سفر به پورتو ، شهری زیبا و دیدنی در پرتغال

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شهر پورتو

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره شهر پورتو صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این شهر زیبا و دیدنی در ادامه با ما همراه باشید.

کشور پرتغال یکی از کشورهای دیدنی در واقع در جنوب غربی اروپا می باشد. این کشور علاوه بر دیدنی های متعدد و منحصر به فرد، شهرهای زیبا و تاریخ غنی، یکی از شادترین کشورهای اروپا می باشد، طوری که جنب و جوش و انرژی را در تمام شهرهای آن می توان احساس کرد و به همین دلایل از مقاصد برتر گردشگری می باشد. یکی از شهرهای زیبا و دیدنی این کشور شهر پورتو است.

پورتو (Porto) دومین شهر بزرگ و از شهرهای معروف پرتغال می‌باشد و به همراه لیسبون، از مراکز مهم اقتصادی این کشور است. این شهر با داشتن تاریخی قابل توجه، میراث‌ فراوانی از آثار تاریخی گذشته را در خود دارد. علاوه بر این اگر دنبال غذاها و نوشیدنی‌های عالی هستید، می‌توانید روی شهر پورتو حساب باز کنید. پورتو علاوه بر ارزش تاریخی، یکی از قطب‌های مهم اقتصادی در کشور پرتغال نیز محسوب می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پورتو در کنار رودخانه ی دورو (Douro River) در قسمت شمال غربی کشور پرتغال قرار گرفته است. قدمت شهر پورتو در پرتغال به ۳۰۰ سال پیش از میلاد مسیح باز می گردد و از این رو این شهر به عنوان یکی از قدیمی ترین شهرهای اروپا نیز محسوب می شود.

هتل‌ های شهر پورتو با توجه به این که دارای استانداردهای اروپایی هستند، ولی قیمت‌ مناسبی دارند و در برخی از رستوران های شهر علاوه بر غذاهای پرتغالی غذاهای آسیایی هم پخته می شود.

بهترین فصل سفر

پورتو از لحاظ آب و هوایی شهری با آب و هوای معتدل است. آب و هوای این شهر، معتدل و در اغلب اوقات سال مساعد است. دمای هوا در این شهر در طول تابستان خیلی گرم نمی شود و همچنین در طول زمستان هم به نقطه انجماد نمی رسد. در اواخر پاییز تا اوایل بهار هوا تقریبا بارانی و دمای آن هم تا حدودی خنک‌ تر است. به هر حال به احتمال زیاد با هوایی معتدل و آسمانی صاف روبرو خواهید بود.

با این وجود چون شب ‌ها دمای هوا کمی سرد می‌ شود، توصیه می ‌کنیم که لباس مناسب هم در چمدانتان بگذارید. با تمام این اوصاف، فصل تابستان به عنوان بهترین زمان برای سفر به شهر پورتو در پرتغال شناخته می شود. در فصل زمستان، قیمت هتل ها و بلیط های شهر پورتو در پرتغال به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کند و با توجه به آب و هوای شهر پورتو در فصل زمستان چندان فصل بدی برای سفر به نمی باشد.

دیدنی های شهر پورتو

رودخانه دورو – Douro River

رودخانه دورو پر جریان ترین رودخانه شبه جزیره ایبری است. این رود از کشور اسپانیا عبور می کند و برای مسافت کوتاهی به سمت جنوب می‌پیچد، سپس به طور کلی به سمت غرب از شمال غربی مرکز اسپانیا و به شمال پرتغال، تا دهانه آن در پورتو، دومین شهر بزرگ پرتغال، جریان می‌یابد. این رودخانه از زیباترین جاذبه های شهر پورتو است. شما می‌توانید با یک تور قایق کروز، از زیبایی های این رودخانه لذت ببرید.

شهر پورتو
شهر پورتو

پل دم لوئیس اول – Dom Luís I

پل دم لوئیس در زمره مشهورترین پل‌های رودخانه‌ دورو است. این پل در سال ۱۸۸۶ توسط Téophile Seyrig، مهندسی که با گوستاو ایفل همکاری می‌نمود، طراحی شده است. این پل عظیم آهنی دو عرشه‌ فوقانی و تحتانی دارد، هر دوی آن‌ها تا سال ۲۰۰۳، که مسیر فوقانی به سیستم خط آهن نوری تبدیل شد، رفت و آمد جاده‌ای داشتند. مسیر پیاده‌رو در بخش فوقانی مناظری فوق‌العاده تماشایی دارد و این مسیر پیاده‌روی مستقیم به مغازه‌های شراب پورتو در سراسر رودخانه‌ی ویلا نوا دگایا ختم می‌شود.

برج کلریگوس – Clerigos Church and Tower

برج بلند کلریگوس از پر بازدیدترین جاذبه های پورتو است. این برج دارای ارتفاع ۷۵ متر بوده و در قرن هجدهم از سنگ گرانیت ساخته شده است. برای رسیدن به بالای آن باید پاهای قوی داشته باشید زیرا ۲۴۰ پله تا آنجا وجود دارد. بر فراز این برج شما می توانید خودنمایی شهر تاریخی پورتو را مشاهده کنید.

شهر پورتو
شهر پورتو

کاخ دا بولسا – Palácio da Bolsa

قدمت کاخ دا بولسا به میانه قرن ۱۹ بازمی‌گردد. این ساختمان سابق معاملات بورس پر از جاذبه‌های تاریخی بوده و بر روی محوطه یک صومعه قدیمی فرانسیسکن ساخته شده است. طراحی داخلی مجلل و چشمگیر آن به اتاق‌های متعدد و سالن‌هایی تقسیم می‌شود که هر کدام جذابیت خاص خود را دارند. اتاق‌های متعدد این مجموعه هر کدام بیش از دیگری شما را شگفت زده خواهند کرد. بازدید از اتاق عربی با الهام کاخ الحمرا در گرانادا را نیز نباید از دست داد.

کلیسای سائو فرانسیسکو – São Francisco

کلیسای سائو فرانسیسکو آخرین بنای گوتیک در شهر پورتو است که در سال ۱۴۲۵ ساخته شده است. نمای بیرونی کلیسا پر از ریزه‌کاری‌هایی است که اگر علاقه مند به هنر و معماری باشید توجه بسیاری به آن‌ها خواهید کرد. فضای داخلی کلیسا از سال ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ تغییراتی داشته است و در حقیقت درون و بیرون آن مرتبط با دو دوره مختلف است. ستون‌های داخل کلیسا پوشیده از پنل‌های حکاکی شده‌ای است که پرندگان و گل‌های تزیینی را نشان می‌دهند.

شهر پورتو
شهر پورتو

خیابان اَوِنیدا دوس اَلیادوس – Avenida dos Aliados

اونیدا دوس آلیادوس را می‌توان اتاق پذیرایی پورتو به حساب آورد که درست در قلب این شهر قرار دارد. تالار شهر در سمت بالای این منطقه واقع شده است. اغلب مردم قرارهایشان را در این بلوار می‌گذارند. همچنین بلوار یاد شده محلی است که بیشتر کنسرت‌ها، جشنواره‌ها و رویدادهای فرهنگی در آن برگزار می‌شود. به علاوه تعداد زیادی از اداره‌های پورتو در این بلوار قرار دارند. ساختمان‌های زیبایی که در اطراف خیابان ردیف شده‌اند، جو ویژه‌ای به آن بخشیده‌اند.

منطقه کائیس دگایا – Cais De Gaia

این منطقه، یک جاذبه دیدنی به تمام معناست. پیاده روی در کناره رودخانه دورو به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز فوق‌العاده‌ای به آسمان و افق بندر پورتو داشته باشید. این رودخانه مملو از قایق‌های جدید و قدیمی فراوان است و در پشت آنها ریبیرا، مرکز تاریخی و متراکم شهر دیده می‌شود که به عنوان یکی از میراث‌های یونسکو شناخته می‌شود. در عین حال شما از کائیس د گایا می‌توانید چشم انداز فوق العاده‌ای به پل دووم لوئیس که در سال 1886 افتتاح شده بود هم داشته باشید. در دو طرف رودخانه، رستوران‌ها و کافه‌های متعددی هستند که در آنجا می‌توانید قهوه یا غذا صرف کرده و از منظره فوق العاده شهر لذت ببرید.

شهر پورتو
شهر پورتو

اسکله ریبیرا – Rua da Ribeira Negra

محله کنار آب پورتو، هزارتویی از خیابان‌های باریک و پیچ در پیچ است. تراس ساختمان‌های بلند رو به رودخانه به رنگ‌های درخشان خردلی، نارنجی و گندم گون، محله ریبیرا را به محلی برای کاوش در رنگ‌ها و دیدنی‌ها تبدیل می‌کند. تعداد زیادی رستوران‌ و کافه در زیر گذرگاه‌های طاقی وجود داشته و اینجا را تبدیل به یکی از محبوب‌ترین مناطق برای تفریح و قرارهای دوستانه می‌کند. ریبیرا یک منطقه تجاری شلوغ هم محسوب شده و ماهیگیران، قصابان و میوه‌ فروشان زیادی در آن مشغول کاسبی هستند. این منطقه جزو میراث جهانی یونسکو به شمار می‌رود.

جاهای دیدنی پورتو

کلیسای جامع پورتو – Porto Cathedral

کلیسای جامع پورتو یک کلیسای کاتولیک است که در مرکز تاریخی شهر پورتو واقع شده و یکی از قدیمی‌ترین بناهای به جا مانده در این شهر است. با وجود اینکه در طول چند قرن تغییراتی در ساختار این کلیسا اعمال شده اما معماری اصلی آن همچنان از قرن ۱۲ باقی‌مانده و اغلب تغییرات ظاهر آن فقط به روی بازسازی و تعمیرات آن بوده است. اما از سوی دیگر، فضای داخلی آن تغییرات عمده‌تری داشته و در قرن ۱۷ به سبک باروک مجددا طراحی شده است. این کلیسا یکی از جاذبه‌های گردشگری پورتو است که ظاهر و باطن آن مربوط به یک دوره نیست.

شهر پورتو
شهر پورتو

کتابخانه للو – Livraria Lello

علاوه بر شصت هزار جلد کتاب، ترکیبی پرقدرت از هنر دکو و احیای سبک‌ معماری گوتیک باعث می‌شود تا این کتابخانه، یکی از معروف‌ترین کتاب فروشی‌های اروپا باشد. علاوه بر کتاب‌هایی که در هر گوشه و کنار به چشم می‌خورد، آنچه این کتاب‌فروشی قدیمی را برجسته می‌سازد، راه‌پله‌ مارپیچ دوتایی، یک پنجره سقفی با نورگیری متشکل از شیشه‌‌های رنگی و یک کافه‌ کوچک در طبقه‌ی دوم است.

موزه ملی سوارِس دوس رِئیس – Soares dos Reis

اگر قرار باشد فقط یک موزه در شهر پورتو ببینید، بدون شک باید این موزه ملی باشد. کلکسیونی از آثار هنری پرتغالی که از قرن 16 تا 20 جمع آوری شده و شامل مجسمه ای از آنتونیو سوارس دوس ریس است، شخصی که نامش بر روی این موزه قرار گرفته است. این مجموعه شامل مجسمه های قدیمی و همچنین نقاشی هایی از هنرمندان پرتغالی و سایر هنرمندان مطرح جهان می شود.

شهر پورتو
شهر پورتو

کازا دا موزیکا – Casa da Música

در میان بناهای قدیمی و تاریخی شهر پورتو، یک جاذبه مدرن و امروزی قرار گرفته است که خانه موسیقی نام دارد. این ساختمان که در سال ۲۰۰۵ افتتاح شده است یک سالن کنسرت است. اینجا یکی از معدود سالن‌های کنسرت جهان است که حتی اگر هیچ برنامه‌ای نیز در آن برگزار نشود باز ارزش دیدن دارد. در حقیقت هم همینطور است چرا که بسیاری از افرادی که برای بازدید این ساختمان می‌روند هیچ بلیطی برای هیچ کنسرتی ندارند. هرچند تورهایی برای بازدید از داخل این ساختمان نیز وجود دارد که در روزهایی که هیچ برنامه‌ای در آن برگزار نمی‌شود اجرا می‌گردد.

جاهای دیدنی پورتو
جاهای دیدنی پورتو

در شهر پورتو کجا اقامت کنیم ؟

هتل کرون پلازا پورتو | Crowne Plaza Porto

هتل کرون پلازا در پورتو هتلی ۵ ستاره است، که دارای امکانات رفاهی کاملی برای راحتی مسافران خود می باشد. دکوراسیون داخلی هتل بسیار شیک و ساده آماده پذیرایی از شما می باشد. این هتل دارای باشگاه، رستوران و کافه با آشپزهایی ماهر، اتاق کسب و کار و… می باشد.

شهر پورتو
شهر پورتو

هتل پستانا وینتیج پورتو | Pestana Vintage Porto

هتل پستانا وینتیج یکی از هتل های ۴ ستاره شهر پورتو است. هتلی که با امکانات رفاهی مناسب برای مسافرانی که می خواهند چند روزی را در پورتو اقامت داشته باشند. امکانات این هتل شامل اینترنت، سالن ورزشی، کافه، رستوران و… می باشد. هزینه اقامت در این هتل با توجه به ۴ ستاره بودنش کاملا اقتصادی است.

حمل و نقل عمومی در پورتو

حمل و نقل عمومی در این شهر مناسب بوده و گزینه‌های متنوعی از قطارها، اتوبوس‌ها و ترامواها در این شهر وجود دارد. مترو شش خط دارد که همه روزه بین ساعت 6 صبح تا 1 شب ارائه خدمات می‌کند. خدمات اتوبوس عمومی بسیار گسترده است و کل شهر را پوشش می‌دهد. هزینه ماهانه حمل و نقل معمولا 31 یورو است.

در پورتو نیز مانند لیسبون، می‌توانید از خدمات تراموا نیز استفاده کنید. در حال حاضر، سه خط تراموا در این شهر وجود دارد و بلیط‌های آن در ایستگاه‌ها موجود است و هزینه هر سفر 3 یورو می‌باشد. این خدمات بیشتر توسط گردشگران مورد استفاده قرار می‌گیرد تا از جاذبه‌های تاریخی شهر بازدید کنند.

شهر پورتو
شهر پورتو

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)