آشنایی با بازار بزرگ استانبول ، ترکیه | Istanbul

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بازار بزرگ استانبول

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست شما را با بازار بزرگ استانبول آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این بازار معروف در استانبول ترکیه در ادامه با ما همراه باشید.

بازار بزرگ استانبول (Grand Bazaar) یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین بازارهای سرپوشیده در جهان است. این بازار دارای ۶۰ راه‌رو و بیش از ۳۰۰۰ مغازه بوده و روزانه حدود ۲۵۰هزار تا ۴۰۰هزار بازدیدکننده اعم از توریست‌ها یا ساکنین محلی برای خرید به این بازار مراجعت می‌کنند. بازار بزرگ که به زبان ترکی به آن کاپالی چارشی می گویند، در سال ۱۴۵۵ به دستور سلطان محمد فاتح ساخته شد و در قرن ۱۶ گسترش پیدا کرد. این بازار در منطقه فاتیح واقع شده است.

بازار بزرگ استانبول
بازار بزرگ استانبول

با وجود افزایش روز به روز بازارها و فروشگاه های مدرن و لوکس در ترکیه، هنوز هم این بازار یکی از پر بازدیدترین جاذبه های گردشگری شهر استانبول به شمار می رود. جالب است بدانید که این بازار در سال ۲۰۱۴ با ۹۱ میلیون بازدید کننده، پر بازدید ترین جاذبه ی گردشگری جهان شد. سالانه هزاران مسافری که به این شهر سفر می کنند به این بازار هم سر می زنند و انواعی از سوغاتی ها و صنایع دستی ترکی را خریداری می نمایند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این بازار و کوچه های اطراف آن برای خرید عمده شرایط بسیار خوبی را برای خریداران خود فراهم کرده است و ‏با توجه به اینکه در امتداد مسیر جاذبه های توریستی مهم استانبول از جمله مسجد سلطان احمد و مسجد ایاصوفیه قرار ‏دارد، بازدید کنندگان بسیاری را به خود جلب می کند. ‏

این بازار با اجناس با ارزشش از جمله طلا وجواهرات، سرامیک های رنگ شده با دست، فرش، اجناس گلدوزی شده، ادویه و مغازه های عتیقه فروشی اش مشهور است. در این بازار هر چیزی را از لباس و ظروف مسی زیبا گرفته تا خرما و خوردنی ها و سوغات معروف استانبول می توانید پیدا کنید.

بازار بزرگ استانبول
بازار بزرگ استانبول

باید در اینجا حوصله داشته باشید وقتی بار ها و بارها فروشنده ها از شما تقاضای خرید چیزی را دارند کافی است به راهتان ادامه دهید. اگر چیزی که دوست دارید را پیدا کردید، حتما چونه بزنید، در غیر اینصورت سرتان کلاه می رود. معمولا مغازه دارهای بازار بزرگ استانبول، انتظار دارند شما چانه بزنید و قیمت را کم کنید به همین خاطر در ابتدا قیمت بالایی را به شما می گویند. این که هر قیمتی که فروشنده گفت را تا پنجاه درصد می توانید پایین بیاورید، خیلی طبیعی است.

همچنین گفته می‌شود که سمج‌ترین فروشندگان دنیا در این بازار وجود دارند، به‌طوری که در فروشندگی بسیار مهارت دارند و شما را متقاعد خواهند کرد تا خرید کنید. به این دلیل است که در زمان ورودتان به این بازار باید یک نفس عمیق بکشید، حالت دفاعی به خودتان بگیرید و بعد وارد شوید!

ساعت کاری بازار بزرگ استانبول

بازار بزرگ یکشنبه ها تعطیل است اما روز های دیگر هفته از ساعت 09:00 صبح تا 19:00 بعد از ظهر باز است. هر سال 29 ام اکتبر که بانک ها تعطیل اند، این بازار هم تعطیل است. باید ساعت کار بازار را در جشن ها و اعیاد مذهبی فطر و  قربان، چک کنید (به دلیل اینکه هر سال تاریخ شان با سال قبل فرق می کند).

چطور به بازار بزرگ استانبول برویم؟

نحوه ی رفتن به این بازار با اتوبوس؛

خطوط ‎61B‎، ‏‎90B‎، 97 ‏‏‎‎

نحوه ی دسترسی به این بازار با مترو؛

1- برای رفتن به این مرکز خرید ابتدا باید از میدان تکسیم با خط ‏F1 ‎‏ فونیکولور به کاباتاش برویم. ‏

بازار بزرگ استانبول
بازار بزرگ استانبول

2- پس از خروج از ایستگاه کاباتاش، سوار تراموای خط ‏T1 ‎‏ خواهید شد. و در ایستگاه ‏Beyazit KapaliCarsi ‎‏ ‏پیاده می شوید.‏

3- پس از پیاده شدن از تراموا، بازار بزرگ استانبول (گرند بازار) و ورودی های آن را خواهید دید.

آدرس: Kalpakçilar Caddesi, Sorguçlu Han. No: 22, Kapaliçarsi Yönetimi, Beyazit, Fatih, Istanbul

شماره تماس: 48 12 519 212 90+

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨