گالیکش

زیارتگاه بی بی حلیمه گالیکش

زیارتگاه بی بی حلیمه در حاشیه شرقی روستای ینقاق از توابع شهرستان گالیکش قرار گرفته است. و با شهر گالیکش 15 کیلومتر فاصله دارد. اطراف زیارتگاه درختکاری شده است.ومزار مسلمین وشهیدان انقلاب درمحدوده آن قراردارد.

اهالی منطقه به علت داشتن معجزات وکرامات ازراه دور ونزدیک به زیارت آن می روند. درمجاورت قبربی بی حلیمه چند درخت نظرکرده و یک انجیر و توت جوانی که در آغوش هم رشته اند،دیده می شود.

جاهای دیدنی گالیکش
جاهای دیدنی گالیکش


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)