جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

دیدنی های بارسلونا ، اسپانیا | Barcelona, Spain

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاهای دیدنی بارسلونا

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاهای دیدنی بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا آشنا خواهیم کرد . با ما همراه باشید .

بارسلونا دومین شهر بزرگ اسپانیا و یکی از جاهای دیدنی اسپانیا است و چهارمین شهر اروپا از نظر شمار بازدیدکننده به حساب می‌آید. بارسلونا شهری بی‌همتاست . تقریبا هر نوع جاذبه ای که تصور کنید بارسلونا دارد. از مناظر زیبای طبیعت، دریا و ساحل زیبا گرفته تا بناها و ساختمان های تاریخی که همه ارزش حداقل یک بار بازدید را دارند. بارسلون شهری قدیمی است که قدمت آن به حدود 2 هزار سال پیش بر می گردد. به همین دلیل سازه ها و بناهای تاریخی بسیاری در این شهر هست که افراد مختلف را از کشورهای مختلف جهان به سمت خود می کشاند.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

ساگرادا کلیسایی بزرگ و نیمه‌کاره که اثر آنتونی گائودی معمار اسپانیایی‌ست که بیشتر شبیه نقاشی‌های سوررئال است. گائودی اصولا به خاطر سبک عجیب و غریب و بسیار شخصی‌اش معروف است و ساگرادا بزرگترین شاهکار اوست. او در ۱۸۸۴ ساخت این جاذبه گردشگری بارسلونا را آغاز کرد و بعد از ۴۲ سال تلاش در ۱۹۲۶ از دنیا رفت؛ در حالیکه هنوز هم نتوانسته بود آن را تمام کند. قرار است که در سال ٢٠٢٦ هم‌زمان با صدمین سالگرد درگذشت گائودی، ساخت این کلیسا به پایان برسد.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


گائودی اساسا خطوط راست را دوست نداشت، چون معتقد بود در طبیعت چنین خطوطی نداریم؛ در طراحی برج‌های ساگرادا هم از اشکال عجیب و قله‌های گرد و برآمده‌ کوه مونتسرات در ۴۰ کیلومتری بارسلونا الهام گرفته بود. این برج‌های صد متری در تمام شهر دیده می‌شوند. تعداد زیادی مجسمه که زندگی مریم مقدس و مسیح را به تصویر کشیده‌اند، نمای بیرونی ساگرادا را پوشانده‌اند. این کلیسا جزو میراث جهانی یونسکو و از مهمترین جاذبه‌های گردشگری بارسلونا است و هر سال ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بازدید‌کننده دارد. متروی ساگرادا فامیلیا نزدیک‌ترین ایستگاه به کلیسا‌ست.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

خیابان لاس رامبلاس (Las Ramblas)

گرچه بسیاری از محلی‌ها از این میدان پر از تفرجگاه که از پلاسا د کاتالونیا (Plaça de Catalunya، یا میدان کاتالونیا) تا بنای یادبود کلمبوس (Columbus Monument) در ساحل کشیده شده، دوری می‌کنند اما برای گردشگرانی که به بارسلونا سفر کرده‌اند، خیابان لاس رامبلاس یکی از جاهای دیدنی بارسلونا است که حتما باید از آن دیدن کرد.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

موزه پیکاسو

موزه پیکاسو معروف‌ترین موزه شهر بارسلون است. پابلو پیکاسو در مالاگا، یکی از شهرهای جنوب اسپانیا متولد شد اما خانواده‌اش در سال ۱۸۹۵ به بارسلون نقل مکان کرد و پیکاسو تا سال ۱۹۰۴ در این شهر زندگی کرد. او نخستین سال‌های زندگی خود به عنوان یک نقاش جوان را در این شهر گذراند و نخستین نمایشگاه‌های آثار خود را در بارسلون برپا کرد.

اگرچه معروف‌ترین نقاشی‌ها و تابلوهای پیکاسو در شهر بارسلون قرار ندارند اما شما می‌توانید مجموعه‌ای منحصر به فرد و استثنایی از ۴۰۰۰ اثر از آثار هنری او با طرح‌ها و نقش‌های اولیه بر روی بوم‌های اولیه را در موزه پیکاسو در بارسلون مشاهده کنید. تماشای این مجموعه آثار نشان دهنده سیر پیشرفت باورنکردنی او از یک هنرآموز ساده به بهترین و محبوب‌ترین هنرمند جهان است. این موزه در چندین عمارت باشکوه و مجلل گوتیک در محله بورن در شهر قدیم بارسلون واقع شده است.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

آب‌نمای جادویی (Montjuïc)

یکی دیگر از جاذبه های بارسلونا که حتماً‌ باید از آن بازدید کنید،‌ آب‌نمای جادویی این شهر است. تماشای این نمایش فوق العاده آب‌ها واقعاً‌ مانند جادو می‌ماند؛ جادویی از نور و موسیقی. این آب‌نما در سال ۱۹۲۹ به عنوان یکی از جاذبه‌ های نمایشگاه جهانی بارسلونا ساخته شد و اکنون تبدیل به یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های این شهر شده است و سالانه حدود ۲.۵ میلیون گردشگر از آن بازدید می‌کنند.

در زمستان، نمایش‌های آب و نور تنها در بعد از ظهرهای جمعه و شنبه برگذار می‌شوند. ولی در غروب‌های تابستانی، نمایش‌های نور و موسیقی از پنجشنبه شروع شده و تا شنبه ادامه دارند. بازدید از این آب‌نما در تمام طول سال رایگان است. ولی توجه داشته باشید که به‌خاطر برگزاری برخی نمایشگاه‌ها،‌ دسترسی به این آب‌نما بعضی اوقات ممکن است امکان پذیر نباشد.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

محله گوتیک (Barri Gotic)

حدود ۲ هزار سال است که محله‌ی گوتیک، مرکز معنوی و سکولار این شهر است. آثاری از ساختمان‌های باستانی رومی هنوز هم در این محله پیدا می‌شود اما آثار مربوط به قرون وسطی بهتر از هر چیز دیگری در این محله دیده می‌شود و نشان‌گر تاریخ غنی این منطقه و محله است. شاهکار معماری گوتیک، کلیسای قرون وسطی در Monte Tabor قرار دارد و بلندترین نقطه در مرکز شهر است. در قرن‌های ۱۴ و ۱۵ میلادی، این محله مرکز اداری شهر بود. همچنین در این محله بود که پادشاه کاتولیک ، بعد از اولین سفر کریستف کلمب به دنیای جدید، از او استقبال کرد.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

موزه ملی هنر کاتالونیا (MNAC) شهر بارسلونا

بالای پلکانی که به میدان معروف بارسلون Plaça d’Espanya منتهی می‌شود، موزه ملی هنر کاتالونیا که به اختصار MNAC گفته می‌شود، قرار دارد. این موزه بارسلونا با موزه پرادو مادرید رقابت می‌کند. در این موزه مجموعه بی همتایی از هنر رومی کاتالونیا، نگهداری می‌شود که شامل همه چیز از محراب تا نقاشی‌های دیواری می‌شود.

بسیاری از این آثار از کلیساها و صومعه‌های واقع در کوهستان پیرنه به دست آمده و به زیبایی در آنجا چیده و نگهداری می‌شود. در گالری‌های مجزای این موزه شهر بارسلون، آثاری از استادان بزرگ قرن نوزدهم به نمایش گذارده می‌شود، استادان به نامی همچون ماریا فورتونی، رامون کاساس و سانتیاگو روسینول.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

پارک گوئل بارسلونا (Park Güell)

پارک پرهیجان گوئل بارسلونا در اصل یک مجتمع مسکونی بوده است. کنت اوسبی گوئل، حامی اصلی گائودی و سرمایه‌گذار اصلی این پروژه، پس از اینکه این پروژه با شکست مواجه شد، ناامید شد. تنها دو خانه طراحی‌شده برای این باغ عجیب و غریب ساخته شدند. اما آنچه ساخته شد، گوهرهای گرانبهای مدرنیته به حساب می‌آیند: خانه دروازه‌دار زنجفیلی، راه پله خیره‌کننده مرکزی، و نیمکت‌‌های سرامیکی موج‌دار دور میدان مرکزی.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

کاسا میلا بارسلونا

این خانه‌ بزرگ شاهکار عجیب دیگری از گائودی و از مناطق دیدنی بارسلونا است که در فاصله ۱۹۰۵ تا ۱۹۱۰ برای خانواده سرشناس میلاطراحی‌اش کرده و به همین خاطر به آن کاسا میلا (خانه‌ میلا) می‌گویند. البته به خاطر نمای سنگی خاکستری و موج‌دارش به لاپدرِرا (معدن سنگ) هم معروف است. پشت بام خانه به خاطر دودکش‌های عجیبی که بیشتر شبیه مجسمه‌ها و اشکال انتزاعی هستند، بسیار مشهور و دیدنی است.

اتاق زیر شیروانی هم نمایشگاهی است که سبک و شیوه‌ طراحی گائودی را با استفاده از ماکت‌ها و مدل‌ها نشان می‌دهد؛ ایده‌های او در استفاده از فضا و نور بسیار جلوتر از زمان خود بود و علاقه‌اش به موج و انحنا ریشه در این باور داشت که طبیعت خط راست و مستقیم ندارد. این خانه با آن همه انحنا و دایره، آنقدر حیرت‌زده‌تان می‌کند که بدون اینکه متوجه شوید، ساعت‌ها در آن می‌مانید.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

کازا بالیو (Casa Batlló)

یکی دیگر از آثار آنتونی گائودی که برای کارت پستال‌ها بسیار مناسب است، این بلوک آپارتمانی است. البته این ساختمان از صفر ساخته نشده است، بلکه بازسازی ساختمانی است که در اوایل قرن بیستم انجام شده است. نیازی نیست که بارسلونا را دیده باشید تا سقف ساختمان‌ها را تشخیص بدهید، سقف‌هایی که سفال‌های آن شبیه فلس‌های اژدهایی بزرگ هستند.

داخل و بیرون کازا بالیو نیز مانند آثار دیگر گائودی از همان حالت موج‌دار با تعداد کمی خطوط مستقیم و توجهی خیره‌کننده به جزئیات برخوردار است. به شومینه‌ی شبیه قارچی که روی کف باشکوه و اشرافی قرار دارد توجه کنید. شومینه‌ای که مانند پناهگاه گرم و راحتی است که برای گرم کردن زوج‌ها در زمستان طراحی شده است.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

استادیوم نیوکمپ | Camp Nou

نیوکمپ استادیوم رسمی باشگاه بارسلونا اسپانیا است. در روزهایی که قرار نیست در این استادیوم بازی فوتبال انجام شود، می‌توانید از این استادیوم و موزه‌ی داخل آن دیدن کنید. بازدید از این مجموعه یکی از محبوب‌ترین تفریحات گردشگران در بارسلونا است و هرساله چند میلیون نفر از این استادیوم دیدن می‌کنند.

باشگاه بارسلونا با ستارگان معروفی که همواره در باشگاه خود داشته، یکی از محبوب‌ترین و پرافتخارترین باشگاه‌های فوتبال جهان است. در این استادیوم یکی از بزرگترین فروشگاه‌های نایک در اروپا هم وجود دارد که محصولات مربوط به این باشگاه را می‌فروشند. اگر شما هم یکی از طرفداران این تیم می‌باشید، بازدید از نیوکمپ را هرگز از دست ندهید.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا

کلیسای جامع سانتا ماریا دل مار

کلیسای سانتا ماریا دل مار با سبک گوتیک، در نقطه مقابل کلیسای ساگرادا فایلیا قرار دارد. این کلیسای شهر بارسلونا در طول جنگ‌های داخلی اسپانیا در سال 1936 سوزانده و به خاکستر تبدیل شد و سپس معماران پست-باهاوس که خلوص طراحی سال 1329 اثر Berenguer de Montagut را دیدند، اقدام به بازسازی این کلیسا کرده و خطوط رها و ظریف آن را حفظ کردند.

جاهای دیدنی بارسلونا
جاهای دیدنی بارسلونا



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)