آشنایی با بوستان مینیاتوری مشهد | Mashhad

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بوستان مینیاتوری مشهد

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره بوستان مینیاتوری مشهد صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این پارک دیدنی در مشهد در ادامه با ما همراه باشید.

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. مشهد دومین شهر پرجمعیت ایران و سالانه پذیرای بیش از ۲۷ میلیون زائر از داخل و دو میلیون زائر از خارج از کشور است. اقتصاد مشهد متکی به گردشگری مذهبی با تمرکز بر حرم امام رضا است. در کنار آن، وجود مراکز تجاری بزرگ و امکانات پزشکی قابل توجه، موجب رونق گردشگری تفریحی و گردشگری سلامت در این شهر نیز شده‌ است. همچنین این شهر مکان های تفریحی، موزه ها و بوستان های زیادی دارد. یکی از بوستان های زیبای این شهر باغ ملی است.

بوستان مینیاتوری مشهد (Miniature Park)، آینه‌ تمام نمای ایران بوده و به‌نوعی ایران را در مقیاسی کوچک در دل خود جای داده است. در این بوستان ۵۸ نماد فرهنگی، مذهبی و نقاط دیدنی شهرهای مختلف ایران به‌ صورت مینیاتور شده در معرض دید عموم شهروندان قرار می‌گیرد. این بوستان به‌ عنوان اولین پارک مینیاتور در شرق کشور احداث‌ شده است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


پایه‌های ساخت پروژه‌ی بوستان مینیاتور استان خراسان رضوی در سال ۱۳۹۲ پی‌ریزی شد و در نهایت در سال ۱۳۹۵ بوستان مینیاتوری مشهد به بهره‌برداری رسید و تاکنون نیز ساخت ماکت‌های جدید و گسترش بوستان ادامه دارد. هدف از احداث این بوستان توسعه‌ی فضاهای سبز بود و در کنار آن تصمیم گرفته شد که فضاهای گردشگری اقصی نقاط ایران نیز به نمایش عموم درآید.

بوستان مینیاتوری مشهد
بوستان مینیاتوری مشهد

المان‌های بوستان

بوستان مینیاتوری مشهد می‌توانست چون بسیاری از پارک‌ها محیطی روتین و تکراری داشته باشد و مردمی که صرفاً برای پیاده‌روی به آنجا مراجعه می‌کنند، چندی می‌نشینند و سپس به خانه باز‌گردند، اما هدف جذب مخاطب و به کار بستن قوه‌ی تخیل و فکر او بود، تا با دیدن هر ماکت و ساخت یک دنیای فانتزی در ذهن خود، اندازه‌ی واقعی آن‌ها را تصور کند و بعدی دیگر هر سازه را ببیند.

۹ عنصری که تاکنون به بهره‌برداری کامل رسیده‌اند شامل آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار نیشابوری، سد کارون، تخت جمشید، روستای کندوان، باغ شاهزاده ماهان کرمان، فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی نژاد، راه‌آهن مشهد و پل خواجو اصفهان است.

امکانات تفریحی

در امتداد مسیر ماکت‌ها، ریل قطاری به طول ۹۲۰ متر در نظر گرفته شده است که مسافران می‌توانند با سوار شدن به قطار، تجربه‌ای جالب‌تر از بازدید را داشته باشند. مسیر پیاده‌روی به طول تقریبی ۱۲۰۰ متر در پارک تعبیه شده است و دریاچه‌ای به وسعت حدودا دو هزار متر مربع و رودخانه ای در میان بوستان قرار دارد. از دیگر امکانات بوستان مینیاتوری مشهد می‌توان به پیست مسابقات ماشین کنترلی، زمین بازی کودکان، سکوی اجرای مراسم، پارکینگ و سرویس بهداشتی اشاره کرد.

علاوه بر این‌ها بوستان مینیاتوری مشهد فضایی بزرگ و آرام در ابعادی ۸ هکتاری است و شما می‌توانید علاوه بر مشاهده‌ی نمادهای فرهنگی و نقاط مختلف کشور، پیاده‌روی آرام بخشی نیز با اعضای خانواده‌ی خود داشته باشید.

بوستان مینیاتوری مشهد
بوستان مینیاتوری مشهد

چطور به پارک مینباتوری مشهد برویم ؟

بوستان میناتوری مشهد در بلوار الهیه مشهد، بولوار سجادیه، نبش سجادیه ۲۶ قرار دارد و از تقاطع بلوار‌های سجادیه و اقدسیه به‌ راحتی قابل دسترسی است. اگر با خودروی شخصی سفر نکرده اید و تمایل دارید با هزینه بسیار کمی به بوستان مینیاتوری مشهد بروید، از طریق اتوبوس به پایانه الهیه بروید ولی در صورت سفر با خودروی شخصی از طریق بزرگراه آیت الله رفسنجانی به بلوار سجادیه بروید و از آنجا تابلوی پارک مینیاتور را دنبال کنید.

آدرس: مشهد،بزرگراه میثاق، بلوار سجادیه، بوستان مینیاتوری

ساعت کاری: همه روزه از ساعت 10:00 الی 18:00

هزینه ورودی: در بهار 1399، هزینه بلیط ورودی بوستان مینیاتوری مشهد معادل 10 هزار تومان بوده است.

شماره تماس: 051-35244220

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨