آبشار آوتاف (چشمه گوش) پلدختر ، لرستان | Pol-e Dokhtar

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

آبشار آوتاف پلدختر

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره آبشار آوتاف پلدختر صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با این آبشار زیبا در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از طبیعت های زیبای این استان آبشار آوتاف پلدختر است.

آبشار آبتاف (به لری آوتاف) یا چشمه گوش یکی از آبشارهای فصلی لرستان در ۲ کیلومتری شمال شهر پلدختر است. این آبشار بر سر راه پلدختر به خرم‌آباد قرار دارد و از طریق جاده ای فرعی به طول ۴۰۰ متر قابل دسترسی است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


آبشار آبتاف دارای دو آبگیر در بالا می‌باشد که در فصل بارندگی پس از پر شدن از آب به آبگیری که در پایین قرار دارد، سرازیر می‌شود و پس از طی مسافت ۵۰۰ متر به رودخانه کشکان می‌پیوندد.

این آبشار فصلی زیبا در دل کوه برای پیک نیک محیط مناسبی دارد پس اگر خانوادگی قصد سفر به استان لرستان و شهر زیبای پلدختر را داشته باشید، بازدید از این آبشار زیبا و وقت گذراندن در کنار آن را به شما پیشنهاد می کنیم.

آبشار آوتاف پلدختر
آبشار آوتاف پلدختر

ویدئو آبشار زیبای آوتاف

 

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨