شبگردی در اصفهان

شبگردی در شهر اصفهان برای ایام تابستان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

شبگردی در اصفهان

شب‌ های اصفهان فرصت خوبی برای فعالیت‌ های تفریحی و هیجان‌ انگیزی چون بازدید از پل‌ های چند صد ساله یا گشت‌و‌گذار در پارک‌ های جنگلی است.

بسیاری از گردشگران در سفر به شهرهای تاریخی همچون اصفهان، صبح زود از اقامتگاه خود خارج می‌شوند و شب‌ها را به استراحت می‌پردازند؛ در حالی که برخی جاذبه‌ها را باید در شب دید. شبگردی در اصفهان و کوچه پس کوچه‌ های آن، تجربه‌ ای است که به‌هیچ‌ وجه در سفر به این شهر نباید آن را از دست بدهید. شب‌ های اصفهان حس و حال بی‌ نظیری دارد؛ پس در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با برخی جاهای دیدنی اصفهان در شب آشنا کنیم.

پل های اصفهان

بدون شک، پل‌های تاریخی از مهم‌ترین و محبوب‌ترین جاهای دیدنی اصفهان به شمار می‌آیند؛ پل‌هایی که بازدید از آن‌ها به‌ خصوص در زمان غروب آفتاب، تجربه‌ای شیرین از سفر به اصفهان را برای شما به ارمغان خواهد آورد. سی‌وسه‌پل، نماد شهر اصفهان و از آثار ملی ایران، طولانی‌ترین پل زاینده رود است که شب هنگام به لطف نورپردازی‌های زیبا و کافه رستوران‌های متعدد، پر از اهالی شهر می‌شود؛ جمعیتی که برای پیاده‌روی روی پل و تماشای غروب آفتاب به این پل ۴۰۰ ساله می‌آیند.

پل خواجو از زیباترین پل‌های جهان در عصر خود و از آثار ملی ایران است که شب گردی در اصفهان بدون بازدید از آن تکمیل نخواهد شد. پل خواجو در زمان غروب آفتاب و اوایل شب با نورپردازی خارق‌العاده و صدای جریان آب، تبدیل به گذرگاهی برای تفریح مردم می‌شود؛ پس به شما پیشنهاد می‌کنیم که حتما پل خواجو را در شب نیز ببینید و از حضور در میان مردم پرشور اصفهان لذت ببرید

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


شبگردی در اصفهان

شهربازی شهر رویاها

  • آدرس: بزرگراه کمربندی شرق اصفهان، پس از روشن‌دشت، نرسیده به دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوراسگان
  • تلفن: ۹۵۰۲۰۹۶۰ ۰۳۱
  • ساعت فعالیتروزهای یکشنبه تا جمعه از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۴

شهربازی شهر رویاهای اصفهان، اولین شهربازی ایران در کلاس بین‌المللی است که با ظرفیت پذیرش روزانه ۶۰۰ نفر در زمینی به مساحت ۱۷۰,۰۰۰ متر مربع احداث شده است. این شهربازی با دو بخش روباز و سرپوشیده، مکانی مناسب برای تفریح کودکان و بزرگسالان در اصفهان به شمار می‌آید. سقوط آزاد، ترن معلق، ترن خانواده، رالی کودک، موتور فضایی، زنبور، تاب زنجیری، بازوی چرخان، کرم کوچولو و کاروسل (اسب‌سواری گردان) از بازی‌های بخش روباز شهربازی هستند؛ بخش سرپوشیده نیز از سالن بازی‌های کامپیوتری، سالن جلوه‌های ویژه و سه بخش سفر به فضا، دنیای زیر آب و شهر واژگون تشکیل می‌شود.

شهر رویاها از امکانات رفاهی مناسبی نظیر سرویس بهداشتی، نمازخانه، پارکینگ، کافی‌شاپ، رستوران و همچنین هتل چهار ستاره، سالن‌‌های ورزشی، رستوران گردان و استخر در فضایی به وسعت ۵۰,۰۰۰ متر مربع برخوردار است. از دیگر شهربازی‌های اصفهان می‌توان به شهربازی سرزمین عجایب، شهربازی کهکشان عجایب و شهربازی ملک شهر اشاره کرد.

شبگردی در اصفهان

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان

  • آدرس: بزرگراه شهید دستجردی، رو‌به‌روی ورودی جنوبی سپاهان شهر
  • تلفن: ۳۶۵۵۰۵۰۴ ۰۳۱
  • ساعت کار: شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۰ تا ۲۴. پنجشنبه و جمعه از ساعت ۱۰ تا یک بامداد
  • وب‌سایت: isfahancitycenter.com

مرکز خرید سیتی سنتر اصفهان با نمایی فوق‌العاده، بزرگ‌ترین و بهترین مرکز خرید اصفهان به شمار می‌آید. این مرکز خرید هفت طبقه با وجود امکاناتی نظیر پارکینگ وسیع، هایپراستار، پردیس سینمایی با هشت سالن، سالن ورزشی، مرکز همایش، نگارخانه، موزه، رستوران، کافه، فودکورت، زمین اسکواش و شهربازی کهکشان عجایب مکانی ایدئال برای خرید و پاساژگردی در اصفهان به‌ویژه در زمان تاریکی هوا است. مجتمع تجاری کوثر، مجتمع تجاری پارک، مرکز خرید جلفا و مجتمع تجاری شهر از دیگر مراکز خرید اصفهان هستند که می‌توانید در شب‌گردی‌های خود به آن‌ها نیز سر بزنید.

پارک صفه

  • آدرس: بلوار شهدای صفه، تفرجگاه کوهستانی صفه

پارک کوهستانی صفه از بهترین جاهای دیدنی اصفهان در شب است؛ زیرا بر فراز آن می‌توانید چشم‌انداز زیبایی را از شهر در فضایی دنج و به دور از هیاهو تماشا کنید. کوه صفه در منتهی‌الیه جنوب اصفهان با ارتفاع ۲,۲۵۷ متر، از کوه‌های سلسله جبال زاگرس به شمار می‌رود و بسیاری آن را با نام «بام اصفهان» می‌شناسند. در این پارک امکانات مناسبی چون شهربازی، فضای سبز، مسیرهای پیاده‌روی، باغ وحش، تله کابین، سینمای هفت بعدی، رستوران‌های متعدد، پارک بادی، زیپ لاین، سالن بولینگ با مساحت حدود هزار مترمربع و غیره تعبیه شده است.

تنگه گردنه باد، پل رنگین‌کمان، قلعه شاه دژ (در بالاترین نقطه کوه صفه) و چشمه‌های متعدد (چشمه پاچنار، چشمه درویش یا خاچیک و چشمه گل زرد) از دیگر جذابیت‌های پارک صفه هستند؛ پارکی مناسب برای گروه‌های خانوادگی و دوستانه که از تفریحات محبوب در آن می‌توان به پیک‌نیک، کوهنوردی تخصصی و سنگ‌نوردی اشاره کرد. پارک ناژوان، باغ گل های اصفهان، پارک ملت، پارک ایثارگران، باغ فدک و پارک مشتاق از دیگر پارک‌های اصفهان هستند که گردش شبانه در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است.

شبگردی در اصفهان

میدان نقش جهان

  • آثار ملی ایران و میراث جهانی یونسکو
  • آدرس: اصفهان، میدان امام

میدان نقش جهان یا میدان امام از میادین بزرگ دنیا در شهر اصفهان است که قدمت آن به دوره تیموریان و آق قویونلوها بازمی‌گردد؛ میدانی در قلب اصفهان که آثار تاریخی متعددی همچون کاخ عالی قاپو، مسجد شیخ لطف‌الله، مسجد امام و سردر قیصریه را در خود جای داده است؛ بناهایی که شب‌ها با نورپردازی زیباتر هم می‌شوند و ابهت این میدان را به رخ بیینده می‌کشند. پیاده‌روی، کالسکه‌سواری در میدان، تماشای آب‌نماها، خرید سوغاتی و صنایع دستی از فروشگاه‌ها، کافه و رستوران‌گردی و عکاسی از محبوب‌ترین فعالیت‌های گردشگران در میدان نقش جهان به‌خصوص در شب‌ها است.

میدان نقش جهان بیش از ۵۰۰ متر طول دارد و عرض آن نیز به ۱۶۰ متر می‌رسد. ۲۰۰ حجره در دو طبقه دورتادور میدان به چشم می‌خورند؛ حجره‌هایی که در گذشته طاق‌هایی برای محافظت از بناها بوده‌اند. این میدان در طول تاریخ کاربری‌های متعددی داشته است که در میان آن‌ها می‌توان برگزاری جشن‌های سلطنتی، بازی چوگان، رژه ارتش، جمعه بازار و نمایش‌ و همچنین محل گردش و خرید را نام برد.

منبع : کجارو



 الی گشت    

                تور کیش