آبشار و چشمه آبگرم سردابه ، اردبیل | Ardabil

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار و چشمه آبگرم سردابه

در این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست شما را با آبشار و چشمه آبگرم سردابه در استان اردبیل آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با این چشمه آبگرم در ادامه با ما همراه باشید.

روستای سردابه اردبیل با داشتن آبشار و آب گرم های ناب از روستاهای توریستی کشور به حساب می آید. این منطقه با حدود ۷ دهنه چشمه آب معدنی گرم و آبدرمانی جدیدالاحداث منطبق با استانداردهای روز دنیا و آبشار ۳۰ متری دیدنی در منطقه ییلاقی حوالی آن از مناطق گردشگری محسوب میشود.

آبشار و چشمه آبگرم سردابه در ۲۸ کیلومتری غرب شهرستان اردبیل، در منطقه سردابه قرار گرفته است. آبشار ۲۰ متر ارتفاع دارد و چشمه آب‌ گرم در نزدیکی آن واقع شده است. دمای آبشار در حدود ۳۵ درجه سانتی‌گراد برآورد می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ارتفاع چشمه از سطح دریا ۱۸۴۰ متر است و چشمه در روی دامنه قرار دارد. ظاهر آب شفاف، کمی ترش مزه و بیرنگ می‌باشد. از کاتیون‌های آن سدیم و کلسیم و از آنیون‌های آن سولفات و بی کربنات است. آب چشمه برای بیماری‌های یرقان و زردی خاصیت درمانی دارد و در نزد مردم “قیه سو” نام دارد که به معنای دوای زردی است.

آب آبشار از چندین چشمه موجود در بلندای آبشار تامین می شود و در فصول بهار و زمستان به سبب افزایش بارندگی و جاری شدن آب های سطحی آب آبشار نیز افزایش پیدا کرده و مناظر چشم نوازی را به نمایش می گذارد.

آبشار و چشمه آبگرم سردابه
آبشار و چشمه آبگرم سردابه

در اطراف آبشار، گیاهانی مانند خزه، سرخس و دیگر گیاهان آبزی دیواره‌های سنگی را پوشانده‌اند و پایین تر از آن محلی برای استراحت تعبیه کرده‌اند. آبشار سردابه اردبیل یکی از زیباترین آبشارهای کشور است که در دامنه های شرقی کوه سبلان واقع شده است. فضای سبز طبیعت زیبای کنار آب گرم های سردابه نیز در نوع خود بی نظیر است و زیبایی مناطق گردشگری سردابه را دو چندان کرده است.

این منطقه تفرجگاهی بسیار دلپذیر برای مسافران و گردشگران و همچنین مردم استان می باشد. آبشار سردابه که از زیبایی منحصر بفردی برخوردار است و همچنین آبگرم معدنی سردابه که خاصیت درمانی دارد همه ساله پذیرای هزاران گردشگر و توریست بومی و غیر بومی است.

آبشار و چشمه آبگرم سردابه
آبشار و چشمه آبگرم سردابه

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨