ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در سال 2023

ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در سال 2023

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

کشور کانادا همواره در لیست 10 تا از محبوب ترین مقاصد برتر جهان برای سفر قرار گرفته، به طوریکه در سال 2019 بیش از 32 میلیون نفر به این کشور سفر کردند که آماری بسیار حیرت انگیز است.

به دلایل متعددی، گرفتن ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در سال های اخیر با چالش های فراوانی مواجه بوده است و درصد زیادی از افراد موفق به دریافت این ویزا نمی گردند.

به صورت مختصر به ویزای توریستی کشور کانادا و روش اخذ ویزای کانادا برای ایرانیان در سال 2023 می پردازیم. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری در خصوص این ویزا و همینطور مهاجرت به کانادا کسب کنید، می توانید به وبسایت RoyalApply.com مراجعه کنید.

ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در سال 2023

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


چرا کشور کانادا یکی از 10 کشور برتر برای مسافرت می باشد؟

شاید برایتان جالب باشد بدانید کشور کانادا دومین کشور پهناور در جهان است. این کشور که درست در شمال ایالات متحده قرار دارد جمعیتی کمتر از ایالت کالیفرنیا دارد (در حدود 38 میلیون نفر). وسعت بسیار زیاد این کشور باعث شده که جاذبه های طبیعی بی شماری را در خود جای دهد. از بزرگترین آبشار دنیا گرفته تا یکی از حیرت انگیز ترین پارک های ملی در جهان. از سوی دیگر شهر های بسیار پیشرفته ای همچون تورنتو و ونکوور نیز یکی از مقاصد محبوب افرادی است که به این کشور سفر می کنند. در ادامه، لیستی از بهترین جاذبه های توریستی کشور کانادا آورده شده است.

  • آبشار نیاگارا: شاید همگی ما با نام آبشار نیاگارا آشنا باشیم در حالیکه تعداد کمتری از افراد می دانند که این آبشار در مرز دو کشور کانادا و آمریکا قرار دارد. بزرگترین قسمت این آبشار که به آبشار نعل اسب (Horseshoe) معروف است بیش از 50 متر ارتفاع و 820 متر عرض دارد. اعدادی بسیار حیرت انگیز و خارق العاده که قابل تصور نیستند و تنها با دیدن آن می توان آن را درک کرد.
  • پارک ملی بنک: قدیمی ترین پارک ملی کشور کانادا، تاسیس شده در سال 1885، واقع در رشته کوه های راکی می باشد. با داشتن مساحت6600 کیلومتر مربع، زیستگاه انواع گونه های جانوری مانند خرس های گریزلی، شیر های کوهی و گوزن ها می باشد. مساحت کشور هنگ کنگ 2755 کیلومتر مربع است. یعنی کمتر از نصف پارک ملی بنک!
  • برج سی ان: در سال 1976 میلادی احداث برج سی ان (CN Tower) در شهر زیبای تورنتو پایان یافت. این برج 554 متری به مدت 32 سال، تا سال 2007، بلند ترین برج جهان بود. برج سی ان همواره نماد شهر تورنتو بوده که سالانه بیش از 2 میلیون نفر از آن بازدید می کنند.

ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در سال 2023

انواع ویزاهای توریستی کشور کانادا

به غیر از 13 کشور جهان که شهروندان آن نیاز به اخذ ویزا برای سفر به کشور کانادا را ندارند، افرادی قصد سفر به این کشور را داشته باشند، باید ویزای توریستی کانادا را دریافت کنند.

 ویزای گردشگری کانادا 3 نوع کلی دارد. ویزای سینگل یا یک بار ورود و ویزای مولتی (Multiple) یا چند بار ورود. نوع دیگری از ویزای این کشور که به سوپر ویزای کانادا معروف است نیز وجود دارد که مختص اشخاصی است که فرزندان یا نوه های او شهروند این کشورند. به طور معمول ویزا های توریستی که توسط این کشور صادر می گردند، از نوع چند بار ورود می باشند و تحت شرایط خاص، مثلا  اگر قصدتان برنامه ای با زمان محدود است، ویزای سینگل صادر می گردد.

تعریف کلی ویزای سینگل کانادا

ویزای یکبار ورود کانادا نوعی ویزای توریستی است که به متقاضی اجازه ورود به این کشور را می دهد اما پس از آنکه او از این کشور  خارج شد، دیگر حق بازگشت به کانادا را نداشته و باید برای ورود، مجددا درخواست ویزا بدهد.

مدت زمان ویزای سینگل اینتری

مدت زمان این ویزا بسته به شرایط هر فرد دارد اما حداکثر 90 روز یا 3 ماه می باشد.

هزینه ویزای سینگل

به طور کلی هزینه ی اخذ ویزای توریستی کانادا مبلغ 100 دلار کانادا برای هر نفر بوده و در صورت نیاز به انگشت نگاری فرد، 85 دلار دیگر به آن اضافه می گردد. مجموعا مبلغ 185 دلار کانادا برای اخذ ویزای توریستی کانادا نیاز است و همینطور تفاوت میان هزینه سینگل و مولتیپل وجود ندارد. مدت زمان پردازش ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان حدودا 57 روز می باشد پس اگر قصد برای اولین بار است که قصد سفر به این کشور زیبا را دارید، حتما از حداقل 2 ماه پیش از تاریخ سفرتان اقدام کنید.

تعریف ویزای مولتی کانادا

بر خلاف ویزای سینگل، اعتبار این ویزا پس از خروج شما از این کشور تمام نمی شود و شما می توانید هر چند بار بخواهید از کشور خارج شده و بدون نیاز به اخذ ویزا، تنها با خرید بلیط هواپیما به این کشور باز گردید و هیچ گونه محدودیتی برای تعداد دفعات ورود و خروج شما وجود ندارد.

مدت زمان ویزای مولتی

ویزای مولتی کانادا به صورت 10 ساله صادر می گردد اما چون پاسپورتهای ایرانی تنها 5 سال اعتبار دارند، مدت زمان ویزا به 5 سال تبدیل می گردد و به همین دلیل به ویزای مولتی 5 ساله کانادا مشهور است. این بدین معناست که اگر شما امروز این ویزا را اخذ کردید، تا 5 سال آینده یعنی سال 2028 می توانید بدون محدودیت به این کشور سفر کنید. تنها نکته این ویزا آن است که شما نمی توانید بیش از 6 ماه متوالی در کانادا اقامت داشته باشید، یعنی پس از 6 ماه باید حداقل یکبار از کانادا، حتی برای چند ساعت، خارج شده و دوباره به آن کشور برگردید.

هزینه ویزای مولتی 5 ساله کانادا

هزینه ی این ویزا نیز همانند ویزای توریستی سینگل می باشد و همان 185 دلار کانادا، با احتساب هزینه انگشت نگاری، می باشد.

نکات ویزای مولتی

این ویزا از نوع ویزای توریستی می باشد و این بدین معناست که شما برای مقاصد توریستی و گردشگری به این کشور سفر کرده اید به همین دلیل شما اجازه کار، تحصیل و خدمات درمانی رایگان را در این کشور نخواهید داشت. همینطور این ویزا به اقامت دائم یا شهروندی منجر نخواهد شد. اما یک راه برای ایرانیان وجود دارد.

ویزای توریستی کانادا برای ایرانیان در سال 2023

ویزای توریستی کانادا و خبری خوب برای ایرانیان

طبق خبری که در وبسایت اداره مهاجرت کانادا منتشر شد، از تاریخ 10 اسفند 1401، ایرانیانی که با اقامت موقت مانند ویزای توریستی داخل کانادا حضور دارند، می توانند بدون هزینه و بدون خارج شدن از این کشور، نوع اقامت خود را تغییر دهند. حتی در صورتیکه ویزای آن ها منقضی شده باشد، می توانند آن را تمدید کنید.

برای مثال شما می توانید با ویزای توریستی خود به کانادا سفر کنید و در آنجا با یافتن پیشنهاد شغلی مورد نظر خود، ویزای خود را به اقامت کاری تبدیل کرده و شرایط را برای اخذ اقامت دائم این کشور مهیا سازید.

گفتنی است که این شرایط خاص که در حال حاضر تنها برای ایرانیان و چند ملیت دیگر وجود دارد، به صورت موقت می باشد.

تعریف سوپر ویزای کانادا

 سوپر ویزای کانادا نوعی دیگر از ویزاهای توریستی بوده که مخصوص افرادی است که فرزندان و یا نوه هایشان شهروند و یا مقیم دائم کشور کانادا می باشند.

مدت زمان این ویزا نیز مانند ویزای مولتی 10 ساله بوده که با توجه به گذرنامه های ایرانی به 5 سال تبدیل می گردد. تفاوت اصلی این ویزا با ویزای مولتی، توانایی حضور متوالی در این کشور را به مدت 2 سال است. شما می توانید با هر بار ورودتان، به مدت 2 سال در کنار فزرندان و نوه هایتان زندگی کنید.

 داشتن دعوت نامه رسمی فرزند یا نوه ی بالا 18 سال امری ضروری بوده و همینطور فرد دعوت کننده باید درآمد حداقلی ماهانه 2250 دلار داشته باشد.

شرایط اخذ ویزای گردشگری کانادا

هر فرد متقاضی دریافت ویزای توریستی کشور کانادا نیازمند آن است که شرایطی که توسط سفارت کانادا تعیین شده است را دارا باشد و در صورت نداشتن حتی یکی از شرایط آن ریجکت خواهد شد.

شرایطی چون داشتن پاسپورت، سلامت جسمی و ذهنی، گواهی عدم سوء پیشینه از مواردی است که تقریبا تمامی متقاضیان دارا می باشند. اما یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار بر ریجت نشدن پرونده ها مخصوصا برای ایرانیان، ارائه تمکن مالی مناسب می باشد.

تمکن مالی به منظور آن است که دولت کانادا از توانایی شما در برای پرداخت هزینه های اقامت و گردشگری تان اطمینان حاصل کند. تمکن مالی مورد نیاز برای یک نفر مبلغ 13757 دلار و برای یک خانواده 3 نفری 21055 دلار می باشد.

 این میزان تمکن مبلغی است که برای هزینه تقریبی 6 ماه اقامت شما در این کشور نیاز است. لازم به ذکر است که این مبلغ باید به صورت نقدی و در حساب بانکی شما وجود داشته باشد داشتن اموال دیگر مانند املاک و مستغلات ملاک صلاحیت نمی باشد.

دلایل عمده ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

  • نداشتن تاریخچه سفر: Travel History یا تاریخچه سفر به معنای آن است که فرد متقاضی طی 10 سال گذشته چه سفر های خارجی را انجام داده است. داشتن ویزا های کشور هایی چون آمریکا، ژاپن، شینگن و … می تواند شانس تاثیر بسیار زیادی در ویزا شدن شما داشته باشد.
  • نداشتن تمکن مالی: اگر تمکن مالی فرد متقاضی پایین تر از مبلغ تعیین شده سفارت کانادا باشد، به احتمال بسیار بالا ریجکت خواهد شد.
  • داشتن سوء پیشینه و سوابق کیفری
  • قانع نشدن افیسر پرونده شما از خروج به موقع متقاضی: اگر شما شواهدی کافی دال بر اینکه پس از اتمام ویزایتان قصد بازگشت به کشورتان را دارید را ارائه ندهید، احتمال آنکه افیسر پرونده شما آن را ریجکت کند نیز وجود دارد.

پروسه دریافت ویزا

اگر شما قصد دریافت ویزای کانادا را دارید دو راه پیش رو دارید 1) می توانید خودتان اقدام کنید 2) از طریق وکیل مهاجرتی. شما پس از آنکه مدارک خود را توسط دفاتر ترجمه رسمی ترجمه کردید و مهر های وزارت امور خارجه و دادگستری را اخذ کردید، نحوه ی درخواست ویزای خود را که، به دو صورت آنلاین و یا مکتوب می باشد، انتخاب می کنید. در روش آنلاین، شما به وبسایت  Canada.ca مراجعه کرده و اکانت می سازید. پس از آپلود مدارک خود و پرداخت هزینه ویزا، شما به یکی از مراکز درخواست ویزای توریستی برای انجام پروسه انگشت نگاری (Biometric) دعوت خواهید شد. در صورت صدور ویزایتان، شما با مراجعه و تحویل پاسپورتتان به یکی از دفاتر وک کانادا (VAC)، درخواست پیکاپ ویزایتان را می دهید. پس از گذشت 3 تا 5 روز پاسپورتتان به همراه ویزا برایتان ارسال می گردد. همچنین شما می توانید با مراجعه به موسسات مهاجرتی، فرآیند اخذ ویزای توریستی خود را در کوتاه ترین زمان ممکن و کمترین ریسک ریجکتی شروع کنید.

ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

متقاضیانی که واجد الشرایط اخذ ویزای توریستی این کشور نباشند درخواستشان رد خواهد شد. به این پروسه ریجکت شدن ویزا می گویند. رد شدن یک فرد در دو زمان تصمیم گیری می شود: 1) پس از چک شدن مدارک و درخواست مکتوب متقاضی بدون انجام مصاحبه حضوری 2) در پایان مصاحبه. لازم به ذکر است که در سال 2018 بیش از 90% درخواست های ایرانیان برای دریافت ویزای توریستی کانادا رد شده بود. یکی از راه های پیشگیری از ریجکت شدن ویزا، مشاوره و کمک گرفتن از موسساتی است که به صورت تخصصی خدماتی از این قبیل را ارائه می دهند.

سخن پایانی

در این مقاله تلاش شد گزارشی از شرایط کنونی ویزای توریستی کانادا و موقعیت جدید به وجود آمده برای ایرنیان در سال 2023، ارائه داده شود. اخذ ویزای توریستی کانادا که یک ویزای موقتی و مدت دار است، فرآیندی پیچیده و دشوار می باشد، زیرا متقاضیان باید بتواند با مدارک و شواهدی که از خود ارائه می دهند، افیسر پروندشان را متقاعد کنند که پس از اتمام ویزایشان، قصد بازگشت به کشور خود را دارند، در غیر این صورت به راحتی رد خواهند شد. شما می توانید برای افزایش شانس خود در اخذ ویزای توریستی کشور کانادا و کلیه امور مهاجرتی و گردشگری، به کارشناسان و وکلان موسسه مهاجرتی رویال اپلای مراجعه نمایید.

با کارشناسان و وکلای با تجربه مقیم کانادا و آمریکا شرکت مهاجرتی رویال اپلای همراه باشید.

شرکت مهاجرتی رویال اپلای

تلفن های  تماس: ۲۲۴۰۹۱۹۱-۲۲۴۰۸۱۸۱-۲۲۴۰۷۱۷۱



 الی گشت    

                تور کیش