جاهای دیدنی چالوس
جاهای دیدنی چالوس

جاهای دیدنی چالوس ، مازندران | Chalus

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی چالوس

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی چالوس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با بهشت گردشگران در استان مازندران در ادامه با ما همراه باشید.

چالوس از شهرهای کهن استان مازندران است که در جلگه میانی کرانه دریای خزر جای گرفته‌است. این شهر یکی از شهرهای مهم و پرطرفدار است که از محبوبیت بالایی در میان بازدیدکنندگان برخوردار است و جاذبه های بسیار زیادی دارد. چالوس یکی از مهمترین قطب های گردشگری ایران است. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی چالوس میپردازیم.

دیدنی های چالوس

پارک جنگلی نمک آبرود

نمک آبرود با ۲۰۰ هکتار مساحت پوشیده از جنگل که عمر برخی از شمشادهای آن تا ۷۰۰ سال می‌رسد، یکی از جاذبه‌های گردشگری این منطقه است که با امکانات متنوع خود مانند تله کابین، اقامتگاه، رستوران و شهربازی، پذیرایی مسافرین است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دریاچه ولشت

دریاچه ولشت یکی از دریاچه‌های آب شیرین کشور است که در منطقه کلاردشت قرار دارد و با طبیعت بکر خود، محیط مناسبی برای پرندگان و آبزیان فراهم کرده است.

جاهای دیدنی چالوس
جاهای دیدنی چالوس

آبشار هریجان چالوس

آبشار هریجان واقع در غرب روستای هریجان و در گردنه هزارچم جاده تهران به چالوس با بیش از ۹ متر ارتفاع، یکی از زیبایی‌های البرز است. برای ورود به منطقه حفاظت شده و صعود به ارتفاعات پشت آبشار هریجان، نیاز به مجوز اداره محیط زیست چالوس بوده که با یک تماس میسر می‌گردد.

دریاچه سد دریوک

دریاچه سد دریوک در دامنه کوه دال کمر و در مقابل دره ولی آباد هزارچم با مساحت بالغ بر یک هکتار واقع شده است. عمق این دریاچه حدود ۵ متر و آب آن شیرین است. باتوجه به اینکه اطارف دریاچه از مراتع و مزارع پوشیده شده، زیستگاه پرندگان بومی و وحشی بسیاری نیز است. در فصل سرما و زمستان پرندگانی همچون مرغابی و غاز در اطراف آن مشاهده می‌شود.

جاهای دیدنی چالوس
جاهای دیدنی چالوس

پارک جنگلی فین چالوس

پارک جنگلی فین چالوس در ۶ کیلومتری چالوس و بین چالوس و مرزن آباد بعد از پلیس راه چالوس قرار دارد. یکی از مکان های دیدنی این جنگل پل سنگی طلاجو بوده که بر روی رودخانه ای که در دل این جنگل وجود دارد احداث شده است. در دل جنگل های انبوه و سر سبز پارک جنگلی فین چالوس، تالابی پوشیده از نی و گیاهان مردابی وجود دارد و سطح این مرداب با نیلوفر آبی پوشیده شده است.

مرداب کندوچال

مرداب کندوچال با مساحتی بالغ بر یک هکتار و حدود ۵ متر عمق در میان جنگل انبوه فین چالوس واقع شده است. سطح این مرداب پر از نی گیاهان مردابی است و اطارف آن نیز از درختان انبوه پوشیده شده است. مرداب کندوچال در ارتفاع حدود ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد و آب آن از چشمه‌های اطراف تامین می‌شود و به همین علت شیرین است. همچنین پرندگان و حیوانات گوناگونی از این مرداب استفاده می‌کنند.

جاهای دیدنی چالوس
جاهای دیدنی چالوس

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:

 



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨