مهاجرت کاری به کانادا

چطور امتیازتان را برای مهاجرت کاری به کانادا افزایش دهید؟

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

یکی از پیشرفته‌ ترین سیستم‌های مهاجرتی در دنیا، متعلق به برنامه اکپرس اینتری کانادا است. این برنامه که برای مهاجرت کاری به کانادا و در سال 2015 راه‌اندازی شد، منجر به هماهنگی نیاز بازار کار با مهارت‌های مهاجران می‎‌شود. در برنامه اکسپرس اینتری کانادا، نامزدهای مهاجرتی باید تحت یک سیستم امتیازدهی جامع (CRS)، شانس خود را برای پذیرش درخواست‌شان بالا ببرند. متقاضیان با بالاترین امتیاز، از طرف دولت فدرال برای درخواست اقامت دعوتنامه دریافت می‌کنند.

مهاجرت به یک کشور خارجی برای کار و زندگی، یک روند سخت و پیچیده است. به خصوص زمانی که کشور مبدأ از قوانین و شرایط خاصی برای پذیرش شما برخوردار باشد. روند کسب امتیاز در برنامه اکسپرس اینتری کانادا نیز از جمله این برنامه‌های مهاجرتی سخت و پراسترس است. اما در ادامه، با توضیح بیشتر برای آشنایی با این روند، نکاتی را به شما خواهیم گرفت تا ببینید چطور امتیازتان را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهید.

مهاجرت کاری به کانادا

سیستم امتیازدهی به چه شکل است؟

این سیستم (CRS)، بر اساس اطلاعات موجود در فرم‌های درخواست متقاضی به او امتیاز می‌دهد. این امتیازدهی، متقاضیان مهاجرت کاری را براساس فاکتورهایی که از قبل تعیین شده، رتبه‌بندی می‌کنند.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


یکی از ویژگی‌های جدید سیستم CRS این است که متقاضی حتی در حین مدت انتظار برای اکسپرس اینتری و بدون ارائه درخواست جدید، می‌تواند امتیازات خود را ارتقا دهد. فاکتورهای اساسی که امتیازات براساس آن داده می‌شود، به شکل زیر است:

  • مهارت و تجربه کاری
  • تحصیلات
  • شرایط سنی
  • تسلط کافی به زبان انگلیسی یا فرانسوی
  • تسلط مهارت زبانی همسر یا پارتنر متقاضی
  • داشتن یک پیشنهاد شغلی (جاب آفر) با پشتیبانی بازار کار
  • داشتن پشتیبانی یک برنامه استانی برای اقامت (Provincial nomination)

نحوه امتیاز بندی فاکتورهای مختلف

به طور کلی، حداقل امتیاز لازم برای پذیرش و اقدام برای مهاجرت کاری به این کشور از طریق اکسپرس اینتری، 1200 امتیاز است. هرچه امتیاز متقاضی بالاتر باشد، شانس او برای دریافت دعوتنامه نیز افزایش پیدا می‌کند. برای کسب اطلاع از نحوه دقیق امتیازدهی، می‌توانید در وب سایت https://parsicanada.com/ جزئیات بیشتر را مطالعه کنید.

می‌توان گفت که حدود 600 نمره از این امتیازات، براساس اطلاعات شخصی فرد متقاضی محاسبه شده و 600 امتیاز باقی‌مانده، به امتیاز داشتن نامزدی استانی (Provincial nomination) مربوط می‌شود. برخی از فاکتورها و امتیازات مربوط به آن را در جدول زیر می‌بینید.

مهاجرت کاری به کانادا

5 نکته برای افزایش امتیاز مهاجرت کاری به کانادا

اگر قصد دارید از طرق اکسپرس اینتری به کانادا بروید، باید سعی کنید امتیاز خود را برای دریافت دعوتنامه بالا ببرید. نکات زیر، به شما برای افزایش امتیازتان کمک می‌کند.

1. کسب تجربه کاری بیشتر در زمینه تخصص

این یکی از ساده‌ترین راه‌های افزایش شانس مهاجرت به کانادا است. مثلاً اگر در حال حاضر کمتر از 2 سال سابقه کار در حوزه کاری خود را دارید، باید به فکر ادامه کار و افزای سابقه و تجربه خود باشید. داشتن تجربه کاری بیشتر به خودی خود منجر به بالا بردن امتیاز در معیارهای شخصی شما نمی‌شود، اما در افزایش امتیاز معیارهای ترکیبی کاملاً مؤثر است.

همچنین لازم است بدانید که اگر در حال حاضر با مجوز در کانادا کار می‌کنید، داشتن سابقه بیشتر منجر به امتیاز بیشتری برای شما خواهد شد. پس چنانچه در حین درخواست و اقدام در حال کار هستید، باید در فرم‌های مربوطه تداوم اشتغال را ذکر کنید.

2. درخواست از طریق برنامه‌های نامزد استانی

این گزینه، شانس شما در دریافت دعوتنامه را حدود 50 درصد افزایش می‌دهد. چنانچه بتوانید از طریق برنامه‌های استانی (PNP) برای مهاجرت کاری اقدام کنید، 600 امتیاز به CRS خود اضافه کرده‌اید. علاوه بر این، هنگامی که از طرف یکی از استان‌ها انتخاب شوید، برای رفتن به آنجا پشتیبانی خواهید شد.

تخصیص امتیاز بالا برای PNP همچنین به استان‌های مختلف کانادا این امکان را می‌دهد تا در میان افراد ماهر و جویای کار در کانادا، نیروی کار مورد نیاز و متناسب با بازار کار خود را پیدا کنند. متقاضیان انتخاب شده توسط استان‌ها، درخواست اقامت دائم خود را ارسال کرده و تحت این برنامه‌های استانی، به کانادا می‌شوند.

3. تکمیل دوره برنامه‌های آموزشی دیگر

اگر در هر زمینه دیگری علاوه بر حیطه تخصصی خود، آموزش دیده و مهارت کسب کنید، به راحتی می‌توانید امتیاز CRS خود را افزایش دهید. کسب مهارت‌های جدید نه تنها برای افزایش امتیازات CRS مهم است؛ بلکه در رتبه‌بندی قابلیت انتقال مهارت نیز می‌تواند تا حداکثر 100 امتیاز بیشتر برای شما داشته باشد.

4. اخذ جاب آفر

یکی از راه‌های اصلی مهاجرت کاری اخذ جاب آفر است. جاب آفر کانادا همان پیشنهاد شغلی است که از سمت یک کارفرمای مورد تایید برای کار در کانادا به متقاضی داده می‌شود. داشتن جاب آفر از یک کارفرمای کانادایی می‌تواند 50 امتیاز CRS را برای شما داشته باشد. البته قبل از هر چیز باید دقت داشته باشید که پیشنهاد شغلی که دریافت می‌کنید، باید شرایط اصلی را که در برنامه‌های مهاجرتی ذکر شده، داشته باشد.

5. افزایش امتیاز CRS از طریق همسر یا پارتنر

اگر می‌خواهید به همراه همسر یا پارتنر خود به کانادا مهاجرت کنید، لازم است بدانید که شرایط همسرتان نیز می‌تواند برای افزایش امتیاز CRS شما مفید باشد. به عنوان مثال، مهارت‌های زبانی همسر یا پارتنر 20 امتیاز، و میزان تحصیلات و سابقه کاری او می‌تواند 10 امتیاز داشته باشد.

یعنی شما می‌توانید تا حداکثر 40 امتیاز را براساس اطلاعات شخصی همسر خود در پذیرش اکسپرس اینتری کسب کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که ارائه درخواست به عنوان یک فرد مجرد، به این معنا نیست که شما 40 امتیاز را از دست می‌دهید. بلکه این میزان امتیاز در سایر معیارهای شما توزیع شده و به راحتی می‌توانید آن را کسب کنید.

سخن نهایی

همانطور که در این مطلب مشاهده کردید، راه‌های زیادی برای بالا بردن امتیاز CRS در مهاجرت به کانادا وجود دارد. بنابراین، تنها به این دلیل که حداقل مجموع امتیازات شما نسبت به چیزی که انتظار داشتید کمتر است، نباید ناامید شوید. تنها عواملی را که می‌تواند منجر به افزایش امتیاز شما شود بررسی کرده و ببینید کدام یک از آن‌ها با شرایط شما همخوانی دارد. بنابراین اگر می‌خواهید شانس خود را برای رفتن به کانادا بالا ببرید، کافی است اطلاعات خود را بیشتر کنید. با مراجعه به وب سایت موسسه پارسی کانادا می‌توانید اطلاعات کاملی از آنچه که برای مهاجرت به کانادا لازم دارید، کسب کنید.



 الی گشت    

                تور کیش