کافه عینک ارثیه
کافه عینک ارثیه

کافه عینک ارثیه ، کافه ای نوستالژی در قزوین

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کافه عینک ارثیه

در این مطلب از مجله گردشگری تاپ توریست شما را با کافه عینک ارثیه ، کافه ای نوستالژی در قزوین آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

کافه عینک ارثیه (Ersie Optic Café) در حجره هایی در داخل سرای قیصریه از مجموعه کاروان سرای سعدالسلطنه شهر قزوین واقع شده است. این کافه علیرغم اینکه چند سالی از تاسیس آن گذشته است محبوبیت زیادی در بین گردشگران ایرانی و خارجی در کافه های قزوین داشته است.

کافه عینک ارثیه

در واقع کافه عینک ارثیه در حال حاضر جز کافه‌های زیبای شهر قزوین است. این کافه در گذشته عینک‌ فروشی بوده است. صاحب جدید در یک ایده جالب و خلاق، عینک‌فروشی قدیم اجدادش را به يك كافه سنتي تبدیل کرده است. برای حفظ نام شغل اجدادشان نام عينك در نام اين مكان آمده است. همچنین براي حفظ وسایل به ارث رسیده، اين وسايل در تزیین کافه به كار رفته است.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


هدف از دکوراسیون کافه با عینک‌ها این بوده است، که نام خانوادگی این خانواده، به عنوان اولین عینک‌ساز در شهر قزوین در ذهن‌ها باقی بماند. کافه عینک ارثیه، اولین نوع براساس این طراحی در ایران است. فضا، دکور جذاب، محيط نوستالژی و کیفیت محصولات غذایی از دلایلی است که کافه عینک ارثیه  را در میان گردشگران، مسافران و مردم قزوین محبوب نموده است.

کافه عینک ارثیه

معماری خاص کافه ارثیه عینک

سقف این کافه پنجاه شاه نشیین ارثیه تماما نقاشی از بازار سعدالسلطنه می باشد. که سه ماه زمان برده است و همه ی شخصیت های آن عینک به صورت دارند. در این قسمت گچبری ها و آیینه کاری های زیادی به کار رفته است و چهره افراد موثر در زمان خود به ویژه باقر خان سعدالسلطنه در طاقی این کافه کشیده شده است.

دکوراسیون کافه عینک ارثیه منحصربه ‌فرد است. مدت زمان طراحی داخلی این کافه، ۴ ماه طول کشیده است. در دکوراسیون داخلی این مکان، رنگ‌های غالب قهوه‌ای و قرمز است. کافه عینک ارثیه مساحت در حدود ۱۴۰ متر مربع دارد. این کافه دارای دو سالن پذیرایی است، ظرفیت کل این مکان ۲۵ نفر است.

کافه عینک ارثیه

این کافه با اثاث و وسایل قدیمی و عتیقه مانند کلکسیونی زیبا از عینک‌ها، لوازم چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی قدیمی، انواع رادیو، تلویزیون و تلفن‌های قدیمی، انواع چراغ‌های نفتی، ساعت‌های قدیمی، قاب‌عکس‌های قدیمی و خانوادگی، پوسترهای زیبای سیاه و سفید، فرش قدیمی، صندلی‌های چوبی و انواع صندلی لهستانی تزئین شده است.

پیانو موجود در این مکان ۱۳۰ سال قدمت دارد. این پیانو ساخته شده‌ی یک شرکت آمریکایی است. این شرکت از هر پیانو، یک مدل بیشتر نمی‌‌ساخت. این مدل پیانو فقط در ایران درکافه‌ی ارثیه موجود است. شرکت سازنده‌ی این پیانوها در سال ۱۹۹۰ در اثر آتش‌سوزی بسته شد.

کافه عینک ارثیه

منوی کافه عینک ارثیه

منو کافه ارثیه همانند دکوراسيون داخلي آن، فقط ایرانی و سنتی نیست. منو این کافه ترکیبی از نوشیدنی‌ها سرد و گرم، دمنوش‌های گیاهی ایرانی و شربت‌های دلپذیر ایرانی همراه با دسر و کیک‌های مدرن و سنتی سایر کشورها است. از نوشیدنی‌هاي گرم آن مي‌توان به قهوه‌ي ايتاليايي و انواع چاي‌هاي ايراني نيز اشاره نمود. در منو این کافه، کیک ارثیه مخصوص وجود دارد، که به تعداد ده عدد در روز سرو می‌شود.

منو کافه ارثیه روی پارچه چاپ شده است. حاشیه‌های آن با پارچه‌اي گلدار قاب گرفته شده است. تا حاضر شدن سفارش غذا یا نوشیدنی، عینک‌هایی برای گرفتن عکس و سرگرمی به مشتری‌ها داده می‌شود. دسر‌ها و نوشیدنی‌ها در این مکان با ظروف قدیمی و خاطره‌ انگیز سرو شود. موسيقي سنتي بسيار ملايم در اين كافه شنيده مي‌شود كه با محيط خاطره‌انگيز آن، خاطره‌ها زنده مي‌شود.

کافه عینک ارثیه

دسترسی

  • آدرس کافه : ایران، قزوین، سعدالسلطنه، سراي قيصريه، حجره ٤٦
  • تلفن :  9365047376
  • ساعت کار کافه : 9:30-22


 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)