جاذبه های گردشگری پاکستان | Pakistan

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاذبه های گردشگری پاکستان

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست جاذبه های گردشگری پاکستان را خواهیم داشت. برای آشنایی با جاذبه های گردشگری کشور پاکستان در ادامه با ما همراه باشید.

وقتی به پاکستان فکر می کنید، تمام چیزی که به ذهن شما می آید تروریسم، افراط گرایی، فرقه گرایی، فساد و تورم است، اما برخلاف تمام این موضوعات، این کشور بسیار زیبا و دیدنی است و طبیعت زیبا و بی نظیری دارد. اکثر شهرهای پاکستان دارای آثار تاریخی زیبایی هستند که سبب جذب توریست می شوند. سالانه گردشگران زیادی که عاشق سیر و سفر و کشف ناشناخته ها هستند به پاکستان سفر می کنند.

پاکستان (Pakistan) با نام رسمی جمهوری اسلامی پاکستان، کشوری در آسیای جنوبی واقع در غرب شبه قاره هند است. پایتخت آن اسلام‌آباد و بزرگترین شهر آن کراچی نام دارد. زبان رسمی پاکستان انگلیسی و اردو است. در ادامه جاذبه های توریستی پاکستان را به شما معرفی می کنیم.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


دیدنی های پاکستان

اسلام آباد – Islamabad

شهر اسلام آباد ، پایتخت پاکستان ، مکانی عالی برای استراحت و گشت و گذار است. این شهر در همه جا سر سبز است و دارای جاده ها و بزرگراه های زیبا و محیطی تمیز و آرام است. شما می توانید از کاوش در این شهر با جمعیت متوسط ​​لذت ببرید. اماکن میراث فرهنگی مانند بنای یادبود پاکستان ، موزه لوک ویرسا و مسجد فیصل نقاط دیدنی این شهر است. یا به سادگی می توانید از پیاده روی در مسیرهای زیبا و جنگلی مارگالا هیلز  لذت ببرید و سپس در بالا در سمت مونال رانندگی کنید.

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

پیشاور – Peshawar

پیشاور که در شمال غربی اسلام آباد واقع شده است ، شهری زیبا با سابقه ای است که قدمت آن به امپراتوری مغول در قرن هفدهم باز می گردد. این شهر به دلیل مکان های تاریخی ، بازارهای خرید و غذا خوری هایش، در بین گردشگران مشهور است. پیشاور جذابیت قرون وسطایی خود را حفظ کرده است. هنگام خرید می توانید بسیاری از اقلام لوکس را با قیمت مناسب در پیشاور خریداری کنید.

لاهور – Lahore

شهر قدیمی لاهور با مجموعه ای از مکانها و فعالیتهای توریستی ، مانند اماکن تاریخی ، مکانهای خرید و غذاهای معروف شناخته شده است. برای مواد غذایی ، لاهور گزینه های بی پایانی دارد ، اما در خیابان معروف غذا در خیابان علم رود MM Alam Road ، شما باید همه غذاهای معروف را در یک مکان بچشید. برای افرادی که به تاریخ ، هنر و معماری علاقه مند هستند ، بازدید از قلعه لاهور ضروری است. محمود غزنوی افسانه ای این قلعه را در قرن یازدهم بنا کرد.

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

کاخ سفید سوآت – White Palace Swat

کاخ سفید مرغزار Marghazar تنها مکان شگفت انگیز در منطقه ی سوآت است که در فاصله ی 12 کیلومتری از شهر مینگورا Mingora واقع شده است. مرغزار نه تنها به خاطر وجود زیبایی طبیعی و هوای عالی، که بخاطر کاخ تاریخی سفید رنگ (1941) خود در بین گردشگران از شهرت بالایی برخوردار است. پس از اینکه کاخ سفید بر طبق دستورات بنیان گذار دولت مدرن سوآت یعنی Miangul Abdul Wadood که به بادشاه صاحب Badshah Sahib نیز معروف است ساخته شد، مرغزار به پایتخت تابستانی دولت سوآت تبدیل گشت. حتی امروز نیز بعد از گذشت دهه ها، کاخ سفید گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند.

باهاوالپور – Bahawalpur

دولت شاهانه ی باهاوالپور در پنجاب دارای ساختمان های تاریخی، بناهای یادبود و پارک هایی است که شاید هیچ وقت اسم آنها به گوش شما نخورده باشد. باهاوالپور شهری است که در کناره های غربی رودخانه ی سوتلج Sutlej قرار گرفته است. در کنار مناطق بیابانی، باهاوالپور به عنوان سرزمین باغ های سرسبز شناخته می شود که کاخ های باشکوه آن روی شما تاثیر گذاشته و روی هم رفته منطقه ای بسیار چشم نواز محسوب می شود.

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

پیر سوهاوا – Pir Sohawa

پیر سوهاوا در میان ساکنان اسلام آباد و بازدید کنندگان خارجی بسیار معروف است. این مکان دارای تعدادی از رستوران ها و جایی است که بازدید کنندگان می توانند از غذا و منظره آن لذت ببرند. این مکان با منظره جنگل ها و درختان Margalla Hills جذابیت و محبوبیت زیادی دارد.

پارک ملی دئوسای – Deosai National Park

این پارک ملی با نام ” سرزمین غول ها ” شناخته شده است. فضایی که در فصل بهار سرسبز و تماشایی می شود و با وجود کوههای برفی که پشت آن قرار گرفته است منظره ای رویایی بوجود می آورد. چه کسی باور می کند چنین صحنه زیبایی را در پاکستان خواهد دید. این پارک ملی همچنین حیات وحش متنوعی نیز دارد از روباه قرمز تبتی گرفته تا موش خرماهای طلایی ، این حیوانات پس از گذشت زمستان سرد در این منطقه پدیدار می شوند.

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

دره نیلوم – Neelum Valley

درست مقابل ناحیه ی Keran در هند، کشمیر در پاکستان قرار دارد. از پل چلا بندی Chella Bandi در شمال مرکز “آزاد کشمیر” به نام مظفرآباد تا Tau Butt که دره ای به طول 240 کیلومتر است، مکانی به نام دره نیلوم قرار گرفته که در لغت به معنای دره ی جواهر آبی است. نیلوم یکی از زیباترین دره های “آزاد کشمیر” بوده و میزبان نهرهای کوچک، جریان های آب تازه، جنگل ها، کوه های سرسبز و یک رودخانه است. اینجا، شما آبشارهای بزرگی را می بینید که از کوهستان ها سرازیر هستند و آب شیری-سفید رنگ آنها قبل از آمیختن با آبهای گل آلود رودخانه نیلوم، در طول مسیرها جریان یافته و به صخره ها پاشیده می شود. ‏‏‏‏

دره نالتار – Naltar valley‎‏

‏نالتار که در فاصله ی 2.5 ساعت سواره از Gilgit واقع شده به خاطر دریاچه های زیبا و رنگارنگش شناخته شده است.. خوشمزه ترین سیب زمینی های دنیا در این محل کشت می شوند. درختان کاج این دره را احاطه کرده اند و به آن حسی خیال انگیز داده اند. در کل به نظر نمی رسد که این دره بخشی از این دنیا باشد! اگر می خواهید بهشت را در همین دنیا تجربه کنید حداقل یک بار از نالتار دیدن کنید، به شما قول می دهیم که عاشق آن خواهید شد! ‏ ‏

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

ساحل مکران – Makran Coast 

بزرگراه ساحلی مکران یک مسیر زیبا و تماشایی کنار ساحل است که مسیر آن از کراچی آغاز شده و تا مرز ایران ادامه دارد. در یک سوی این مسیر صخره های سنگی با اشکال متنوع جاذبه ای خارق العاده ایجاد کرده اند.

دره هونزا – Hunza

در شمال منطقه گلیگیت بالتیستان ( Gilgit-Baltistan ) ، قله های یخی در کنار رودخانه هونزا دیده می شوند که منظره ای زیبا و چشم نوازی ایجاد کرده اند.شهر هونزا معمولا بعنوان استراحتگاه گردشگرانی که برای کوهنوردی به کوههای هندوکش می روند در نظر گرفته می شود. دره هونزا خانه حیواناتی از جمله پلنگ های برفی است.

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

دریاچه عطاآباد – Attabad Lake 

دریاچه عطاآباد در دره هونزا واقع شده است، دریاچه ای با آبهای لاجوردی شفاف و کوههای سنگی که دور تا دور آن را احاطه کرده اند. این دریاچه در سال 2010 در اثر سیلی که رخ داد شکل گرفته است. امکان قایق سواری روی این دریاچه وجود دارد که از محبوب ترین تفریحات گردشگرانیست که به این منطقه سفر می کنند.

تفرجگاه شانگریلا – Shangrila

‏‏‏در پهنه شمالی پاکستان، اسکاردو Skardu دره ی مرکزی Gilgit-Baltistan، مظهر زیبایی، آرامش و طبیعت وحشی است. بعد از Jaglot در بزرگراه karakoram، جاده ی باریکی به سمت اسکاردو می پیچد. در طول سفری 7 ساعته شما با زیبایی های این منطقه از جمله جریان های بیشمار، چشمه ها و مهمان نوازی مردم محلی استقبال می شوید. بعد از گذر کردن از روی پل قدیمی چوبی که بر روی رودخانه Indus ساخته شده، به شانگریلا ، بهشت گردشگران می رسید. شانگریلا یک منطقه ی گردشگری معروف است که در فاصله ی 25 دقیقه سواره از اسکاردو Skardu واقع شده است. رستوران شانگریلا جز نقاط برجسته ی این مکان به شمار می رود که در شکل یک هواپیما ساخته شده است.

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

دره گوجال – Gojal Valley

دره ی گوجال در مرز پاکستان و چین واقع شده که مرز آن با چین در مکانی به اسم خونجراب Khunjerab و در ارتفاع 15397 متر بالاتر از سطح دریا ملاقات کرده و تمام سال پوشیده از برف باقی می ماند. ‏در شمال غربی، چیپورسان Chiporsun واقع شده که مرزهای آن با ناحیه ی وخان Wakhan افغانستان تلاقی می کنند. وخان مساحتی در حدود 6 مایل مربع دارد و پس از آن تاجیکستان قرار دارد. بزرگراه Karakoram که پاکستان را به چین متصل می کند از دره ی گوجال نیز می گذرد و پس از آن در خونجراب وارد چین می گردد.

علفزار راما – Rama Meadow

کمی جلوتر از دهکده راما که 11 کیلومتر از استوره Astore فاصله دارد، دشتی آرام و زیبا به نام علفزار راما قرار دارد. اگر اتفاق افتاده که خود را در کنار آب های جاری سفید و شیری رنگ بسیار خنک، درختان کاج، گوسفندان و گاوهایی که در صلح و صفا مشغول چرا هستند بیابید و قله ی پوشیده از برف Chongra در پس زمینه و خط الراس جنوبی Nanga Parbat در دیدرس قرار گیرد، در این حالت به طور حتم شما در علفزار راما هستید. ‏ ‏‏ ‏ ‏

جاذبه های گردشگری پاکستان
جاذبه های گردشگری پاکستان

محله ی قانچه – Ghanche، Gilgit-Baltistan

منطقه ی قانچه دارای دره های زیبا، زمین های آبیاری شده با آب رودخانه و زیستگاه هایی است که مهمان نوازترین مردم محلی را در خود جای داده است. مکان مرکزی در این منطقه خاپلو Khaplu نام دارد که چشم اندازی زیبا با قله های بلند و آبشارهای زیبا است. مردم این زیستگاه کوچک که در کناره های رودخانه ی شیوک Shyok واقع شده، مهمان نوازی خود را از قرن ها قبل حفظ کرده اند. کمی جلوتر از خاپلو، جاده ی منحنی شما را به سمت دلتای رودخانه ی شیوک می برد، جایی که رودخانه چند شاخه شده و آب آن از مسیرهای شن پوش عبور می کند. قله ی کوه ماشابروم Mashabrum نیز در پس زمینه قابل مشاهده است.

‏ ‏‏ مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨