طبیعت زیبای تالاب ازگن دورود ، لرستان | Dorud

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

تالاب ازگن دورود

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست درباره تالاب ازگن دورود صحبت خواهیم کرد. برای آشنایی با طبیعت زیبای این تالاب در استان لرستان در ادامه با ما همراه باشید.

استان لرستان یکی از استان های بسیار زیباست که طبیعت بکر آن و مکان های طبیعی این استان باعث شده است که اسم و آوازه آن به عنوان استانی سرسبز و زیبا سر زبان ها باشد و هر ساله گردشگران زیادی به سمت آن جذب می شوند. یکی از جاهای دیدنی این استان تالاب ازگن دورود است.

تالاب ازگن دورود که به تالاب قارون نیز شناخته می‌شود، یکی از تالاب‌های استان لرستان است که در دامنه کوه پریز و کوه قارون در ۲۵ کیلومتری شهر دورود قرار گرفته ‌است. تالابی که از چشم هیچ طبیعت گرد و کوهنوردی در این استان و شهرستان پنهان نمانده است. این تالاب فصلی است و عموما تا اواخر بهار آب دارد و پس از آن خشک می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


تالاب ازگن دورود
تالاب ازگن دورود

تالاب ازگن از طریق جمع شدن آب باران یا ذوب شدن برف‌ها در دامنه کوه قارون شکل گرفته و چشم‌انداز زیبایی را به‌وجود آورده ‌است. آبشار آبگرمه نیز با فاصله زمانی ۳۰ دقیقه و قله قارون با ارتفاع ۲۲۰۰ متر از دیگر جاذبه های این منطقه هستند.

پوشش گیاهی و جانوری

گونه‌های گیاهی منطقه شامل نرگس، زنبق، میخک وحشی، نعناع و پونه است. گیاه گندمین در این منطقه زیاد است که برای عکاسی صحنه‌های نابی را به وجود می‌آورد. گونه‌های جانوری منطقه شامل خرس قهوه‌ای، پلنگ، گرگ، گراز، بز کوهی و اسب وحشی است.

بهترین فصل سفر

بهترین زمان بازدید از این تالاب اوایل فروردین تا اوایل خرداد است و پس از آن تالاب ازگن خشک می شود. به خاطر آب زلال و شیرین این تالاب، در فصل بهار اسب‌های وحشی به این تالاب جذب می‌شوند و زیبایی تالاب با حضورشان هزاران برابر می‌شود.

تالاب ازگن دورود
تالاب ازگن دورود

همه طبیعت منحصر بفرد این منطقه شما را مجذوب خود خواهد کرد. با رسیدن به روستای کوچک گورکش با خانه‌های کاهگلی، آرزوی زندگی در این منطقه را در دل خواهید پروراند. هر بیننده‌ای با دیدن این سرزمین روح خود را در این مکان جا خواهد گذاشت. سفر به سرزمین آبشارها پیشنهادی خیال انگیز خواهد بود، پس بار سفر ببنیدید و این جادوگر طبیعی را از نزدیک نظاره‌گر باشید.

دسترسی

برای رفتن به این منطقه زیبا کافیست به شهر دورود آمده و از آنجا در مسیر خط آهن به سمت جنوب و در جاده پیرعبدالله حرکت نماید. بعد از طی مسیر حدودا یک ساعتی و اتمام جاده آسفالتی وارد جاده خاکی شده و ادامه مسیر را با پیاده رویی 35 دقیقه ایی چشم اندازی زیبا از تالاب ازگن را مشاهده خواهید نمود.

در مسیر رسیدن به این تالاب، پریز کوه صلابتش را به رخ می کشد و هر گردشگری مسخ زیبایی حیرت انگیز کوههای مخملی بکر و دست نخورده دورود پایتخت طبیعت ایران می شود. در ادامه تصاویر بیشتر و فیلمی بسیار زیبا از تالاب ازگن را ببینید. (عکس ها از احمد مصطفی پور)

تالاب ازگن دورود
تالاب ازگن دورود

تالاب ازگن دورود
تالاب ازگن دورود

ویدئو تالاب زیبای ازگن

 

آدرس: ایران، استان لرستان، دورود، روستای گورکش

مقالات گردشگری بیشتر بخوانید:



 الی گشت    

                تور کیش


 

دنیا جای بزرگی است ، برای اینکه فقط یک جا بمونی ✨