جاده جنگلی کلاردشت به عباس‌ آباد | Mazandaran

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

جاده کلاردشت عباس‌ آباد

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با جاده کلاردشت عباس‌ آباد آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی بیشتر با این جاده جنگلی زیبا در استان مازندران با ما همراه باشید.

اگر به سفرهای جاده ای علاقه مندید و میخواهید در سفر از زیبایی های جاده لذت ببرید، گزینه های بسیار زیادی برای سفر دارید. جاده های بسیار زیبایی در سرتاسر کشورمان وجود دارد که تجربه سفری لذت بخش را به شما می دهند. پس اگر می خواهید علاوه بر مقصد، مسیر سفرتان نیز زیبا و دیدنی باشد در ادامه با ما باشید تا جاده کلاردشت عباس آباد که یکی از زیباترین جاده های ایران است را به شما معرفی کنیم.

جاده عباس آباد کلاردشت یکی از دیدنی های مازندران است و در رده زیباترین مسیرهای جاده‌ای ایران جای می‌گیرد. مسیر عباس آباد به کلاردشت را که در پیش بگیرید، با جاده‌ای جنگلی و رؤیایی رو به رو خواهید شد و دلتان نمی‌خواهد به انتهای آن برسید.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


نم‌نم باران بهاری بر روی گونه‌هایتان می‌نشیند به همراه هوای مطبوع و خنک جاده حس تازگی و طراوت به شما منتقل می‌کند و مجاب می‌شوید که اندکی در مسیر توقف کنید و از زیبایی‌های خدادادی منطقه لذت ببرید و اگر خوش ‌شانس باشید از میوه‌های جنگلی و خوش طعم جنگل مانند تمشک، آلوچه وحشی، انار و ازگیل بچینید و طعم بی‌نظیر آن‌ها را امتحان کنید.

جاده کلاردشت عباس‌ آباد
جاده کلاردشت عباس‌ آباد

جاده عباس آباد به کلاردشت به طول 25 کیلومترٰ ساحل دریای خزر را بعد از گذشتن از جنگل های متراکم و بسیار زیبا به کوهستان کلاردشت وصل می کند. عباس آباد در 28 کیلومتری غرب چالوس و با فاصله 24 کیلومتری شرق تنکابن در مسیر جاده ساحلی قرار گرفته است. دریای نیلگون خزر در شمال جنگل های انبوه، شمال دامنه های البرز در جنوب ، رودخانه اسبچین و شهر سلمانشهر از شرق، جنگل سر سبز خشکه داران و شهر نشتارود در غرب محدود است.

پیج‌های جاده سرحالتان می آورد و در هر فصلی که به اینجا بروید صفای خودش را دارد. خیلی‌ها از این جاده می‌گذرند و به متل قو می‌روند. در دل جاده کلاردشت-عباس آباد رستوران‌ها، جگرکی‌ها و چایخانه‌های زیادی هم وجود دارد. همچنین در طول جاده آلاچیق‌ها و استراحتگاه‌هایی هم هست که میتوان غذاهای محلی شمال را در آنها امتحان کرد.

جاده کلاردشت عباس‌ آباد
جاده کلاردشت عباس‌ آباد

در این جاده سرسبز وجود چشم های پرآب و زیبای به چشم می خورد از جمله (چسمه سبز گینه ) در روستای کل کته رود در اواسط جاده جنگل واقع شده  است. شغل مردمان این منطقه (کلاردشت) معمولاً کشاورزی بوده که بیشتر باغات میوه کیوی به علت رونق بسیار عالی در این منطقه با آب و هوای مناسب به کاشت این درخت می پردازد و برداشت خوبی در ماههای مرداد و شهریور را دارند. برای رفتن به این جاده جنگلی که در اصل شاهراه حیاتی  برای شهر ساحلی عباس آباد است به سوی جنوب حرکت می کنیم. زمانی که به 7 کیلومتری آن می رسیم شاهد زیباترین جاده جنگلی آسفالته با خلق شاهکاری خدادادی و بسیار بسیار زیبا می شویم.

کلاردشت به عنوان یکی از تولید کنندگان عمده گل و گیاه در کشور محسوب می شود که اضافه بر این از وجود زمین های کشاورزی ، باغات کیوی ، موز و مرکبات نیز در نواحی جنوبی خود بهره مند می باشد. صید ماهی نیز از اشتغال مهم مردم نیز است و بازار بزرگ ماهیدر مرکز شهر رونق بسزایی دارد.

جاده کلاردشت عباس‌ آباد
جاده کلاردشت عباس‌ آباد

از دیدنی های این جاده زیبا و اطراف آن می توان به پارک ملی خشکه داران، پارک جنگلی خرماچال واقع در کیلومتر ۷ جاده کلاردشت، دریاچه عباس آباد در فاصله ۸ کیلومتری بهشهر و دهکده مازیچال در ۴۸ کیلومتری عباس آباد اشاره کرد.

ویدئویی زیبا از جاده کلاردشت عباس آباد

آدرس: ایران، استان مازندران، عباس آباد به سمت کلاردشت

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨