برج گالاتا در استانبول
برج گالاتا در استانبول

آشنایی با برج گالاتا در استانبول | Galata Tower In Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

برج گالاتا در استانبول | یادگاری از قرون وسطی

در این مقاله از معرفی جاهای دیدنی استانبول درباره یکی از تاریخی ترین مکان های دیدنی استانبول به نام برج گالاتا که باز مانده دوران قرون وسطی است سخن خواهیم گفت پس اگر قصد سفر به شهر زیبای استانبول را دارید تا آخر این مقاله با تاپ توریست همراه باشید

برج گالاتا در استانبول

مختصری درباره شهر استانبول بدانید :

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شهر شاد و سر زنده استانبول بزرگ‌ ترین شهر کشور ترکیه و مرکز فرهنگی و اقتصادی این کشور است. این شهر در کنار تنگه بسفر و دریای مرمره قرار دارد. تنگهٔ بسفر دو قارهٔ آسیا و اروپا را جدا می‌کند و استانبول تنها شهر بزرگ جهان است که در دو قاره قرار دارد. بندر طبیعی شاخ طلایی یا خلیج (استانبول) در این شهر واقع شده است. شهر استانبول در سال 2010 به عنوان پایتخت فرهنگی اورپا انتخاب شده است و از لحاظ جذب تعداد گردشگران خارجی سومین شهر توریستی جهان بشمار می رود که سالانه تعداد زیادی از ایرانیان برای تفریح و خوش گذرانی به این شهر سفر می کنند . استانبول شهری نسبتاً مرطوب بوده و دارای میانگین رطوبتی بالا در سال است. پیشنهاد می‌شود در پاییز، زمستان و بهار، به همراه خود چتر داشته باشید.

برج گالاتا در استانبول | Galata Kulesi

برج گالاتا در سال 1348 با ارتفاع 62 متر بنا شده است که در هنگام غروب آفتاب از بالای این برج منظره زیبائی از تنگه بسفر مشاهده خواهید کرد. از جاذبه های طراف این برج زیبا می توان به خیابان استقلال , رستورانها و کلوپهای شبانه نزدیک به این محل هم دیدن کرده و لذت ببرید.این برج در قسمت ورودی خلیج استانبول قرار دارد. علیرغم اینکه این برج در قرن دوازدهم ساخته شده اما ساختمان کنونی آن متعلق به قرن ۱۸ میلادی می‌باشد. منطقه گالاتا به عنوان شلوغ ترین منطقه در استانبول شناخته شده است . برج گالاتا به عنوان نماد شهر زیبای استانبول نیز شناخته می شود که در مغازه های اطراف این برج میتوانید به عنوان یادگاری یکی از مجسمه های این برج زیبا را خریداری کنید.

برج گالاتا در استانبول

نا گفته نماند که این برج تا سال 1749 به عنوان بلندترین ساختمان در شهر استانبول بوده و همچنین در داخل برج گالاتا رستورانهای وجود دارد که همراه صرف غذا میتوانید از منظره اطراف این برج نیز لذت ببرید

اغلب افرادی که به برج گالاتا می روند می خواهند مناظر اطراف را تماشا کنند، به همین خاطر یک طبقه بر فراز برج را تنها به تماشای اطراف اختصاص داده اند. شما با تهیه بلیت ورودی می توانید به این طبقه بروید و از دید همه جانبه برج استفاده کنید.

در این قسمت می توانید با آرامش خیال به صدای مرغان دریایی گوش فرا دهید و حتا در ساعت های خلوت به آن ها غذا تعارف کنید. از روی این برج به راحتی پل طویل و آهنین گالاتا را هم خواهید دید که در آینده به صورت اختصاصی به آن سفر خواهیم کرد.

علاوه بر دریای مرمره، فضای سبز و خانه های قدیمی محله، گنبد و گلدسته های مساجد متعددی را نیز  خواهید دید که منظره فوق العاده ای را ساخته اند. اگر به دیدن برج گالاتا رفتید حتما دوربین عکاسی همراه داشته باشید زیرا اینجا از بهترین مکان ها برای عکاسی در ترکیه است.

برج گالاتا در استانبول

برج گالاتا کجاست ؟

این برج در انتهای خیابان معروف استقلال قرار دارد و دسترسی به عنوان خیلی راحت است.

هزینه بازدید از برج گالاتا

برای بزرگسالان: 25.5 لیر ترکیه (معادل 48,250 تومان)

برای کودکان: 12 لیر ترکیه (معادل 22,710 تومان)

ساعت های بازدید:

9:00- 20:30

رستوران از بعد از ساعت ۲۰:۳۰ میهمان نمی پذیرد اما اجازه می دهد میهمانانش تا هر ساعتی که بخواهند در برج بمانند.

آدرسترکیه، استانبول، محله برکتزاده، برج گالاتا

 Address: Bereketzade, Galata Kulesi, Beyoğlu, Turkey



 الی گشت    

                تور کیش