نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

با آغاز فصل بهار، بسیاری، کم کم آماده می‌شوند جاهای دیدنی متفاوتی را امتحان کنند و بار سفر را ببندند، اما باید به یاد داشت که نکات مهم برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت را رعایت کرد! لذت و هیجان‌های سفر از یک طرف و دلهره و نگرانی بابت سرقت خودرو از سوی دیگر ذهن صاحب خودرو را به خودش مشغول می‌کند. براساس آمارهای سال‌های گذشته، سرقت خودرو در ایام تعطیل عید و مسافرت بیشتر از گذشته است و سارقین محترم به‌روش‌های مختلف این کار را انجام می‌دهند. خیلی‌ها هم که تصمیم به اجاره خودرو دارند، استرس‌شان بابت این موضوع دوچندان می‌شود؛ زیرا بابت خودرو دریافتی، هزینه پرداخته‌اند و تعهد دارند خودرو را صحیح و سلامت برگردانند.

چندین نکته ایمنی برای پیشگیری از سرقت خود را در مسافرت وجود دارد که با کمک آنها می‌توانید تا حدودی از دزدیدن خودروتان جلوگیری کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با این راهکارها آشنا شوید و امنیت خودرو خود را بالا ببرید.

جلوگیری از دزدیدن خودرو در سفر؛ کام خود را تلخ نکنید!

بیشتر مواقع، دزدان خودروهایی را نشانه می‌گیرند که صاحبین آنها نکات ایمنی را رعایت نمی‌کنند؛ یا خودرو را در مکانی قرار می‌دهند که دزدان به‌روش‌ها و شگردهای خاصی به‌راحتی داخل خودرو وارد شوند. پس اولین کاری که باید برای محافظت از خودرو خود انجام دهید این است که محل پارک مناسبی انتخاب کنید.

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


از طرفی، خودروهای ایرانی مانند پراید و پژو ۲۰۶ ایمنی بسیار کمی دارند و سارقین راحت‌تر می‌توانند در کمترین زمان به داخل ماشین دسترسی پیدا کنند؛ اما این گفته به این معنا نیست که دیگر ماشین‌ها در خطر دزدیده شدن قرار ندارد. گاهی به‌دلیل عدم امنیت وسیله نقلیه‌تان، با اتفاق ناراحت کننده سرقت مواجه می‌شوید و تنها خودتان مسئول این اتفاق هستید.

ابزارها و راهکارهای مختلفی برای پیشگیری از سرقت ماشین وجود دارد. انتخاب هر کدام به اولویت و هدف شما مربوط می‌شود. خبر خوبی که وجود دارد این است که هر چقدر هزینه بپردازید و خودرو امروزی خریداری کنید، با کمک ابزارهای امنیتی آن مانند قفل ضد سرقت و قفل‌مرکزی، به‌راحتی می‌توانید از دزدیده شده خودرو پیشگیری کنید. در کنار آن استفاده از ابزارهای جانبی، تضمین صد درصدی را تجربه خواهید کرد. همچنین اگر برای اجاره خودرو در تهران به سراغ ماشین‌های ایمن‌تر و مدرن بروید، نگرانی‌تان بابت این موضوع کمتر نیز خواهد شد.

مهم‌ترین نکته! خودروهایی که از سیستم ایموبلایزر بهره‌مند نیستند، همیشه در معرض انتخاب سارقین قرار دارند. تشخیص این آپشن برای آنها اصلاً سخت نیست! شرکت کافه رنت که یکی از معتبرترین مجموعه‌ها در زمینه اجاره ماشین است، بهترین کیفیت خدمات را ارائه می‌دهد و به ارتقا امنیت خودروهای مختلف توجه ویژه‌ای دارد. شما می‌توانید قبل از ثبت سفارش درباره ابزارهای امنیتی و ایمنی دزدگیر ماشین با مشاورین کافه رنت صحبت کنید و با اطمینان‌خاطر سفر خوشی را برای خود و خانواده تان رقم بزنید.

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت

قفل فرمان؛ اولین و ارزان‌ ترین راهکار

اولین راهکاری که برای جلوگیری از دزدیده شدن خودرو در مسافرت به ذهن می‌آید، استفاده از قفل فرمان است. استفاده از این ابزار بسیار راحت است. تنها کافی است یک سمت فرمان را با قفل تنظیم کنید و به‌سمت روبه روی آن بکشید. البته بستن اصولی این ابزار بسیار اهمیت دارد، زیرا در صورت قفل شدن، سارق به‌راحتی با فشار دادن و باز کردن غربیلک فرمان، قفل را از کار می‌اندازد. همچنین برای تهیه این قفل به سراغ مدل‌های ساخته شده از فولاد بروید. هرچه قفل فرمان سنگین‌تر باشد استحکام و مقاومت آن بالاتر است و در برابر ضربه آسیب‌پذیر نخواهد بود.

قفل پدال؛ ابزاری حرفه‌ای و کاربلد 

قفل پدال یکی از ابزارهای جذاب برای جلوگیری از سرقت خودرو در سفر است؛ زیرا سارقین برای از کار انداختن آن مجبور هستند خم شوند و دسترسی سخت تری به این ابزار دارند. به همین دلیل، احتمال این که فردی متوجه آنها شود و به دام بیوفتند، زیاد است.

شاید خیلی‌ها به‌دلیل سختی نصب این ابزار روی پدال توجهی به آن نکنند، اما با استفاده از این ابزار به‌راحتی می‌توان از سرقت شدن خودرو پیشگیری نمود. سارقین به‌محض مشاهده قفل پدال و سخت شدن کارشان از سرقت خودداری می‌کنند.

قفل کاپوت و پیشگیری از دزدی باتری خودرو

از دیگر ابزارهای پیشنهادی، قفل کاپوت است. برداشتن ابزار گرانقیمت مانند باتری، کامپیوتر و حتی از کار انداختن دزدگیر از طریق کاپوت میان ماشین‌هایی که دسترسی راحتی برای سارقین دارند بسیار رایج است. در حالی که با پرداخت هزینه‌ای ناچیز بابت قفل کاپوت می‌توان از بروز خسارت‌های ناخوشایند در طول سفر جلوگیری کرد.

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت

قطع کن مخفی برق

با فعال‌سازی این ابزار روی خودرو احتمال سرقت به‌شدت کاهش می‌یابد. اگر سارق به سوئیچ خودرو دسترسی داشته‌باشد، تا زمانی که راننده اجازه آخر را ندهد ماشین روشن نخواهد شد. راننده تنها با فشار دادن دکمه لمسی یا مکانیکی، دستور روشن شدن خودرو را اعلام می‌کند.

غافلگیری از سرقت صندوق‌ عقب

خیلی اوقات خانواده‌ها هنگام سفر از صندوق‌عقب غافل می‌شوند، در حالی که بیشترین وسایل خود را داخل صندوق‌عقب قرار می‌دهند. سرقت وسایل صندوق عقب کار بسیار راحتی و در کمترین زمان سارقین به و سایل داخل آن دسترسی پیدا می‌کند. بنابراین توصیه می‌شود هنگام پارک خودرو در کنار خیابان‌ها هرگز وسایل با ارزش خود را داخل صندوق قرار ندهید یا برای پیشگیری از این موضوع نسبت به بسته بودن کامل صندوق‌عقب اطمینان پیدا کنید.

نصب ردیاب برای دسترسی راحت به سارق 

ردیاب‌ها بهترین و هیجان انگیزترین ابزارهای امنیتی خودرو هستند که استفاده از آنها در چند سال اخیر بسیار به چشم می‌خورد. در کشور ما هم شرکت‌های مختلفی ردیاب‌های پرقدرتی ارائه می‌دهند که استفاده از آن برای ماشین‌های گران قیمت بسیار کاربردی است. با استفاده از این ابزار، مکانی که خودرو در هر لحظه قرار گیرد می‌توانید پیدا کنید و محل دقیق خودرو را روی نقشه ببینید. همچنین خاموش کردن خودرو از راه دور، ضبط صدای کابین ماشین، مشخص کردن محدوده حرکتی، حداکثر سرعت و دیگر امکانات با کمک برخی ردیاب‌های حرفه‌ای امکان‌ پذیر است.

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت

رعایت چند نکته مهم برای افزایش ایمنی خودرو؛ تجربه مسافرتی ایمن

در کنار استفاده از ابزارهای مناسب و نصب دزدگیر، رعایت چند نکته مهم در طول سفر احتمال سرقت را کاهش می‌دهد. در ادامه با این نکات آشنا می‌شوید:

پارک خودرو در مکان‌های چراغ‌دار و روشن:

اکثر سارقین برای دزدیدن ماشین ساعات شب را انتخاب می‌کنند، زیرا در معرض توجه کمتری هستند و با خیال راحت‌تر می‌توانند کار خود را انجام دهند. بنابراین خودروتان را در مکانی پارک کنید که روشنایی کامل داشته‌باشد و در رفت و آمد افراد زیادی قرار گیرد تا احتمال سرقت کاهش پیدا کند. بهترین مکان‌ها برای کار کردن خودرو استفاده از پارکینگ و کوچه و خیابانی که چراغ‌های روشنی دارد یا مکان‌هایی که اطراف آن دوربین مداربسته استفاده شده‌است.

نکات ایمنی برای پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت

پارک خودرو در خروجی‌ها ممنوع:

هیچ‌گاه خودرو خود را در کنار خروجی‌ها قرار ندهید، زیرا بهترین مکان برای دسترسی راحت‌تر سارقین است. یکی از نکات بسیار مهم برای جلوگیری از سرقت خودرو در مسافرت این است که از پارکینگ استفاده‌کنید. فضای پارکینگ ایمن‌تر است و فرصت کافی برای سارقین ایجاد نمی‌کند.

اطمینان از قفل شدن درب خودرو ها:

خیلی اوقات پیش می‌آید که افراد در طول مسافرت عجله می‌کنند و به دلیل درگیری‌های مختلف از قفل کردن درب خودروی خود غافل می‌شوند. همین اتفاق سبب می‌شود که فرصت کافی برای سارقین در کمین، ایجاد شود. پس حتما این نکته را به خاطر بسپارید و هنگام پیاده شدن حتماً از بسته شدن درب خودرو مطمئن شوید.

قرار دادن کلیدهای یدک در مکان مناسب:

اگر تصمیم دارید کلیدهای یدک را در طول سفر همراه داشته ‌باشید آنها را در دسترس قرار ندهید و مکانی مطمئن برای آن انتخاب کنید. اگرچه وجود کلیدهای یدک مواقع ضروری بسیار کمک کننده است، اما قرار دادن آن در جای مطمئن اهمیت فراوانی دارد. همچنین به‌هیچ‌وجه داخل خودرو کلیدها را جاساز نکنید، زیرا سارقین بسیار کاربرد و به تمام قسمت‌های ماشین واقف هستند.

کلام آخر

امیدواریم با به‌خاطر سپردن راه‌های پیشگیری از سرقت خودرو در مسافرت، اوقات خوشی را در ایام نوروز و دیگر روزهای سال هنگام گشت و گذار داشته‌باشید و هیچ گاه این اتفاق ناگوار و تلخ را تجربه نکنید. در صورتی که به خودروی شخصی خود برای سفر در نوروز دسترسی ندارید، می‌توانید با کافه رنت انواع خودرو را با بیشترین امینت و امکانات، اجاره کنید. رعایت نکات ایمنی و پرداخت هزینه‌های مختلف برای ارتقا امنیت ماشین هم خیال شما را در طول مسافرت آسوده نگه‌می‌دارد و هم یک عمر پیشمانی برای شما و خانواده تان به‌جای نمی‌گذارد.



 الی گشت    

                تور کیش