مجسمه حضرت مسیح برزیل
مجسمه حضرت مسیح برزیل

مجسمه حضرت مسیح ریودوژانیرو ، برزیل | Christ the Redeemer

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

مجسمه حضرت مسیح برزیل

در این مطلب از وب سایت تاپ توریست شما را با مجسمه حضرت مسیح برزیل ، بارز‌ترین نماد شهر ریودوژانیرو آشنا خواهیم کرد. در ادامه همراه ما باشید.

شهر ریودوژانیرو در کشور برزیل جزو یکی از شناخته شده‌ترین شهر‌های جهان به شمار می‌آید و نام آن با جشنواره‌ها، سواحل زیبا و فضای شاد و سرشار از زندگی، آمیخته شده است. یکی از مهم‌ترین دیدنی‌های ریو، مجسمه مشهور مسیح ناجی (Christ the Redeemer) در کوهستان کورکووادو است که می‌توان آن را بارز‌ترین نماد این شهر و حتی کشور برزیل دانست. در توصیف اهمیت این مجسمه کافی است تا بدانید که نام آن به طور رسمی در فهرست عجایب جدید هفتگانه قرار دارد. از منظر گردشگری نیز مجسمه مسیح ناجی یا به گویش برزیلی (Cristo Redentor) را می‌توان اصلی‌ترین دیدنی شهر ریو به حساب آورد که قطعاً سفر شما به ریو بدون دیدن این مجسمه، کامل نخواهد بود.

این مجسمه با ۳۹٫۶ متر بلندی در سال ۱۹۲۶ و در ارتفاع ۷۱۰ متری نوک کوه کورکووادو ساخته شده‌است. وزن مجسمه حدود ۶۳۵ تن است. این تندیس به عنوان بزرگ‌ترین مجسمه‌ی آرت دکوی (Art Déco) دنیا و پنجمین مجسمه‌ی بزرگ دنیا شناخته می‌شود.

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


این مجسمه مانند تاج محل یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان است. تندیس مسیح در حال حاضر به‌عنوان نمادی از کشور برزیل و شهر ریودوژانیرو شناخته می‌شود. تندیس مسیح ریو در جولای ۲۰۰۷ به‌عنوان یکی از عجایب هفتگانه جهان شناخته شد.مجسمه حضرت مسیح برزیل

مراحل اولیه ساخت تندیس مسیح منجی در دهه ۱۸۵۰ شروع شد و ایده ساخت مجسمه از طرف یک کشیش کاتولیک مطرح شد. پروسه ساخت این مجسمه از دهه ۱۹۲۰ شروع شد و پس از ۱۱ سال به پایان رسید.

این مجسمه برای بیشتر مردم برزیل اهمیت فراوانی دارد. برخی برای آن اهمیّت مذهبی قائل بوده و برخی دیگر نیز این مجسمه را یکی از اصلی‌ترین جاذبه‌های گردشگری کشور خود محسوب می‌کنند. نکته جالبی که باید به آن اشاره کرد این است که اگرچه بیشتر مردم جهان با این مجسمه آشنا بوده و آن را می‌شناسند اما تنها گروه اندکی از روایت و تاریخچه جالب ساخته شدن این مجسمه بزرگ در ارتفاعات کوهستان کورکووادو اطلاع دارند.مجسمه حضرت مسیح برزیل

موارد متعددی موجب آسیب‌دیدگی این بنا می‌شوند که از آن جمله می‌توان به حضور دائمی گردشگران طی 85 سال گذشته در این محوطه اشاره کرد که تخمین زده می‌شود رقمی در حدود 5 هزار نفر در طول روز باشد. البته امروزه شما تنها اجازه بازدید از این مجسمه را از فاصله‌ای نسبتاً منطقی دارید و به این ترتیب تلاش می‌شود تا از تخریب بیشتر مجسمه جلوگیری شود.مجسمه حضرت مسیح برزیل

در دامن ردای مجسمه یک ورودی قرار دارد و داربستی احتیاطی در آن تعبیه شده است. نمای داخل مجسمه با آنچه از بیرون مشاهده می‌کنید بسیار متفاوت بوده و در  بخش‌های داخلی مجسمه مسیح ناجی، از حداقل نور طبیعی استفاده شده و روشنائی محیط توسط چراغ‌ها تامین می‌شود. در داخل این مجسمه، دوازده طبقه مجزا طراحی شده است که به وسیله سلسله پله‌هایی به یکدیگر متصل می‌شوند. محیط داخل مجسمه شبیه به یک انبار قدیمی و متروک بوده و هیچ نشانی از زیبایی جادوئی آن در خارج، وجود ندارد. در این بخش تقریباً محال است که حدس بزنید در داخل یکی از سمبلیک‌ترین آثار جهان قرار دارید و تنها زمانی می توانید به این موضوع پی ببرید که به بخش سینه مجسمه و قلب برجسته‌ای که روی سینه حجاری شده است، برسید.

مجسمه حضرت مسیح برزیل
مجسمه حضرت مسیح برزیل



 الی گشت    

                تور کیش


 

جهان را ببین. جهان، رویایی تر از هر رویایی است. (ری بردبری)