ریجکت ویزای آلمان

اصلی ترین دلایل ریجکت ویزای آلمان

اجاره خودرو در دبی
رزرو تور
تور ترکیه سلام پرواز
 

بسیاری از کشورهای اروپایی هرساله میزبان شمار زیادی از گردشگران، دانشجویان، مهاجران و … هستند و از این رو سفر به چنین کشورهایی به ویزا نیاز خواهد داشت. کشور آلمان به دلیل فراهم کردن شرایط پناهندگی، قوانین سختی در این موضوع اعمال کرده است و ریجکت ویزای آلمان امری بسیار شایع در بین کشورهای عضو حوزه شینگن محسوب می شود که به دلایل مختلف اتفاق می افتد. ویزای شینگن آلمان به افرادی اعطا می شود که تمکن مالی و گردش حساب مناسبی داشته باشند و این مدارک از مهمترین فاکتورهای موثر در اخذ ویزای این کشور به شمار می آیند.

اگر قصد سفر به کشور آلمان را دارید و هنگام اخذ ویزا با مشکل ریجکتی مواجه شده اید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا دلایل ریجکت ویزای آلمان و روش های رفع مشکل را برایتان بیان کنیم.

ویزای شینگن آلمان

کشور آلمان با توجه به شرایط مناسب کاری، تحصیلی، تفریحی و فراهم نمودن شرایط پناهندگی برای متقاضیان به یکی از پرتقاضاترین کشورها برای سفر و مهاجرت تبدیل شده است و با توجه به عضو حوزه شینگن بودن کشور آلمان، ویزای شینگن برای سفر به این کشور پیشرفته اروپایی نیاز خواهد بود اما در حال حاضر اخذ ویزای شینگن آلمان به یکی از سخت ترین ویزاها تبدیل شده است. اما دریافت ویزای آلمان به افراد این اجازه را خواهد داد که علاوه بر آلمان در سایر کشورهای عضو شینگن تردد داشته باشند. به طور کلی صدور ویزای آلمان تحت شرایط خاص و با ارائه مدارک مورد نیاز در زمینه های توریستی، کاری، تفریحی و … برای متقاضیان صادر می شود. تمکن مالی و گردش حساب شخص در صدور ویزای شینگن آلمان بسیار حائز اهمیت می باشد و جواب ویزا با گذشت سه هفته کاری پس از ارائه مدارک و انگشت نگاری صادر می شود.

ریجکت ویزای آلمان

اجاره اقامتگاه بوم گردی

 لیدوما

                | اجاره سوئیت در مشهد | اجاره ویلا در چالوس


ریجکت ویزای آلمان به چه معناست؟

یکی از رایج ترین مشکلات که به نوعی کابوسی برای مسافران در هنگام سفر محسوب می شود، ریجکت یا رد شدن ویزا می باشد که برای بسیاری از مسافران و مهاجران اتفاق افتاده است و بدین معناست که ویزای شما به دلایلی مورد قبول آفیسر پرونده قرار نگرفته است و ویزای آلمان رد شده و امکان سفر برای متقاضی وجود ندارد. به طور کلی در اغلب موارد با توجه به سابقه سفر خوب، تمکن مالی، ارائه هدف و برنامه سفر صحیح و … درخواست ویزای شینگن آلمان توسط سفارت مربوطه رد می شود که در اصطلاح به آن ریجکت ویزا گفته می شود که بسیاری از افراد در چنین مواقعی این سوال را در ذهن دارند که چرا ویزای آلمان ما ریجکت می شود؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که دلایل بسیاری سبب ریجکت ویزای کشور آلمان خواهند شد که در بخش بعدی به آن ها اشاره می کنیم.

ریجکت ویزای آلمان

دلایل ریجکت ویزای آلمان

همانطور که اشاره شد، ریجکت ویزای شینگن یکی از شایع ترین مشکلات در زمینه اخذ و صدور ویزا به شمار می آید که ریجکت ویزای شینگن آلمان نیز با توجه به امکان پناهندگی این کشور، برای بسیاری از متقاضیان اخذ ویزای کشور آلمان اتفاق می افتد. حال سوالی که برای این افراد پیش می آید این است که دلایل ریجکت ویزای شینگن آلمان چیست؟ در ادامه اصلی ترین دلایل رد یا ریجکت ویزای شینگن آلمان را بیان خواهیم کرد:

  • قانع نشدن آفیسر پرونده

اگر متقاضی اخذ ویزای کشور آلمان نتواند آفیسر پرونده را با ارائه مدارک کامل در خصوص هدف سفر و بازگشت قطعی متقاضی پس از پایان اعتبار ویزا به کشور مبدا مجاب کند، بدون تردید با ریجکت ویزای آلمان از سوی سفارت مواجه خواهد شد.

ریجکت ویزای آلمان

  • عدم ارائه توضیحات مناسب در خصوص هدف سفر و نحوه اقامت

یکی دیگر از رایج ترین دلایل ریجکت ویزای آلمان، ارائه توضیحات مبهم و ناقص در ارتباط با نحوه اقامت در کشور مقصد و هدف سفر می باشد که آفیسر پرونده به جمع بندی مناسبی از مدارک و اسناد ارائه شده در خصوص هدف سفر، برنامه سفر، تمکن مالی و اقامت در مقصد نمی رسد و همین موضوع دلیلی بر رد یا ریجکت ویزای شینگن شخص خواهد شد.

  • وجود سوابق شخصی مغایر با قوانین کشور آلمان

گاهی مواقع ممکن است، اطلاعاتی در ارتباط با سوء پیشینه و موارد اخلاقی متقاضی در سامانه شینگن ثبت شده باشد و این موضوع سبب می شود که هیچ کشوری برای شخص ویزا صادر نکند تا این اطلاعات و سوابق شخصی مغایر با قوانین کشورهای اروپایی به طور کامل از سیستم حذف شود؛ زیرا بر اساس اطلاعات ثبت شده از سوابق کیفری و فعالیت های مجرمانه، فرد برای امنیت و سلامت عمومی یا روابط بین المللی کشور آلمان خطر خواهد داشت و دلیلی بر ریجکت ویزای آلمان خواهد بود.

ریجکت ویزای آلمان

  • عدم ارائه مدارک مالی لازم برای تامین هزینه های سفر

ارائه مدارک مربوط به تمکن مالی به منظور پوشش هزینه های سفر، یکی از شرایط صدور ویزا کشور آلمان می باشد که متقاضیان به صورت مجزا یا سرپرست خانواده به صورت گروهی باید مدارک مربوط به گزارش گردش مالی حساب بیش از یک ماه گذشته را به سفارت ارائه دهند و در صورتی که افسر پروند تمکن مالی و گردش حساب شخص را کافی تشخیص ندهد، می تواند منجر به ریجکت ویزای آلمان شود.

ریجکت ویزای آلمان

  • عدم ارائه مدارک کافی در خصوص اقامت

ارائه مدارک جعلی یا ناقص در خصوص اقامت، می تواند منجر به ریجکت ویزای آلمان متقاضی شود. برخی از متقاضیان اخذ ویزای شینگن آلمان به منظور کاهش هزینه ها، مدارک رزرو هتل یا بلیط هواپیما و پیش پرداخت تورهای مسافرتی را به صورت ناقص یا مبهم ارائه می دهند که در چنین حالتی آفیسر پرونده به راحتی درخواست ویزای شخص را رد خواهد کرد.

  • عدم ارائه برنامه سفر تعیین کننده سفارت

یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای آلمان براساس قوانین و مقررات شینگن، ارائه برنامه سفر محسوب می شود که متقاضی اخذ ویزای کشور آلمان باید با مراجعه به سفارت مورد نظر، به ارائه مدارک محل اقامت در مقصد و ارائه رزرو بلیط اقدام کند؛ بنابراین ارائه برنامه سفر مبهم، می تواند به ریجکت ویزای آلمان منجر شود.

  • ارائه پاسپورت نامعتبر و مخدوش

ارائه پاسپورت یا گذرنامه به سفارت یکی از مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزا می باشد که اگر پاسپورت نامعتبر یا مخدوش به سفارت ارائه شود، بی شک سبب ریجکت ویزا می شود. همچنین داشتن حداقل شش ماه یا برای برخی از سفارت ها حداقل سه ماه اعتبار و داشتن حداقل دو صفحه خالی در پاسپورت از شرایط اخذ ویزا می باشند؛ بنابراین نامعتبر بودن یا آسیب دیدگی پاسپورت، یکی از دلایل ریجکت ویزای آلمان به شمار می آید.

ریجکت ویزای آلمان

  • ارائه مدرک جعلی

یکی دیگر از دلایل رایج ریجکت ویزای کشور آلمان، ارائه مدارک جعلی توسط متقاضی می باشد؛ بنابراین اگر قصد اخذ ویزای شینگن آلمان را دارید، به هیچ وجه به ارائه مدارک جعلی اقدام نکنید؛ زیرا هرگونه تخلف در ارائه مدارک جعلی ممکن است عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد و تخلف پرونده در سیستم یکپارچه سفارت های اروپایی ثبت شود و کلیه سفارتخانه ها در جریان این تخلف قرار گیرند و دیگر امکان اخذ ویزای هیچ کشوری فراهم نشود.

  • سایر عوامل موثر در ریجکت ویزای آلمان

از دیگر دلایل ریجکت ویزای شینگن آلمان، می توان به مواردی از قبیل عدم صدور ویزا برای افراد مجرد و زیر 30 سال یا قوانین سختگیرانه برای صدور ویزا برای چنین افرادی، واریز مبلغ قابل توجهی به حساب در کمتر از یک ماه گذشته (تشخیص حساب سازی بانکی) و ارائه دعوتنامه از خویشاوندان بسیار نزدیک و احتمال عدم بازگشت فرد به کشور مبدا اشاره کرد که منجر به تردید افسر پروند خواهند شد و در نتیجه به ریجکت ویزای شینگن آلمان منجر می شود.

ریجکت ویزای آلمان

اعتراض و رفع ریجکت ویزای آلمان

اگر به هر دلیلی درخواست ویزای شینگن آلمان ریجکت یا رد شد، امکان اعتراض و رفع مشکل وجود دارد. متقاضیان می توانند با ارسال نامه ای با فرمت مشخص و شیوه نگارش صحیح به ریجکت ویزای آلمان در روزهای کاری اعتراض کنند. در این نامه باید مواردی چون اطلاعات کامل فردی، تاریخ ریجکت ویزای شینگن، دلیل یا دلایل رد ویزا، توضیحات کامل و واضح در خصوص اشتباه به وجود آمده ذکر شود تا سفارت را به بررسی مجدد مجاب نماید؛ بنابراین مطابق توافقنامه و قوانین شینگن، ارائه نامه اعتراض به رد ویزا با نگارش اصولی و دقیق تنها راه موجود شناخته می شود که باید توضیح واضح و مشخصی برای دلایل رد درخواست ارائه شود تا با بررسی مجدد سفارت به تایید صدور ویزا منجر شود؛ در غیر اینصورت باید برای مدتی صبر کنید و مجددا درخواست اخذ ویزای کشور آلمان را با مدارک دقیق و بدون نقص اقدام نمایید.

ریجکت ویزای آلمان

شرکت های ارائه خدمات دریافت ویزای شینگن آلمان

اگر به دنبال اخذ ویزای شینگن کشور آلمان هستید و نمی خواهید با مشکل ریجکت ویزای آلمان مواجه شوید، می توانید از شرکت های فعال در زمینه ارائه خدمات دریافت ویزای کشورهای عضو حوزه شینگن اقدام کنید تا راهنماها و مشاوره های لازم توسط متخصصین این حوزه ارائه شود و احتمال رد درخواست کاهش یابد. اگر سوال در این زمینه دارید یا به راهنمایی نیاز دارید، می توانید با کارشناسان ما در این حوزه ارتباط برقرار کنید.



 الی گشت    

                تور کیش