سفر به قشم از بندرعباس

راهنمای سفر به قشم از بندرعباس

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور تابستان 1403
 

سفر به قشم از بندرعباس چگونه است؟

در این بخش از وب سایت مجله گردشگری تاپ توریست نحوه سفر به قشم از بندرعباس آشنا خواهیم کرد. برای آشنایی با اطلاعات و مسیر دسترسی به بندعباس در ادامه همراه ما باشید.

جزیره زیبای قشم مقصد گردشگری بسیار جذابی است که بسیاری از گردشگران برای تماشای آب‌های نیلگون خلیج فارس راهی آن می‌شوند. چگونگی سفر به قشم از بندرعباس سوالی است که توسط بسیاری از گردشگران پرسیده می‌شود. راه‌های مختلفی برای رفتن به جزیره وجود دارد که در طول مسیر می‌توانید از تماشای چشم‌اندازهای منحصربه‌فرد لذت ببرید. در مقاله پیش رو نحوه سفر از بندرعباس به قشم را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

آشنایی با جزیره قشم

اگر به دنبال سفر متفاوت و جذابی هستید یک‌بار مسافرت به جزیره قشم را انتخاب کنید، این جزیره خوش آب و هوا جاذبه‌های تاریخی و طبیعی متنوع و فراوانی دارد که چشم‌ها را به خود خیره می‌کنند. در قشم مراکز تجاری لوکس و متنوعی نیز وجود دارند که بسیاری از گردشگران برای خرید راهی این جزیره می‌شوند. همچنین قشم از دیدنی‌ترین جزایر استان هرمزگان به شمار می‌رود که در جنوب کشور قرار دارد. بندرعباس در شمال این جزیره واقع شده است و تعداد کثیری از مسافران برای ورود به این جزیره از بندرعباس گذر می‌کنند. آب و هوای قشم در زمستان خنک و معتدل بوده و با ثبت میانگین دمای ۱۶ درجه سانتیگراد یکی از بهترین مقاصد برای سفر در این فصل شناخته می‌شود. فصل پاییز و زمستان بهترین زمان برای سفر به قشم هستند و بدون تجربه گرمای طاقت‌فرسا می‌توانید از تفریح و گردش در این جزیره لذت ببرید.

جاهای دیدنی قشم

در ادامه به برخی از مناطق دیدنی جزیره زیبای قشم اشاره کوتاهی خواهیم کرد:

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


جزیره ناز

از زیباترین و پربازدیدترین جاهای دیدنی قشم جزیره ناز است که به طور کلی از سه جزیره صخره‌ای تشکیل می‌شود. این جزیره در وسط آب قرار دارد و می‌توانید با قرار گرفتن بر روی آن برخورد موج‌ها با صخره را تماشا کنید. همچنین با قرار گرفتن در جزیره ناز از تماشا کردن خرچنگ‌ها، لاک‌پشت‌ها و مرغان دریایی نهایت لذت را خواهید برد. در این محل نیز به فروش انواع صنایع دستی جنوب مانند لباس‌های محلی پرداخته می‌شود.

سفر به قشم از بندرعباس

جنگل حرا 

از جاذبه‌های طبیعی جزیره قشم جنگل حرا است که مناظر بسیار سرسبز و شگفت‌انگیز پیش روی گردشگران قرار می‌دهد. در این جنگل درختان کوتاه‌قامت با تراکم بالا درهم‌تنیده شده‌اند و جزر و مد دریا باعث پایین رفتن جنگل حرا زیر آب می‌شود. در این جنگل پرندگان بسیار زیبا مانند پلیکان، فلامینگو و مرغ ماهی‌خوار را می‌توانید از نزدیک مشاهده کنید و برای تماشای جنگل حرا باید با قایق و از میان درختان عبور کنید.

تنگه چاهکوه

یکی دیگر از دیدنی‌ترین جاهای جزیره قشم تنگه چاهکوه است. این محل تماشایی که در میان صخره‌ها واقع شده از تنگه و چاه‌های گوناگون تشکیل می‌شود. همچنین در صخره‌های تنگه برجستگی‌ها و فرورفتگی‌های بسیار جالبی وجود دارند که توجهات را به خود جلب می‌کنند.

فاصله بندرعباس تا قشم

همانطور که گفته شد بندرعباس در شمال جزیره قشم قرار دارد و یکی از مهم‌ترین راه‌ها برای رسیدن به این جزیره است. فاصله بندرعباس تا قشم ۳۰ کیلومتر بوده که از طریق شناورهای مختلف می‌توانید به آن برسید. این شناورها حدودا یک ساعته شما را به جزیره می رسانند و در این فاصله می توانید از چشم‌انداز خلیج فارس لذت ببرید که پیشنهاد می‌شود با همراه بردن دوربین عکاسی خود عکس‌های بسیار زیبا به یادگار بگیرید. اگر شرایط جوی مساعد باشد حدود ۴۰ دقیقه برای رسیدن به مقصد زمان لازم است که به این منظور باید ابتدا در بندرعباس به بندر شهید حقانی بروید و از طریق لنج یا قایق‌های تندرو به سمت جزیره قشم سفر کنید. ناگفته نماند در صورتی که بخواهید خودروی شخصی خود را به جزیره ببرید ورود و ترخیص خودرو نیز زمانی را به خود اختصاص می‌دهد.

راه‌های سفر به قشم از بندرعباس

برای سفر به قشم از بندرعباس راه‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

وسایل حمل و نقل دریایی

اغلب گردشگران و مسافران به‌خصوص افرادی که در شهرهای غیر ساحلی زندگی می‌کنند تمایل دارند برای رفتن به جزیره قشم مسیرهای دریایی را انتخاب کنند. یکی از راه‌های سفر به قشم از بندرعباس سفر با کشتی است که بسیار خاطره‌انگیز به نظر می‌رسد. به این ترتیب ابتدا باید بلیط تهیه کنید و از طریق یکی از بنادر بندرعباس یعنی بندر پل، بندر شهید باهنر و بندر شهید حقانی به سمت قشم حرکت کنید. برای سفر دریایی به جزیره قشم گزینه‌های مختلفی وجود دارد که عبارتند از:

شناور

یکی از آنها شناورهای تندرو هستند این شناورها از بندر شهید حقانی بندرعباس به سمت جزیره قشم رفت و آمد می‌کنند. شناورها از بندرعباس به قشم در ساعات مختلف شامل ساعات ۱۰:۳۰، ۱۲:۳۰، ۱۴:۳۰، ۱۶:۳۰، ۱۸:۳۰، ۲۰:۳۰ و ۲۲:۳۰ تردد می‌کنند که در صورت تغییر برنامه زمانی توسط اسکله اعلام می‌شود.

سفر به قشم از بندرعباس

 

لنج

لنج از دیگر وسایل حمل و نقل دریایی است که از بندر شهید حقانی بندرعباس به سمت قشم حرکت می‌کند و از شناور کوچکتر است. ساعات حرکت لنج‌ها از بندرعباس به قشم نیز شامل ساعات ۸، ۱۱:۳۰، ۱۳:۳۰، ۱۵:۳۰، ۱۷:۳۰، ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ هستند.

لندینگ کرافت

کشتی‌های بزرگ که به آنها لندینگ کرافت نیز گفته می‌شود علاوه بر افراد به جابجایی خودرو می‌پردازند. لندینگ کرافت در صورت مساعد بودن شرایط جوی حرکت می‌کند و بهتر است قبل از تهیه بلیط از جویا شدن وضعیت منطقه با اسکله تماس بگیرید.

سفر به قشم با ماشین شخصی

سفر با ماشین شخصی یکی از گزینه‌های پرطرفدار برای رفتن به جزیره قشم است. سفر با ماشین شخصی همواره ارزان‌ترین راه شناخته می‌شود و یکی از دلایل مهم مسافران نیز به شما می‌رود. امکان سفر به قشم از بندرعباس به‌صورت مستقیم با ماشین شخصی وجود ندارد و در واقع باید گفت مسیر زمینی وجود ندارد که بتوانید با ماشین سفر کنید؛ بلکه تنها راه شما برای بردن خودرو به جزیره قشم استفاده از قطار یا لندینگ کرافت‌ها است. در این صورت باید خودروی خود را از طریق یکی از راه‌های ذکر شده به جزیره انتقال دهید و خودتان با شناورها و کشتی‌ها به جزیره بروید.

هنگام تهیه بلیط باید مدارک خودرو را نیز همراه داشته باشید. اگر خودروی شما زودتر به مقصد رسید به مدت ۲۴ ساعت و به‌صورت رایگان به پارکینگ منتقل می‌شود و در صورتی که در این فاصله خودروی خود را تحویل نگیرید باید هزینه پارکینگ پرداخت کنید. انتقال خودروهای شاسی بلند و خودروهایی که ارتفاع آنها بیشتر از ۱۸۰ سانتی‌متر است با قطار امکان‌پذیر نیست. در غیر این صورت خودرو خود را در یکی از پارکینگ‌های بندرعباس قرار دهید و بدون آن به جزیره قشم بروید.

سفر به قشم با قطار

قطار نیز همواره سفر جذاب و خاطره‌انگیزی را برای گردشگران به همراه دارد و می‌توانید از شهرهایی که دارای مسیر ریلی تا بندرعباس هستند بلیط قطار تهیه کنید و خود را به این شهر برسانید. حدود ۱۵ تا ۱۸ ساعت زمان برای سفر با قطار از تهران تا قشم نیاز است و به‌عنوان طولانی‌ترین مسیر ریلی کشور شناخته می‌شود. مسیر ریلی مستقیم تا جزیره قشم وجود ندارد و پس از آن که به بندرعباس رسیدید از طریق وسایل حمل و نقل دریایی گوناگون باید سفر خود را ادامه دهید.

سفر به قشم از بندرعباس

سفر به قشم با هواپیما

سفر به قشم با هواپیما از سریع‌ترین و راحت‌ترین راه‌ها شناخته می‌شود و البته هزینه آن نسبت به سایر روش‌ها بیشتر است. البته پیشنهاد می‌شود با تهیه بلیط چارتر در هزینه سفر خود صرفه‌جویی کنید. نکته قابل توجه این است که سفر هوایی بندرعباس به قشم وجود ندارد و هیچ ایرلاینی تا به امروز در این مسیر پرواز نداشته است. از این رو می‌توانید با تهیه بلیط هواپیما در فرودگاه بندرعباس پیاده شوید و از طریق راه‌های دریایی به سمت جزیره قشم حرکت کنید.

هزینه سفر به قشم از بندرعباس

یکی از مهمترین مسائل در نزد گردشگران و مسافران در سفر به قشم از بندرعباس هزینه است. همانطور که گفته شد راه‌های مختلفی برای سفر از بندرعباس به قشم وجود دارد که میزان هزینه در هر یک از این روش‌ها متفاوت است. همچنین موارد دیگری مانند انتخاب فصل و سایت‌های عرضه‌کننده بلیط در میزان هزینه‌ها تاثیرگذار هستند. با این حال پیشنهاد می‌شود همواره قبل از سفر از طریق سایت‌های مختلف قیمت‌ها را بررسی کنید و با توجه به شرایط و خواسته‌های خود یکی از آنها را انتخاب نمایید. در سال ۱۴۰۲ هزینه حمل خودرو توسط لندینگ کرافت و لنج حدود ۲۰۰ هزار تومان برآورد شده است که تنها از هر خودرو گرفته می‌شود و هزینه‌ای بابت نفرات دریافت نمی‌گردد. همچنین هزینه سفر دریایی از بندرعباس به قشم برای هر نفر حدود ۸۹ هزار تومان در سال ۱۴۰۲ بوده و برای افراد زیر ۴ سال رایگان است. مسلماً سفر با خودروی شخصی از شهر خود تا بندرعباس ارزان‌تر است و در نهایت به عهده خودتان است که با کدام وسیله می‌خواهید سفر کنید.

اقامت در قشم

یکی از ملزومات سفر به جزیره قشم رزرو محل اقامت است. در این جزیره توریستی اماکن اقامتی گوناگونی وجود دارد که با توجه به بودجه خود می‌توانید یکی از آنها را انتخاب کنید. اقامت در هتل‌های قشم یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها است و از انواع آنها می‌توان به هتل ارم، هتل آرتا قشم، هتل آتامان، هتل سینگو، هتل ریحان و… اشاره کرد. رزرو اتاق در یکی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی قشم نیز گزینه مناسبی است که توسط بسیاری از گردشگران به‌ویژه شهرنشینان صورت می‌گیرد. در این اقامتگاه‌ها خدمات مناسب و غذاهای خوشمزه محلی ارائه می‌شوند. همچنین امکان اجاره سوئیت و ویلا در قشم جود دارد و می‌توانید با اجاره ویلاهای ساحلی سفر لذت بخشی را رقم بزنید.

سخن پایانی

در این مطلب اطلاعات موردنیاز در خصوص سفر به قشم از بندرعباس را مورد بررسی قرار دادیم و اکنون می‌دانید از چه روش‌هایی می‌توانید خود را به جزیره زیبای قشم برسانید. قشم جاذبه‌های دیدنی فراوانی دارد و لحظات به یاد ماندنی را برای شما به ثبت می‌رساند.



 الی گشت    

                تور کیش


 

به این مقاله امتیاز دهید