قوانین هتل‌ های ایران

آشنایی با قوانین هتل‌ های ایران

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

قوانین هتل‌ های ایران

آشنایی با قوانین هتل‌ ها به شما کمک می‌کند که برای رزرو هتل و مدت اقامت‌ تان در آن آگاه‌تر عمل کنید و دردسری برایتان پیش نیاید. قوانین هتل‌ های ایرانی را می‌دانید؟

با قوانین هتل برای رزرو و اقامت آشنا شوید 

اگر تجربه اقامت در هتل‌ های مختلف را نداشته باشید، برای شروع رزرو هتل و راهی‌شدن به آن کمی احساس دلهره و سردرگمی خواهید داشت.

گاهی هم زیاد سفر کرده‌اید اما هربار به‌ خاطر ناآشنایی با قوانین هتل‌ ها دردسرهایی برایتان پیش آمده است. در هر حال، آشنایی با قواعد و قوانین برایتان سودمند است.

قوانین هتل‌ های ایران

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


در ادامه می خواهیم درباره قوانین هتل‌ ها درباره هریک از موارد زیر بیشتر بگوییم:

  • زمان ورودوخروج؛
  • مدارک لازم؛
  • حداقل سن پذیرش؛
  • پذیرش زنان؛
  • پذیرش کودکان؛
  • پذیرش مجردها؛
  • شرایط لغو هتل؛
  • پذیرش مهمان از سوی مسافر.

۱. زمان ورود و خروج 

ساعت تحویل‌ گرفتن اتاق ۱۴ و تحویل‌ دادن آن به پذیرش هم ۱۲ ظهر است. در فاصله این ساعت‌ها نظافت و رسیدگی به اتاق‌ ها از سوی هتل انجام می‌شود.

دانستن ساعت تحویل‌ گرفتن/دادن بسیار مهم است چون اگر پیش از ساعت ۱۴ اتاق رزرو کنید، مجبور به پرداخت نیمی از هزینه یک شب کامل به‌ خاطر آن چندساعت مانده به ساعت ۱۴ می‌شوید.

پس با زودرسیدن به هتل، هزینه‌ای گزاف به خودتان تحمیل نکنید. اگر زودتر رسیدید، در شهر کمی گشت‌وگذار کنید تا زمان پذیرش فرابرسد. اگر از وب سایت رزرو هتل های داخلی کمک بگیرید، به‌موقع می‌توانید اقدام به رزرو هتل کنید و نیاز به پرداخت هزینه‌های اضافی نخواهید داشت.

اگر اتاقتان را دیرتر از ساعت ۱۲ تحویل بدهید، بنا به تأخیر در تحویل باید ۵۰ تا ۱۰۰درصد از هزینه یک شب کامل را بپردازید. با آگاهی از این نکات، نگذارید که هزینه‌های سفرتان بیهوده بالا بروند.

قوانین هتل‌ های ایران

۲. مدارک لازم 

اگر مدارک هویتی‌تان را به‌همراه نداشته باشید در هتل پذیرش نخواهید شد. مدارک لازم برای پذیرش هم این‌ها هستند:

  • اصل شناسنامه و کارت ملی.
  • برای ماندن در اتاقی مشترک با همسر نیاز به ارائه مدارک محرمیت (شناسنامه یا عقدنامه) وجود دارد.
  • زوج‌هایی که ازدواج موقت کرده‌اند هم باید مدارک این ازدواج (صیغه‌نامه) را ارائه کنند.
  • برای ماندن در اتاقی مشترک با فرزندان نیاز به ارائه شناسنامه وجود دارد.

پس از تسویه‌حساب، مدارک را از هتل پس بگیرید. یادتان باشد که هتل حق نگه‌داشتن شناسنامه و مدارک دیگرتان را ندارد.

۳. حداقل سن پذیرش 

برای اقامت در هتل باید به سن قانونی رسیده باشید: ۱۸ سال به‌ بالا. نوجوانان زیر ۱۸ سال نمی‌توانند به‌تنهایی در هتل اقامت کنند. امکان پنهان‌کردن سن حقیقی وجود ندارد چون در هنگام پذیرش، ارائه مدارک هویتی ضروری هستند.

قوانین هتل‌ های ایران

۴. پذیرش زنان 

شاید شما هم درباره نیاز به نامه کتبی اماکن برای پذیرش زنان در هتل شنیده باشید. باید بگوییم که چنین چیزی وجود ندارد و خانم‌ها می‌توانند فقط با ارائه مدارک شناسایی و هویتی‌شان هتل رزرو کنند.

اگر خانم هستید و هتل یا اقامتگاهی از پذیرشتان خودداری کرد، بدانید که خلاف قانون عمل می‌کند و می‌توانید از آن شکایت کنید. این شکایت با پیگیری از راه مراجعه به اتحادیه هتل‌داران یا سازمان میراث فرهنگی مقدور است.

۵. پذیرش کودکان 

اگر کودکی در سفر به‌همراه دارید، حتما از قوانین هر هتل برای پذیرش او آگاه شوید.  در بیشتر هتل‌ها کودکان زیر ۶ سال رایگان پذیرش می‌شوند. بعضی از هتل‌ها هم کودکان زیر این سن را نیم‌بها می‌پذیرند.

باید بدانید که به‌طور کلی، پذیرش کودکان زیر ۲ سال رایگان است. اگر قصد رزرو اینترنتی هتل های داخلی را دارید، حتما قوانین هریک را در سایت یا اپلیکیشن رزرو هتل مرور کنید و ببینید که شرایط رزرو برای کودکان چگونه است.

۶. پذیرش مجردها 

زنان و مردان مجرد هم با ارائه مدارک هویتی می‌توانند در هر هتلی که بخواهند اقامت کنند. اگر قصد سفری تک‌نفره کرده‌اید، با مرور هتل های با کیفیت بالای ایران و کمک‌گرفتن از رزرو اینترنتی برای خودتان اتاقی مناسب بگیرید و از سفری جذاب لذت ببرید.

با رزرو اینترنتی هتل با قیمت مناسب می‌توانید در شهرهای مختلف سفر و اقامت کنید.

۷. شرایط لغو هتل 

یکی از مهم‌ترین نکات در هنگام رزرو اینترنتی یا حضوری هتل‌ ها، آگاهی از شرایط کنسلی هتل است. این نکات را به‌خاطر بسپارید:

  • با لغو هتل، ۱۱ تا ۲۰ روز پیش از اقامت نیاز به پرداخت ۲۰درصد از هزینه یک شب اقامت وجود دارد.
  • با لغو اتاق، ۶ تا ۱۰ روز پیش از اقامت نیاز به پرداخت ۳۰درصد از هزینه یک شب اقامت وجود دارد.
  • اگر ۴۸ ساعت تا ۵ روز پیش از اقامت، اتاق را لغو کنید هم باید ۵۰درصد از هزینه یک شب اقامت را بپردازید.
  • اگر ۴۸ ساعت یا کمتر از فاصله تا روز پذیرش، اتاق را لغو کنید هم باید ۷۰درصد از هزینه یک شب اقامت را بپردازید.

۹. پذیرش مهمان از سوی مسافر 

ملاقات با دوست یا آشنایی در هتل محل اقامت مانعی ندارد. این ملاقات می‌تواند در لابی، محوطه بیرونی، رستوران یا کافی‌ شاپ هتل رقم بخورد. برای راه‌دادن مهمان به اتاق هتل و ماندن نزد مسافر هم مشکلی نیست اما اگر مهمان جنس مخالف مسافر باشد، نیاز به اثبات محرمیت وجود دارد.

با اثبات این ادعا هم هزینه مهمان از مسافر دریافت می‌شود. دقت کنید که همه این‌ ها در شرایطی است که مهمان مسافر قصد اقامت در هتل را داشته باشد. به‌ طور کلی، امکان پذیرش افرادی به‌جز مسافران در اتاق هتل‌ ها وجود ندارد. این موضوع برای تأمین امنیت مسافران و هتل است.

قوانین هتل‌ های ایران

در آخر 

فرقی نمی‌کند که راهی سفری کوتاه‌مدت و نزدیک می‌شوید یا طولانی و دور. در هر حال، اگر با پیچ‌وخم خرید بلیط و رزرو هتل و موضوعاتی مشابه آشنا باشید، تجربه‌های بهتر و خوشایندتری برایتان رقم می‌خورند.

با وجود امکاناتی مانند انواع وب سایت رزرو هتل های داخلی هم مرور قوانین هر هتل و اقامتگاه ساده‌ تر می‌شود و در جریان نکات مهم قرار می‌گیرید. سفر آگاهانه لذت‌ بخش‌تر خواهد بود.



 الی گشت    

                تور کیش